|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
nicorett |
jag undrar hur mycket man måste modifera för att få på bromsar från en M5:a (e34 92 och äldre) på en 535 e28. Har hört att det inte ska vara några störe svårigheter men jag fick inte direkt någon förklaring på vad och hur mycket som måste modiferas, så jag undrar om någon har gjort det förut. |
|
Det passar rakt på....om du kör med lite större skivor kan du ev få moda bromskölden. Men sen så är det bara att skruva dit! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Asså kan man ta skivor , ok och klossar direkt från en M5:a och skruva dit ? /Mvh Göran |
|
|
Precis, liksom från 3,8an (stora bromsarna) och e31 och e32 jag har för mig att även e38ans och e39 skivor och ok passar. Dock måste man fixa till bromsskölden om man kör med skivor större än 300-315mm. Bak kan man oxå panga på m5/540 ok och skiva MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
nicorett |
Ok då är det bara att köpa på sig pryllar då. Tackar |
|
Passar även E32:ans bakbromsar på E28? MVH: Zander |
|
|
E32ans ok passar men ej skivorna ! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Vad är det som inte passar? bakskivorna eller fram, kanske både och? Om inte de passar vad för skivor ska man då inhandla så de passar på E28? MVH: Zander |
|
Hello Nasty! |
Du behöver ha okhållarna också. Mvh/Henrik |
|
Alltså passar 750 ok fram om man använder okhållarna från den samma men vad för skivor skall man använda då om inte 750 skivorna passar??? Allting tar sin tid... |
|
|
Henrik, vad menar du med ok hållaren? Hunter det funkar med 750 oket och dito skiva...men är knappasr ide att bara annvända enkeloket och 302mm skiva utan det är 4kolvs oket med 324mm skivan...då är det bättre att plocka ett m5 ok och annvända dito skiva MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Pelle Persson: Jo det är ju 4-kolvsoket som är intressant. Är inte M5 grejor dyrare även beg?? 750 bromsar med 4-kolvsok är väl likvårdigt med M5 eller?? Allting tar sin tid... |
|
mag |
750 skivorna med 4-kolvs ok är 324mm och M5 skivorna är 315mm till -95 därefter betydligt större (340mm ?), M5 använder förövrigt flytande enkel ok innan -95 Jag har ett par M5 fjäderben komplett med ok och dåliga skivor som jag tänkt sälja. oken behövs nog renoveras, fast jag vet inte då jag aldrig provat dom. Kommer från en M5 -91 och fjädrar och dämpare har gått ca 8000 mil enligt uppgift. (skivorna funkar nog i nått år men jag hade bytt dom). Fjäderbenen ska passa rakt på E28. |
|
Har kört med M5 ok på min E28 oxå funkade kanon.. Även dom är till salu... /Daniel |
|
|
Dando: Vad ska du ha och är det bara oken? fram å bak ? och hur går det med bilen din , funderar på göra likadant själv då jag har fått tag i en motor som är bänkad till 500 kusar vid 0,83 bars laddtryck... (BMW 745i) suuuugen ! :)) /Mvh Göran |
|
|
//Wrath Det är bara fram oken tyvärr har sagt 1000 pix men dom är billigare om jag blir av med fort (dom ligger bara å samlar damm) Trevligt med en 500 hk motor och de vid 0.83 i laddtryck... Angående min bil så blir det inga 500 kusar i sommar men den som lever får... Bilder kommer... /Daniel |
|
|
aha ok , ska tänka på det... hur gör du med besiktningen då ? /Mvh Göran |
|
|
Så bättre med M5 än 750i m 324mm? Bör bromscylindern bytas? "Original E24/E28 brake master cylinder on the right and the larger one from E32 750i on the left. " Länk |
|
mag |
Ja den bör också bytas liksom bakbromsarna. Länken där beskriver det mycket bra. //Magnus |
|
//Wrath Besiktning ja... Igenom kommer den på ett lr annat sätt men om den blir reggad med turbo är den stora frågan hoppas på de men de är ju många som försökt och inte fått igenom sina bilar... Maila mej ett bud på oken om du är sugen på dom... /Daniel |
|
|
Men vilken är att föredra: bättre med M5 än 750i m 324mm? Byta cylinder på båda dock? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.