AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
7.996

BMWPower-Träff i Sthlm 29/3-2003 (kl 10.00!)

Sida 7 av 10
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Jag passar också på att tacka Tobias ,Asken och alla andra medverkande för en mycket trevlig träff.

//Jörgen

325 iX - "weather or not"
Agge
Då får jag väl också tacka alla medverkande, Tobias och Asken m.fl.
Alltid kul att spana in schysta Bmw:n.
Schyst av dig Asken när du visa oss toksköna vägar. Ska besöka dessa snart.
God mat och trevliga människor.
Hade skitkul, längtar tills nästa träff :)
Har någon en hemsida som jag kan ladda upp bilderna??

ps. Vill ha en m3 e46, gärna din Starre :)

MVH
//Agge
Agge:
tror att Tobias ska klippa ihop något senare och det läggs senare på forumet det var vel det vi bestämnde....

ps.nix den är min och..........:))
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Agge, här kan du lägga upp dina bilder.

Länk
Jag insåg redan igår att jag inte skulle orka då jag jobbat för mycket i veckan och hade varit tvungen gå upp tidigt imorse för att sedan börja jobba på eftermiddagen och inte sluta jobba förrens klockan 4 imorgon.
Hoppas det blir fler BMWPowerträffar i Stockholm i år!

/Wille
Asken (AutoPower)
Efter att ha insett chocken att stiga upp kl 0630 för att hinna vakna till liv på denna morgonträff och infinna sig på Brostugan strax efter tidningsbudet lämnat DN så blev det mer än godkänt:) Tack till Tobias och alla som dök upp till årets första och trevligaste träff. Tack Herren ovan för det fina vädret(tror mer på det än Pohlman:)) Tack sleeperix för kaffet det behövdes annars hade mjn hjärna aldrig kunnat ta er ur på den exkursion som det blev tillslut! Med +32 BMWar på parkeringen vart det rackarns maffigt måste jag säga. Många kända och okända ansikten alltfrån starrres m3-02 till jörgens fina 635csi. Kul att se alla entusiaster och hoppas Ni hade kul, det hade jag. Efter det att Tobias dragit ihop folk så fick jag visa runt lite på sköna Ekerövägar. Ett 25-tal BMW följde med. Från Brostugan via Tappström ned mot Jungfrusund och färjeläget för att ta av upp emot Träkvista och första delmålet Rastaholms Värdshus. Detta visade sig fortfarande ligga i vinterdvala. 25st BMW ned på en trång uppställningsplats för båtar fick nog både 4 och 5 par ögon att hoppa ur sina hålor när de putsade sina båtar på varvet:) Lite mer gasa ut emot färjeläget Adelsö blev det sen. Det flöt på riktigt riktigt fint på rakorna synd att jag körde sist....! Den lokala civilperson med hund och vit Cherokee som lekte låtsaspolis undrade vad vi kom ifrån, han var nog mest avis..., nöt:) Riktigt sköna vägar och trevliga partier man kan gasa lite på när de flesta sover eller i samband med andra brostugeträffar, det var därför jag ville visa Er några små guldkorn så nära staden.
Åter tillbaka emot Träkvista och lunch ute i solen på den lilla trevliga röda stugan. Att det sådär helt plötsligt väller in 25 BMWtokar på en tom restaurant och beställer 24 pizza och en(!!) pasta gjorde att de fick anställa en ny pizzabagare. Den gamle fick utslitna biceps:) God mat och trevliga samtal avrundat med en kopp kaffe gjorde inte det hela sämre. Lite folk vek av men vi som gillar att cruisa fortsatte åter via Jundfrusund och Tappström ut emot Svartsjölandet. Med 200m BMW i bakspegeln känns det riktigt bra att köra genom både samhällen och gasa till lite på rakorna nu när man låg främst i ledet. Nästa etappmål blev BMW Solna och Brommarondellen blev en naturlig avrundningsplats för ett par av deltagarna. Vi var 6 bilar och 8 personer som äntrade anläggningen 14.40 och jag fick mitt lackbättringsstift till X5an. Sist men inte minst inhandlades lite glass som avnjöts på parkeringen uppe i Hagaparken. En underbar dag som tyvärr tog slut alltför snabbt. 6 timmar kändes snarare som 1½...
Tack till alla som deltog vi möts snart på en Ekeröväg en stilla kväll! Mycket trevligt att mötas i Solen såhär denna fina Lördag.
Asken
Beträffande filmer mm. Tobias och andra håller på att teama ihop sig och producera något av det som spelats in. Ha tålamod och vänta någon vecka ge dem tid att fixa lite med bilder och filmer. När han är klar mailar han mig så ska jag kolla om vi kan lägga upp något på eller från siten!
Fortsättning följer redan på torsdag med buffekväll på Krogen Tre Kockar kl 19.00 se separat inlägg om det.
Här har jag lagt upp lite bilder från dagens träff:

Länk
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Jag hade toppenskoj :)
tack till alla inblandade!!!

/Erik
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Låter som om ni hade en toppendag, synd att man inte var med :-/

Hoppas vår träff om 2 veckor blir lika trevlig :-)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Bimmer7er
Hallo,

Nattmänniska som jag är (jobbar natt) kom jag yrvaken till en mkt. kul å trevlig BMW-träff, många trevliga BMW-tokar och imponerande många fina BMW's. Tror jag var ende 7er-bimmer. Maffigt med 200m BMW, snacka om BMWPower :) Trots kompressormatade 540'in och M3'or så blev min lilla favorit Foo's 328c, mkt snygg lack (färg) i kombination med saffrans-klädsel. Lagom till man vaknade till så var det hela över, vill ha träff igen!

Mvh / Bimmer7er
synd atjag inte hann få bilen klar, men jag kommer garanterat vara med på nästa!
vare några 7or där föresetn?
Bimmer7er
Soki:
Ja, 1st dvs jag :)
synd att man missa då.. du va har du för fälgar? vill ha parallel men vet ej om ja har råd, tips
Bimmer7er
Fälgar = smaksak, svårt att råda
Jag har BBS RS II 20"
Rackarns otur att jag inte kom! Kunde som sagt tittat förbi en stund klockan 10, men jag steg upp för sent för att hinna.
Men jag fick se en del av bilarna vid BMW Group i Solna runt kvart i tre. Ni som var där: Det var jag som körde förbi med en gråmetallic Z4 strax efter att ni kommit dit :)

///M
Fr
41
Frippan
850ci 93
Tack för en trevlig dag alla som var med på träffen
ses nog igen skulle jag gissa på.

mvh Frippan....
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Härliga bilder & fina bilar!

Vem har den lila M3 cabben? undrar lite över fälgarna..är det BBS RSII ?
/K
Agge
mosse:

Det är min cab. Fälgarna är som du säger BBS RSII.

MVH
//Agge
fo
242
foo
328iC '96
Boys!

Jag hade trevligt värre häromdagen! Kul att vårrasta tillsammans med andra!

Synd att inte alla fick vara med och raca 911:an ner mot Adelsö ;)

Det vore kul om någon kunde arrangera ett litet fler-ettappers lopp på några kurviga vägar ute på vischan någon gång i vår... med tyngdpunkten på kul körning! Någon som är intresserad??

/foo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.