|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hallå! Jag köpte häromdagen min nuvarande bil,525-89.Jag funderar nu om mätarställningen är fixad på något sätt.Anledningen är att det stod ´´23400´´mil när jag kom och hämtade bilen,men jag upptäckte snabbt på hemvägen att milen ökade på ett rent sjukt sätt på mätarställningen.Så nu efter ca 80-100 mil så står det att den gått ca 24400!! Ringde tidigare ägaren som ´´såklart´´ inte visste något om detta. Fortsätter det i denna tackt så vågar man ju inte tänka på vad det skall stå den dag jag säljer bilen..Vad är det här? Tacksam för snabba svar. | |
|
Är du säker på att du läst rätt då? (kanske stod 24300 som efter 100 mil är ganska enkelt att räkna ut vad det blir ) :) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
| Jag vet 100% säkert att det stod 23400. | |
|
Fråga han vad f*n han gjort med bilen.... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Jag hade gått tillbaka med bilen... |
|
|
Om du har samma fel som många andra E34.or så kommer din mätare att stanna på 29960 iallafall. Jag har det och många andra med mig. Sök på ämnet! E-34. Need i say more? Mvh:FrIIk Länk |
|
|
Oj då är min nära nu 29940... ...BMWLundqvist.... |
|
|
min är också stillastående på 29960.. :( Mvh Björn |
|
|
Du läser det inte som km istället för mil då? Inte för att jag tror det men i alla fall, om man nu blir lite nojig för alla som snackar om skruvade mätare så kan man ju faktiskt läsa fel, på mätaren ska det ju stå 234000 om den gått 23 400mil. Bara en tanke.... Om du nu köpt bilen till rätt pris och den känns ok är det väl inte så mycket att hänga upp sig på, det är ju trots allt en 14 år gammal bil du köpt. Ha de MVH Mr Skidmark SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR Billigare Angel Eyes (nu på min oxå :)) |
|
|
Hur gör man för att få igång grejorna igen då! mvh PH |
|
|
min har också stannat på 29960.!!!! |
|
|
Haha. Provkörde inte bmw grejerna ordentligt innan lansering?! :) // Stefan |
|
| Tror inte att de körde bilen i över 30 000 mil under utvecklingsfasen, nej... | |
|
he,he.. Nä de har nog ej testat över 30..... Trodde väl inte att nån skulle ha en bil efter de milen..hehe.. Jag tänkte byta ut hela instrumenthuset... E-34. Need i say more? Mvh:FrIIk Länk |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Hej, har för mig att jag hört något om en lösning på detta problem, men vet ej var. Eventuellt var det på någon utländsk mailinlista. En kompis har fått samma problem, stannat innan 30' mil. Om jag kommer ihåg rätt så låg felet i LKM-modulen, är det någon som känner igen detta? Bert-Ola BmwCS #2423 |
| Man byter den så kallade kodningskontakten som sitter inuti den största av anslutningarna till huvudinstrumentet, som är orange eller grön. Man pillar ur den från ansutningssidan. | |
| anslutningssidan ska det vara sist. | |
|
bmwlundqvist: vilken av bilarna närmar sig 30` för om det är din 530 93 så behöver du inte oroa dig för detta för det gällde e32 o e34 fram till 90 tror jag. MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
bmwlundqvist: vilken av bilarna närmar sig 30` för om det är din 530 93 så behöver du inte oroa dig för detta för det gällde e32 o e34 fram till 90 tror jag. MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Det var min 525 -89 ...BMWLundqvist.... |
|
|
detta är diskuterat i 7-serieforumet, ska se om jag hittar igen tråden Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.