|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om nån vet hur man får bra hjulvinklar bak på E30 och man har sänkt... Har sett några som har haft nästan raka däck bak och ändå haft minst 40 mm sänkt? Är det pga att dom har någe bra offset på fälgarna eller att dom ha modifera något? | |
| Har samma problem här.. köpte bilen sänkt... Har en rätt alldeles för stor cambervinkel på hjulen. Ser ut som bambi bakifrån... ni vet, bredbent.. =) . | |
|
Det går att byta till excentriska bussningar som i viss mån kan hjälpa cambervinkeln. Annars är det till att ta fram vinkelslipen och svetsen för att flytta fästpunkter mm i hjulupphängningen! Mvh |
|
|
man kan göra på lite olika sätt. offsetbussningar, lite svårt att ställa in...och när det väl är monterat så får man pressa ur bussningen för att ändra. Som någon skrev här innan att fila hålen? Tror inte det är så där jättebra lösning då det säkert kan flytta på sig. Flytta infästningarna för bärarmen, så man rättar ut hjulvinklarna. Alt att fixa excentriska bultar, då har man möjlighet att justera som man vill. Vad har e30 för bult till infästningen för bärarmen, dim&längd? MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
| varför ändra på något som ser bra ut å ger en mycket bättre kurvtagning?? | |
| För att dom ny-inköpta däcken försvinner innan man kommit hem.... | |
|
När jag köpte -88;an satt det redan sänk. sats på den, och iallafall fram hade dom skurit upp hålen ur fjädertornen så dom blev ovala uppåt liksom. Sedan hade dom ju bara rätat upp fjäderbenet och skruvat dit det aningen längre upp (mot motorrummet alltså) och min bakre hjulvinkel är lika rak den, så jag förmodar att det är samma koncept bak=) *it´s better to burn out than fade away* Länk |
|
|
Köpte däcken nya innan min Europatrip förra sommaren. 750 mil senare hade nästan halva mönstret försvunnit på innerkanten. Behöver jag ens säga att dessa däck får åka framaxel i år... |
|
| Brukar "vända" mina däck när dom börjar bli snedslitna. Alltså, högerdäcket på vänsterfälgen och vice versa. Så att innerkanten, där dom slits först, hamnar utåt...! Har tyvärr samma problem på vinterbilen, den är dock av ett annat märke... | |
|
Här är en länk som visar hur man fixar till bärarmarna på e30an, Länk (om någon är intresserad så har jag bultsats liggande till bärarmarna) MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Köpte bultar på BMW från E39, men de var för korta?! Finns det olika bultar eller vad?? Bärarmsbussningarna bak är desamma på t ex 02, E21, E30, E28 (eller har jag fel?) så det borde gå med samma bult till alla dessa varianter. Nån som vet? |
|
|
Jag kolla lite på sidan.... fatta inte så mycke =/ Kan int förstå hur det där kan hjälpa till.... nån som vill förklara osv lite nogrannare? |
|
|
Med en excenterbult så ändrar du vinklarna på svingarmen. Här är några andra bilder. Länk Länk Länk MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Rikard, ja det verkar nästan som att det finns olika bultar?? Jag var själv in om bmw för att kolla enligt e30m3 receptet men dom dim stämnde inte som dom hade i datorn?? Men delarna passar på den killen kärra...lite konstigt? MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
| Tja, då är vi 2 iaf som har samma problem! Frågade du efter det numret som fanns på m3e30performance? Måste få klarhet i detta!! | |
|
De nya bilderna förklara allt =) Bara en sak jag undrar.... Ska man ha likadant på båda två fästen, eller ett gjort för cambervinkeln och ett för toe-in? Vilken väg är det isåfall? |
|
|
dom bilderna är väll inte från en e30 bakvagn? Länk Länk Länk |
|
|
Nej dom bilderna är inte från en e30 men bakvagnarnas uppbyggnad är likvärdig när det gäller infästning av svingarmen MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Dekker....den innersta kan man ha och justera upp och ner och det yttre fram och tillbaks på.... Länk Ännu en bild MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
# ## ### #### ## ## |
|
|
tackar måste gå ut och modifiera bakvagnen snart då |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.