|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Fick hem bultar idag enligt Länk men dom var för korta =/ kanske dom bara passar till m3orna? |
|
|
Är det någon som fått klarhet i detta med excenterbultarna? Jag har bakvagnen på garagegolvet nu, så det skulle sitta fint med en liten ombyggnad... Kiip Spiiding! |
|
|
Hört rykte om att M5 E34 har excentriska bultar i rätt längd men vet ej om det är sant... |
|
| Kan kolla upp det nån dag, fixa ETKn så det är bara att sitta å leta lite i den..... | |
|
Skulle tro att armarna på bilden hör till just Z3M cuopé för de jag har på min M3 ser inte ut på det viset. Men de kanske passar rakt av?? |
|
|
Hej! Det finns flera sätt att justera upp cambervinklarna på bakvagnen. Jag har löst det på ett annat sätt än det ni visar här. Jag hänvisar till tråden där det diskuterades för ett tag sedan. Länk Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Jag har bara tillgång till HTK och där finns varken E34 eller E39. Nån som ids kolla M5 E34 bultarna? Längden brukar stå specad. Kiip Spiiding! |
|
ant |
Spiidfriik: Excenterskruv: Art nr 33 31 2 226 445 M12x1.5x97 Excenterskiva: Art nr 33 31 2 226 446 ========== Min bil:Länk |
|
För att bara fråga en liten grej.. om man nu inte är en sån riktigt inbiten meck, och helst ser att någon annan gör det, för att vara säker på att allt blir bra! Inte för att jag e född i farstun eller nåt men vissa saker ska man inte pilla på... Vad skulle det kosta? matrial + arbete? Har inte heller någon polare som gör det för ett par stark... |
|
|
Tror inte att 97mm räcker... Som sagt, jag beställde 98mm bultarna, och dom var för korta för mig... Man måste tänka på att brickorna är på ungefär 3 mm tjocka, sen materialet för själva styrningen.. Har för mig att jag räkna ut att dom behövde vara runt 110 mm långa.... Men jag kommer inte riktigt ihåg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.