AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.986

Erfarenheter av E46 spoiler Aerodynamik paket II eller Rieger.

Sida 1 av 2
Jag tänker köpa en ny framspoiler till min e46:a.
Tittat en del på bmws orginal till Aero paket II
Länk

Samt Rieger varianten
Länk

Är de någon som gjort bytet på sin E46:a och har lite tips, samt
gärna smakråd. kofångarna är lika, men riegern e lite argare i min mening. Någon med erfarenhet av Rieger?
Tacksam för alla tips samt smakråd.

bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
X5 3.0iA lev. kring aug03.
Kofångarna e inte lika, som du själv säger så e rieger lite argare i looken. Detta beror på att den e större. Den e längre och mer "mullig" och får därför en mer agressiv utseende. Jag vet att Gunnar Riegertz (griegertz) skulle ha beställt en Rieger-front till sin 330ci. Du kan evt. maila honom med frågor osv. Jag tycker definitivt att du ska köra med rieger-fronten..

Om Gud har bil kör han runt i en BMW..!!

Länk
Griegeritz? Har du något kul o berätta? Eller ska ja maila dig??
Rieger fronten är onekligen dyrare med allt som behövs.
Men som Stalin säger klart argare.

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Men Kercher då? Ingen mer än jag som gillar den och priset:-)
Länk

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Nej nej nej, blev fel..
Länk

Mvh
Hosse

Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
X5 3.0iA lev. kring aug03.
Hosse:

Vad e priset på Kercher-fronten..??

Om Gud har bil kör han runt i en BMW..!!

Länk
Kerscer fronten var väl helt okej, dock inte så hungrig som Rieger fronten. Den ser ju ut o kunna äta upp harar, får, älgar och annat otyg som kommer ivägen :)

Wendtan. I helgen så monterade jag min M spoiler (Aero 2).
Valde också mellan Rieger, och M spoilern, men har hört att det är pissig passform på Rieger, så det fick bli orginal, sitter perfekt.
Men man var tvungen att byta luftstyrningen till bromsarna, och till kylarn, så det blev lite mer jobb än vad man hade väntat sig, och mer stålar:( Gick oxå att beställa färdiglackad från tyskland.
Fick hem mina AC Schnitzer speglar till bilen i veckan, även deras grejer var det pissig passform på, så det vara bara att börja plasta!!
Så i efterhand så är jag nöjd med mitt spoilerval.
Har du frågor är det bara maila.

Mvh Danne

Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
hallå.....hörde att ni ropade på mig ;-)

Jag inväntar fortfarande min front, det är beställt men har dröjt från Rieger i Tyskland. Börjar bli otålig, vill ju på med mina 18" M3 fälgar samtidigt....

Har sett Riegerfronten monterad och jag tyckte ej att det var dålig passform. Får hjälp av MH-styling i Göteborg att få den monterad.

Tittade också på NFS-fronten, men jag tycker den är för rundad och inte alls lika aggressiv som Riegerfronten som StaliN säger.

Om man tittar på orginal M3 fronten, har luftintaget i mitten mer framskjutande utseende och lite av ett underbett....grrrrr
Länk

då ser M paket II för mesig ut i min smak....det ingår ju dessutom på alla BMW 320i Sedan M Sport som är på kampanj just nu, snyggt iochförsig, men blir ju samtidigt ganska vanligt.

Återkommer med bilder när front och fälgar är på.
touring 330i: Menar du att AC Schnitzer, BMW egen hus-tuner inte kan göra grejor som passar eller har du köpt replicas?

Är mycket förvånad om det skulle vara dålig passform men värre saker har man ju varit med om.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Kan meddela att det var inga som helst problem med passformen på min acs speglar.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
CoolBlueM3Coupe:

Fan vad fin bil du har :-)

Jag har nyligen bytt min 328 till en 330, men du får gärna höra av dig om du funderar på att sälja din bil längre fram om ett år eller så....
Nya 3-serien verkar ju komma 2005, dit är det ju bara 2 år och då kommer ju en annans se lika het ut som E36 gör nu

Så länge, innan man har pengar till mellanskillnaden till en M3:a får man vara nöjd med det man har.

Kompressor finns ju iochförsig....

Jag har en kompis som tittar på att köpa M3 eller Z4 dock, hur mycket begär du för din nu?
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
StaliN: Kostar väl 3600 dk + moms + dimljus för 600 Dk + moms.
Skal vara jättebra passform, men den är i flasfiber så den tå¨l kanske inte lika mycke som andra. Vet inte vad Rieger fronten är produserad i..

Mvh
Hosse

Griegeritz: Vad menar du med NFS fronten? de säljer ju rieger...
samt bmw orginal. Vad blev de totalt inkl allt men excl montering?

Coolblue, Robgus:::::: INTE REPLIKOR, Kass passform mellan nederkant på fästena, och linjen längs bildörren, om ni förstår.
Har tyvärr sett en till bil här i city, med samma problem.
Men problem är ju till för att lösas, blev faktiskt jävligt besviken, trodde AC var 100%iga!!
Nedre linjen på fästet var inte rakt, tyvärr.
Så det var bara att börja plasta:(
Mvh Danne

Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
touring 330: Det var trist att höra, acs som verkligen utger sig för att ha hög kvalitet. Jag skulle returnera dem och begära nya.. Men om du redan börjat plasta så kanske det är för mycket jobb.. Lycka till i alla fall, när de är på plats är de grymt snygga:)

//Robban
BMW CS #4729
Länk
JO
142
JONTAN
323ci cab 00
någon som vet vad rieger fronten kostar ..såg ju helt ok ut

Jonas

Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Wendtan:

Jag menar alltså M II fronten (orginal) som NFS säljer. Den tycker jag är lite för tam, men smaken är ju som röven, klöven...

Jag betalar 12", lackad, monterad, inklusive bromsluftkanaler och nya dimljus. Kolla in deras sortiment Länk

Man kan säkert få det billigare om man orkar leta runt. Jag valde det för att jag vet att MH-styling är duktiga+att de finns i GBG.
Griegertz: Tack. Inväntar din montering för o höra hur de gick.
Är passformen bra så kommer ja nog åka över till danmark o köpa en sådan. Tror ja sparar en o annan krona på de viset.

Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Det blev inget M-II paket, det blev en M3-Front från Rieger istället...Slänger på M3-fälgarna på måndag och fronten blir monterad på torsdag. Har man inte pengar att köpa en M3 för får man styla ;-)

Lägger ut bilder på torsdag eller fredag så får ni komma med ett utlåtande!
Griegeritz: Perfekt. Ska bli väldigt intressant o få se samt höra om passformen på Riegern. Den ser så hungrig ut att älgar o annat otyg får akta sig.
Kommer oxå beställa en Riegerfront framåt sommaren.
Du kommer inte på Power Sydträffen den 12?? lite långt o åka från Götet kanske?

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.