AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.176

Budget Turbo har jag rätt?

Sida 2 av 2
Vad menar du, BIMMER? Mina intentioner var aldrig att pika nån,
utan endast imformera om att aggregatet är på tok för litet för motorn... Men två st borde göra susen=)
BIMMER
sorry Burn Rub.... mitt svar var självklart menat till NK900ts ,
Har du nummret till Peter? Så man får prata med honom nästa gång.

MVH
BIMMER
031-571220 vet inte om de e hans direkt lina....men annars ere bara fråga efter honom...
Tackar så vänligen!!
Jag håller med om att man kan bli illa bemött på GIK, min åsikt är att dem(vet ej vem jag pratat med) ibland snackar en hel del dynga om vad som går och inte går osv bara för att få kränga en massa dyra aggreget!!

Tex en lastbilsturbo kan man inte använda för att det är fel material i turbinen, den håller aldrig, du får en ökörbar motor osv, och en sån turbo räcker till si och så mkt effekt, och sen när man köpt en sån och ringer och frågar om dem har en kompressormapp så räcker den helt plötsligt till 150hk mindre än första gången=( hoppas att det var en engångsföreteelse att dem snackade om saker dem inte hade koll på med mig, ty det kostade mig en liten slant då jag nu har ett aggregat liggandes som jag inte har nån nytta av!!

detta är min högst personliga åsikt och jag kan ju ha haft otur, och visst är ingen perfekt , alla gör ju sina misstag, men jag ringer iaf aldrig dit igen!!
tl
77
tl996r
325ik -87 turbo
jag har skaffat mig en ic från en 86:a 900 som inte är större än ett a4. om det ska vara ett budget bygge till din 323:a så kan det duga med ett aggregat från en s**b 9000 t 2.0 eller 2.3 men känn på axeln så att den inte glappar längsmed, den ska glappa lite upp och ned. kolla så det inte är olja i tryck rören från turbon på den bilen du hittar det kan betyda att den trycker ur sig olja!
vatten kylning går även att ta från kylaren, slangen som går till expansionskärlet, in i turbon och från turbon till exp.kärlet!

Budget turbo är buskul!!!
Jo det e ju ett bydget bygge för att lräa mig hur det fungerar.. I framtiden så ska det bli BMW M5 TIC :)

Är skrotarna dyra på turbo grejjer? man kanske tjänar på att köpa saker här på börsen istället.. finns ju en hel del till salu..

/Jimmy
Länk
tl
77
tl996r
325ik -87 turbo
jag betalade 400:- för min tb03 från en s**b 9000t 2.0 och då var det en inbytes turbo från GIK som satt på bilen, så den har ju inte gått lika långt som bilen!

tl996r>> Eftersom vevhusventilationen är inkopplad före turbon så lär man hitta olja i tryckrören ut ur turbon även om turboaggregatet är i bra skick.
Pitebo>> Lider verkligen med dig. Vi måste ha snackat med samma kille. För mycket att berätta, för mycket ski*t helt enkelt så jag låter det vara osagt...

MVH
tl
77
tl996r
325ik -87 turbo
TD04: Jag tänkte nog inte så långt, nää. Man lär så länge man lever!

Någon som vet om det går att bygga om den befintliga bränsletrycksregulatorn på m20 till progressiv? Har hört rykten om en byggsats.

tl
77
tl996r
325ik -87 turbo
fulingbuse: Bränsletrycksregulatorn är nog redan progresiv men den styrs ju av vacum, jag har själv funderat på hur den kommer att funka om den får övertryck istället, går då membranet åt fel håll eller? har hört att du ska få högre bränsle tryck om man klämmer ihop den lite på gavlarna? Annars borde det väll funka att ta en Bränsletrycksregulator från en stnd turbo bil t.ex. volvo 240 t.
sp
185
spretten
X5 4.8is -04
316Ti -03
M20b20 och M20b23 har 2,5 bars regulatorer, men bla m10 har 3.5 bar.

Hemsidan uppdaterad! Vad tycks?

Länk
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

spretten: Fan vilket läckert grenrörsbygge... lite Högglans på det så är det bland det snyggaste jag har sett! Vad har du svetsat med? TIG?

/Johan

Länk
sp
185
spretten
X5 4.8is -04
316Ti -03
Jag har svetsat med MIG och sedan har min slavlärling fått slipa:)
Efter som det bara är vanligt konstruktions stål jag har byggt med tycker jag att det räcker med att blästra rören. det komer endå börja rosta.

Det är ju fortfarande ett sneakbygge!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.