|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Liten fundering bara. Vilket märke, bredd m.m.m.m lägger ni om till nu när det ska bytas till sommardäck. för mig själv så blir det Pirelli Zero-Nero 235/40/17 ---------------------- King of the road | |
|
Ska nog göra lite "rip-off" på en vän.. köpa en uppsättning GoodYear Eagle F1.. 215/40/17 --------------------- .. vassast på ön.. ;) |
|
| la på mina 7,5*17" JP Strix som är skådda med 215/40-17 Hankook Ventus K102...det var underbart... | |
ant |
lustigt.. jag har JP strix fälgar som Henrik.A detta tillsammans med Goodyear Eagle F1 GS-D3 som Schrimp. däcken är tillverkade i europa. Henrik.A: hur gjorde du med spacers? var du tvungen att använda det? hjulen åker på i veckan. möjligtvis imorgon. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Jag ska sko om till TRX 220-55-390 (nånstans mellan 15 o 16 tum). Tyvärr är ju TRX-däcken rätt ovanliga, och därför ganska dyra, men original är ju original! Behöver ett nytt däck, hittade en Avon-tillverkad kopia för strax över 1500kr. Tänkte köpa här: Länk Någon som har erfarenheter dom vill dela med sig av? Ska man hellre lägga ut det dubbla på Michelins TRX-däck? |
|
|
de kommer att blir 225/45 -17 GoodYear Eagle F1. Förhoppningsvis åker dom på i slutet av veckan ¨ bobby |
|
|
När det är dax blir det 225/40-18 Bridgestone potenza S03 |
|
|
Jag kör på mina Michelin Pilot Sport som suttit på hela vintern! :) __ Länk |
|
|
Eber: Kul att du vill hålla dig till orginal, dvs TRX. Prova Sökfunktionen, det finns en del skrivet om TRX. Själv gav jag faktiskt upp och satte på BMW std-ekerfälgar på min 6a, tyckte bla att TRXarna var litet slingriga på spårig vägbana. Dessutom var mina TRXfälgar inte alls så fräscha som jag ville ha dom. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
pirelli p7000 225x40x18... HenrikM |
|
| Michelin Pilot Sport, 255/35/19 bak och 225/40/19 fram och som volw sa "de har suttit på hela vintern" ;) | |
|
Firestone "nånting" 205/60/13 på nyblästrade och lackade orginal turbinfälgar :) Nån som vet om jag får på ett par 195/45/15 på bilen?? |
|
|
Kuhmo Sport xxx? hamnade på bilen nu när sommarfälgarna åkte på. Åhh vad fin bilen blev igen, älskar BBS RK II :orna.... Gummit satt på fälgarna när jag köpte bilen och är nog inget som jag rekommenderar, bra grepp men bullrar. |
|
|
Palle83: Om du kör 195/50/15 får du nästan exakt samma rullomkrets så det går in. Att använda 45-profil är nog lite för lite (och det är nog en udda dimension). Använd Diverse/omräkingstabeller till vänster. Din rullomkrets får variera +-5% men ju närmre desto bättre. |
|
|
Hubbe325: Håller med dig RK 2 är snygga som fan, har du någon bild med dom på? //Palle |
|
|
Pirelli P6000 205/55/15 hehe... Länk |
|
| Palle: inte ännu, ska fota bilen nu när sulorna sitter på, kanske idag. Får återkomma efter lunch. | |
| Tänkte prova en ny modell från Marshall till de nya Alessio fälgarna. 225/45-17 blir det. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Intet nytt utan samma som förut. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Har du kört med rätt däckstryck Hasso? Dom ser lite slitna ut i mitten... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Det högra alltså, som jag antar är det använda... :) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.