AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.692

Z3-träff 10Maj på Mantorp

Sida 2 av 3
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Mr Hamann:
Det är ca 22mil mellan Stockholm (Bromma) och Mantorp (om man får tro mitt "vägguide" program på datorn).
Ja det är gratis att komma in på området och ställa ut bilen, men anmäl dig i förväg på min mailadress:
bmw.zmpower@spray.se
om du inte redan gjort det.

Bor du i Stockholm är du välkommen att köra karavan ner till Mantorp med oss. Vi startar ca kl 06:30 från macken längs motorvägen vid Kungens kurva (södergående). Då borde vi vara framme runt 08:30 = lagom för besiktning av bil och förargenomgång för oss som ska köra på bana.
Det går givetvis bra att ansluta lite senare också om du inte ska köra på bana, men försök att inte komma senare än runt 10-11 tiden, det kommer att finnas mycket att kika på för en bil/BMW-entusiast.

/Richard
Mr Hamann
OKI, tack för svaret! Jag bor dock i Eskilstuna, ville bara jämföra med avståndet i från Stockholm. När måste jag senast maila dig för anmälan?

// Mr Hamann
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Mr Hamann:
Anmälan kan du göra med en gång eller fram till i morgon eftermiddag.
(Du är medveten om att det är nu på lördag va?).

/Richard
Mr Hamann
I see! Jepp, jag fick tips av en BMW-friend om detta. Vi får se hur det blir, eventuellt måste jag jobba tyvärr... :(

Men jag ska försöka ta med mig tjejen och komma ner men då tycker jag att du ska komma till Eskilstuna den 31/5 då det är en JÄTTECRUISING där som jag anordnar. Är Eskilstunas cruisingkung nämlich! Det blir även en dB-tävling som en av bilstereobutikerna håller i + en snyggaste bil-tävling. Senare på kvällen så sker annat skojsigt och väl anordnat... ;)

Regga dig gratis på Länk som är Eskilstunas motorsida. Sedan kan du läsa om cruisingen i forumet under Evenemang.

Vi har haft en cruising i år och den var den 3:e maj, då kom det sisådär 300-350 bilar i spöregnet!!!

Eftersom det regnade så körde vi konbana på kvällen i stället för...
Film från cruisingen finns här: ftp://gasa:gasa@gasa.no-ip.com

Kommer du?

// Mr Hamann
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag funderar på att åka dit, låter kul, speciellt som det verkar komma så många bilar = mycket att kika på.
Det är väll inte så långt från sthlm-Etuna?

/Richard
Mr Hamann
Nope, 11 mil för att vara exakt! Har du kikat på sidan? Vi håller på att uppdatera lite saker, men forumet och PM:en funkar som de ska. Vi är cirka 2700 medlemmar.

Puuh, har slitit ur en del inredning nu, det ska bli proffsbygge av stereo i bilen nu.

// Mr Hamann
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Mr Hamann

Ska jag ta det som att du inte kommer, eller att du jobbar jävligt snabbt????

Nej jag har inte hunnit kika på er sida än, gör det i helgen, men är ganska säker på att jag dyker upp.

Vad blir det för stereo då? är själv sugen på att bygga nytt billjud i min. Försökte få spons i vintras men det gick inte så bra.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Sitter här i Linköping, äter frukost och kollar på den MOLNFRIA himmeln!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Önskar att jag kunde fått vara med... Hoppas det blir fler träffar i sommar så jag också har en chans att komma.
Är det någon som har bilder från träffen?
Doggeli: Har inga bilder, men väl 40 minuter film! :D

Tack z3mpower för att du arrangerade detta, och tack än en gång för att jag fick åka med i din bil på banan :)

///Mattias (röd Z3 2.8 '99)
eF
900
eFx
520d Touring -09
Maria och Richard hade kameror, så några bilder blir det väl!

Tack z3mpower, kul initativ!

/eFx
Mr Hamann
Sorry z3mpower att jag inte kunnat svarat här! Var tvungen att jobba så... hade ni trevligt? Jag pratade med Mats en kompis med en M3 Ac Schnitzer som var nere och körde bana och han var mycket nöjd med bankörningen även om däcken tog slut ganska fort! ;)

Det blir proffsbyggda grejor från bl.a. 3 Focal 8":are för 2000 kr styck, Focal framstystem, Clarions nya MP3-CD och Audison-steg. Så det kommer att bli grymt! Det är Bilstereocenter i Eskilstuna som ska sätta i det. Jag byggde stereo i min 2.8 Coupé som jag hade, där satt det dock "bara" en MDS 10:a, Kenwood M.A.S.K. CD och ett 4-kanals Rockford-steg.

Klart du ska komma på cruisingen, regga dig på sidan och skicka mig ett PM där så kan vi bestämma lite närmare om vi ska mötas innan eller så.

// Mr Hamann
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag vill bara tacka alla som kom på Z-träffen. Nu når jag väll inte alla via detta forum men ett stort tack till er som finns här på forumet.

Jag hade en underbar dag, bilen fungerade underbart, det är skitkul att köra på bana och jag vill tillbaka! I want more!

För er som inte var där kan jag väl säga att vi var runt 20st Z3or och en Z4 på Mantorp denna dag. Första pris i tävlingen "Dagens finaste Z" gick till en kille med en mycket snygg Z3 M coupe i Estorilblå färg med 18" BBS LeMans fälgar, hur snyggt som helst = en värdig vinnare. (Ställer mig dock lite frågande vad de gör med bilen då det var en -99a och inte gått 1000mil än!?). Vinnaren vann en BMW Z nyckelring medan övriga fick sig en liten BMW Z3 M roadster leksaksbil i tröstpris.
Vill även passa på att tacka TheMaztr med far som bjöd på macka och dricka och som filmade mig på banan. Känndes dock mycket snabbare i verkligheten än på film!

Jag har bilder som jag kan skicka till någon som kan lägga upp dem någonstans. Tyvärr ville jag mer än kameran och vissa bilder blev inget!? Men jag har ca 40 bilder ändå från dagen och området.

Vädret! vi hade sol til sol med moln, lite blåsigt men inte så farligt = underbart.

Slutkomentar: Till alla er som aldrig provat på att köra på bana, gör det, det är skitkul! Den 25 Maj är det BMW Club Swedens tur att arrangera banträff på Mantorp, ta chansen och åk dit och prova på att köra på bana, jag är fast! jag vill ha mer!
Något att tänka på dock, använd insidan (av huvudet) när ni kör och bankörning tar på bromsar och däck, börjar bromspedalen kännas svampig kör i depån och låt bilen vila.

Mr Hamann:
Du planerar inte att köra på bana va? ditt bygge låter tungt (men fett!). Eller ska du göra som Qvarnis och operera ut hela ljudanläggningen inför bankörning?

Just det Qvarnis var ju där med sin M5, vilken bil! underbar färg och vilket ljud! Den är som en 4 hjulig Ducati, den varvar inte så mycket utan går från ett dovt Bööööö, till ett djupare Bhööööö när han kör = underbart men sjukt ljud.

Jo dagens roligaste bil var nog den röda E30 Alpinan (samma som var i bilsport för några nummer sedan). Den gick som en....vet inte vad. Men det var kul att se när den kom ut på rakan där alla Audi (och BMW) kämpade på som bäst att accelerera och denna lilla E30 kör om alla som dom stog stilla. Underbar och rolig att titta på.

Nu vart det ett maraton inlägg igen!
Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
eF
900
eFx
520d Touring -09
z3mpower, zippa och skicka bilderna till min jobbadress så lägger jag upp dem!

/eFx
Mr Hamann
Det blir inte så tungt.... ;)

// Mr Hamann
Finns det något datum på ny träff?
Nu har jag redigerat klart min film från Mantorp. Det blev 23 minuter i WMV-format. Enda haken är storleken: 143 MB. Någon som vill dela med sig av lite lagringsutrymme och bandbredd tro? :)

///M
eF
900
eFx
520d Touring -09
Yepp, jag kan ta den, vi kan kirra det nån kväll över ICQ..!

/eFx
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag har bilder från träffen, dock strejkade kameran lite då och då men sammanlagt tror jag det blev 40st (inte bara Z-träffen).
Jag sitter dock med en skitslö dator och Spray som mail-prog = kan bara skicka 3 bilder åt gången. Har dock allt på CD om någon känner för att träffas och kopiera bilderna för att sedan lägga ut dem.

Ang. kommande Z-träffar så får jag återkomma om det, men en till borde man väl kunna arrangera innan året slut. Någon som har förslag på aktiviteter? I stort så tillåter inga klubbar att cabbar kör på bana så det kan vi glömma. Om möjligt skulle vi kunna hyra en stor p-plats och bygga en konbana eller så kan vi köra längs slingriga vägar någonstans. eller.......vill ni bara att vi har en mötespunkt så får vi se vad som händer???

/Richard
z3mpower: Jag röstar för att man träffas på något ställe och sedan kör längs en upplagd vägsträcka. Finns ju många fina vägar i 08-regionen, dock får man åka en bit för att komma till dem.

///M
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.