AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.693

Z3-träff 10Maj på Mantorp

Sida 1 av 3
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Då så alla Z3-ägare.

Den 10 Maj är det stor BMW träff på Mantorp motorstadium.

BMW Sport Club, Audi klubben och Gävlesektionen har arrangerat en banträff för gatbilar på Mantorp. (Mer info kommer att meddelas på www.bmwsc.com).

Min tanke är att bygga vidare på denna Banträff och arrangera en Z3-träff samma dag. Där kan vi med liknande bilar mötas, inspireras och diskutera för och nackdelar samt dra lärdom av varandra.

Följande gäller:
* Alla Z3:or är välkomna (även andra BMW Z-bilar).
* Anmälan skickas till mig per mail (se mail adress nedan).
* Alla föranmälda bilar garanteras plats i depån, där vi ställer upp oss i fina rader, nytvättade, välputsade! och fina.
* Alla föranmälda kommer in på depåområdet gratis.
* Under dagen kommer flera aktiviteter att erbjudas (bankörning, slalom i konbana, förarträning osv.), huruvida man måste vara medlem i följande klubbar för att få deltaga i aktiviteterna är i dag oklart; BMW CS eller BMW SC. Men jag återkommer om detta. För er som inte redan är medlemmar går det bra att lösa ett medlemskap denna dag. (se annars www.bmwcs.com eller www.bmwsc.com för mer information).
* Ev. kommer vi även att ha en tävling i dagens finaste Z3:a, vilket röstas fram av deltagarna, kanske blir det även fler kategorier.

Jag kommer att använda detta forum för att meddela er mer om tider och annan viktig information, så håll utkik.

För er som vill anmäla er går det bra att göra det på richard.dely@rexnord.se
Skriv ner vad ni har för bil modell (1,8-M, roadster/coupe), regnr, samt ert eget namn. Denna lista kommer enbart att användas av mig för att pricka av er när ni kommer till Mantorp.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Varför är jag upptagen på annat håll den dagen...

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Taskig planering *L*

Skulle planerna ändras är du välkommen.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
kebabtralle
Kan oss med norskregistrerte Z3er også komme?
Richard: Vet ej om Stefan har nämt det för dig men bara så ingen blir besviken så är det ej tillåtet att köra Cab på BMW SC banträffar. Har ni hardtop alt. godkänd burbåge så är detta OK.

/Per
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
I´ll be there. Lysande initiativ ni som tar tag i saker och ting. Tack!

ArctisZ3
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Nu är jag tillbaka, har varit borta ett par dagar (jobb!).

Nu ska vi se vad som hänt sen sist.

Jag har raggat fram lite priser, vilket betyder att vi kommer att köra en liten tävling i grenen "Dagens finaste Z3a".
Alla deltagare kommer att få rösta fram denna bil.
Troligen kommer jag även att ha några fler priser, så är det någon som har förslag på fler grenar så är ni välkomna att höra av er.

Som Zodiaken nämnde är det tyvärr förbjudet att köra bana med öppen bil/cab. Har man dock installerat en riktig burbåge (inte de två bågarna bakom sätena) så går det bra att deltaga i banaktiviteterna.

Givetvis är alla BMW Z-bilar från hela norden välkomna, så packa väskorna Kebabtralle.

HJÄLP! jo jag behöver er hjälp med en sak, jag har svårigheter att nå ut med budskaper om denna träff, så jag behöver er hjälp att sprida detta. Ju fler vi blir ju roligare blir det ju, eller hur!

Avslutningsvis vill jag bara göra er påminda om att jag vill ha in era anmälningar per mail (richard.dely@rexnord.se), med bilmodell (1.8-M och roadster alt. coupe), regnr och namn. Detta är för att jag ska kunna pricka av er när ni kommer.

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
kebabtralle
Vel. Da får du i alle fall en "anmälning" fra meg om en dag eller to tenker jeg. Om ikke annet så må jeg jo se de andre flotte Z3ene som kommer og det blir en god dagstur for meg; som da har flyttet til Sverige :D

Du trenger hjelp til å nå ut med budskapet? Hva med å lage en enkel webside og et banner som "vi", som er interessert kan bruke for å linke til denne siden? Slikt viser seg jo ofte å ha store virkninger.

Til tross for at det er et .no domene, så eier jeg både roadster.no og z3.no og er mer en villig til å donere plass til både banner og webside under disse domenene dersom det er av interesse. I så tilfelle kan du jo sende meg en mail til kyrre@z3.no så kan jeg f.eks. sette opp ett "mantorp2003.z3.no" eller noe.
kebabtralle
Og Länk da. Det glemte jeg at jeg eide :D Dette domenenavnet donerer jeg altså gjerne til saken i sin _helhet_ da jeg ikke får brukt det til noe annet uansett.
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Fredrik M .

Jag kan glädja dig och andra som missar BMW SC:s bandag den 10 maj med att BMW CS har en bandag på samma bana den 25 Maj dit du och alla andra(BMW) är hjärtligt välkomna, är man inte medlem så går det utmärkt att bli det på plats.

Förhoppningsvis är det många som sluter upp vid båda datumen!!

Gå in på www.bmwcs.com och titta under "kalender"

Hälsningar
Ando Gunnarsson
Bitr klubbmästare
BMW CS

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
BMW Z3-träffen den 10 Maj byter namn till BMW Z-träff, allt för att locka fler roliga BMW Z-bilar.

Det finns nu även en hemsida där man kan läsa mer om vilka aktiviteter som kommer att äga rum.

Länk

Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Har idag sålt min Z3 M Roadster :-((((((((

Men mer i plånkan :-)))))

OO=00=OO
kebabtralle
Jeg kondolerer :-)

--
Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tjena Alla Z-ägare.

Här kommer lite ny info om träffen den 10 Maj.

Anmälan görs numera på följande e-mail adress: bmw.zmpower@spray.se
då jag blivit uppsagd och inte kommer att ha kvar min gamla adress ända fram till träffen.

Följande gäller för bankörning med cab. Har man inte burbåge eller hardtop, så får ni tyvärr inte köra på bana mer än under bangenomgången.

På morgonen kommer en genomgång av banan att ske. Då åker samtliga bilar som avser att köra på bana under dagen ett varv och stannar i böjarna för att gå igenom bromspunkter och spårval. Efter denna genomgång får troligen även cabar köra ett par varv.

På familjekörningen kommer det tyvärr ej vara tillåtet att köra cab (utan hardtop eller burbåge) och det samma gäller för friaåkningen.

Konbanan kommer dock att vara öppen för Z-folket, där vi kan raca mot varandra eller bara mot klockan.

Jag lovar dock att ta med de som vill åka på bana i min bil, så länge däcken håller. (Jag tror dock att det bara är under familjekörningen som man får ha passagerare).

Sen har vi ju det där med kostnader. Det kostar inget att komma in eller att ställa ut bilen, inte heller att ställa upp i tävlingen "Dagens finsate Z".

Huvud arrangörerna som hyrt banan kräver dock en mindre summa för tillträde till deras aktiviteter. Nu minns jag inte priserna men det står på hemsidan: Länk

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jo en sak till, man måste vara medlem i någon BMW eller Audi klubb för att få deltaga i banaktiviteterna.

Z-träffen kräver dock inget medlemskap.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Ville bara lyfta upp denna rubrik högst upp på listan så alla med en BMW Z kan se den.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Ny information om denna BMW Z-träff!

Den 10 Maj är det alltså stor BMW träff på Mantorp motorstadium.

BMW Sport Club, Audi klubben och Gävlesektionen har arrangerat en banträff för gatbilar på Mantorp. (Mer info kommer att meddelas på www.bmwsc.com).

Jag bygger vidare på denna träff och arrangerar samtidigt en BMW Z-träff. Där kan vi med liknande bilar mötas, inspireras och diskutera för och nackdelar samt dra lärdom av varandra.

Följande gäller:
* Alla BMW Z-bilar är välkomna (Z1, Z3, Z4 & Z8).
* Anmälan skickas till mig per mail (richard.dely@spray.se).
* Alla föranmälda bilar garanteras plats i depån, där vi ställer upp oss i fina rader, nytvättade, välputsade! och fina.
* Alla föranmälda kommer in på depåområdet gratis.
* Under dagen kommer flera aktiviteter att erbjudas (bankörning, slalom i konbana, förarträning osv.). Till dessa aktiviteter krävs medlemskap i någon BMW klubb samt en avgift som betalas på plats. För er som inte redan är medlemmar går det bra att lösa ett medlemskap denna dag. (se annars www.bmwcs.com eller www.bmwsc.com för mer information).
* För Z-ägarna arrangeras även en tävling i "Dagens finaste Z", vilken röstas fram av deltagarna och tilldelas ett pris.

Vid anmälan till denna dag skriv ner vad ni har för bil modell (1,8-M, roadster/coupe), regnr, samt ert eget namn. Denna lista kommer enbart att användas av mig för att pricka av er när ni kommer till Mantorp.

Mer information finns att läsa på följande sida:
Länk

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
BMW Z-träff den 10 maj på Mantorp park, Sverige:

Nu är det bara en vecka kvar, så damma av era BMW Z1or, Z3or, Z4or och Z8or och gör oss sällskap på årets stora BMW Z-träff.

I samband med att BMW Sport Club, Audi klubben och Gävlesektionen (dagens huvud arrangörer) arrangerar en banträff för vanliga gatbilar på Mantorp Park, drar jag nu ihop en BMW Z-träff.
På plats ställer vi upp oss i fina rader så vi alla kan gå runt och skåda varandras bilar. Träffen är tänkt som en mötespunk för oss med ett gediget bilintresse samt som ägare av BMWs lite mer udda bilar. Här kan vi träffas och lära känna varandra, jämföra våra bilar, modifieringar, diskutera ev. problem och dra lärdom från varandra. Dagen avslutas sedan med att vi utser dagens finaste Z.

Aktiviteter:
Under dagen kommer flera aktiviteter att erbjudas. Tider och regler för respektive aktivitet står under resp. aktivitet.

Z-träffen är tänkt som en mötespunk för oss som äger och kör BMWs lite mer udda bilar (Z1, Z3, Z4 & Z8). Här får vi en möjlighet att träffas och lära känna varandra, jämföra våra bilar, diskutera modifieringar, ev. problem och dra lärdom från varandra. Dagen avslutas sedan med att vi röstar fram dagens finaste Z, som får ta emot ett pris. Samling sker från 08:30 och framåt, prisutdelningen sker efter lunch ca kl 13:30.

Huvudarrangörerna planerar en hel del roliga aktiviteter de också:
Morgonen börjar med incheckning från kl 08:30, följt av en obligatorisk förargenomgång kl 09:20 och Spårvalsvisningen 09:30.

Spårvalsgenomgången: Under denna åker man ut på banan i våra egna bilar och stannar på utvalda ställen för att gå igenom bromspunkter, spårval och annat som kan vara bra att tänka på under körning på bana. Då hela banan är genomgången kör vi ett par var runt den för att öva vad vi lärt.

Fria åkningen: Efter ban genomgången kommer banan att vara öppen resten av dagen för den så kallade fria åkningen. Ett visst antal bilar släpps ut åt gången som får köra några varv. (Hur detta fungerar vet jag inte, om man har ett visst antal varv att köra eller en viss tid, men efter ett tag vinkas man av och kan åka och ställa sig redo för att få köra in på banan igen).

Familjekörningen: Till skillnad från den fria åkningen då man sitter ensam i bilen, får man nu ha passagerare i bilen. En pacecar kommer att köra först och hålla nere tempot en aning. Denna åkform är även lämpad för förare som aldrig tidigare kört på bana, eller för dem som vet att hornen lätt växer ut om ingen hindrar dem. Har ni aldrig åkt på bana och inte vill köra själva kan det vara läge att fråga om ni får åka med någon.

Kon/slalombana: På depåområdet kommer en konbana/slalombana att byggas upp, där vi kan racea mot klockan. Här är det mer teknik och chassi som sätts på prov och mindre hur hårt man kan pressa gaspedalen.

Regler och restriktioner: Vissa regler och restriktioner gäller dock för huvud-arrangörernas aktiviteter:
* Medlemskap; Alla som vill vara med på huvudarrangörernas aktiviteter måste vara medlemmar i antingen en BMW eller Audi klubb samt betala en banavgift. (Se avgifter nedan).
* Klädsel; För att få köra på bana finns vissa klädeskrav. Hjälm + heltäckande bomullsklädsel (Jeans och långärmad bomullströja ör OK).
* Cabbar/roadsters; För att få köra på bana måste ni ha hardtop eller fast monterad burbåge. Kon/slalombanan är dock öppen även för öppna bilar.
* Avgifter: Att deltaga i Z-träffen kostar ingenting och kräver inget medlemskap i någon klubb. Det kostar inte heller något att komma dit ock titta, ev. kanske det kommer att vara någon form av parkerings kostnad, men det är inget jag vet i skrivande stund. Vill man dock vara med på huvudarrangörens aktiviteter så krävs medlemskap i någon BMW- alt. Audi-klubb. Sen tillkommer även en banavgift som är beroende på vilken typ av medlem man är. Medlemsavgift kommer även gå att lösa på plats.

”Aktiv medlem” i BMWSC (BMW Sport Club) kostar 900:- i årsavgift. Sen åker man gratis på alla banträffar under året.
”Medlem” i BMWSC kostar 300:- i årsavgift och 250:- för varje banträff man besöker.
”Medlem” i (BMWCS) BMW Club Schweden kostar 400:- i årsavgift och 450:- per banträff. Men som medlem i BMWCS får man även rabatter på reservdelar och en medlemstidning.
Mer information om klubbarna går att läsa på följande adresser:
Länk
Länk

Anmälan:
Anmälan görs per e-mail, där ni skriver bilmodell (1.8-M, roadster alt Coupe), bilens regnr. och ert namn. Detta används enbart för att jag ska kunna pricka av er när ni kommer.
Enbart föranmälda bilar kommer in i depåområdet/utställningen.
Anmälan skickas till bmw.zmpower@spray.se

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Richard:

Vill bara påpeka några sakfel i ditt framställande ovan!

Medlemsavgiften första året i BMW CS är mycket riktigt 400 :- men from år 2 är det 350:-/år .

450 :- /banträff ??? Som BMW CS medlem har man möjlighet att vid ett tillfälle under året deltaga i BMW SC:s banaktiviteter ,DEN banträffen kostar nämnde 450:- övriga träffar som BMW CS anordnar är BILLIGARE ! (Mantorp 25/5 300:- , Knutstorp 9-10/8 300:-/1 dag , 500:-/2 dagar)

Sen är det mycket riktigt att man som medlem i BMW CS har en del förmåner tex 5-15 % rabatt på delar och tillbehör hos de flesta auktoriserade BMW handlare(även ute i Europa), förmånliga villkor för entusiastförsäkringar(MHRF,LF) m.m

Tyvvär kan jag ej närvara den 10/5 , men vi kanske ses den 25/5 på samma bana!

Hälsningar
Ando Gunnarsson
Bitr klubbmästare
BMW CS

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Vad sägs om att åka tillsammans ner till Mantorp!?

För oss som ska köra på bana gäller att vi är nere senast 9:20 (tror jag det var). Jag måste dock vara nere redan 8:30 så jag planerar att åka från Macken vid kungens kurva (Söder ut) runt 6:30. Är det fler som vill åka med så tidigt???

/Richard
Mr Hamann
Hej!

Hur långt är det till Mantorp i från Stockholm?

Mycket text här ovanför... så är det gratis att komma in på området och att ställa ut "i depån"?

// Mr Hamann
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.