AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
7.994

BMWPower-Träff i Sthlm 29/3-2003 (kl 10.00!)

Sida 1 av 10
Hejsan gott folk!

Har frågat runt lite här på forumet ang en träff, och de flesta verkar kunna Lördag den 29:e Mars. Vi träffas vid Brostugan (Drottningholm) mellan kl 10-10.30. Det jag hade tänkt var att när alla är samlade, kanske åka och käka lunch någonstans och ta en liten utflykt omkring Stockholm. Vi även att göra en film och då är det bra att vi blir så många som möjligt. Vore kanon om fler kan ta med sig DV-kameror om de vill. Om det är något speciellt som ni undrar över så kan ni maila till mig: bmw.power@telia.com

Hoppas på att vi blir 25 eller fler! Om vägbeskrivning önskas så kan jag skriva en!

Mvh Tobias
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Det låter ju hur trevligt som helst ju ,låter som att det är dags att plocka fram sommarbilen snart,10 plusgrader ute idag,hehe

//Jörgen

325 iX - "weather or not"
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Finns det någon vägbeskrivning till brostugan? Åker från Uppsala.

/Erik
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Saxat från zatzy.com

"Från norrort: (e4:an södergående)

Kör av e4:an där det står skyltat ”rinkeby bromsten?” alltså upp på kymlingelänken (ca 3km).
Vid rinkebykorset (en ok-mack ligger rakt fram när man kommer från kymlingelänken) så svänger man vänster, ut på Ulvsundalenden. Följ Ulvsundaleden (ca 6km) och precis efter bromma flygplats så svänger man höger in på kvarnbacksvägen (ca 1,5km) och följer den en bit. Du kommer då fram till brommaplansrondellen och du kommer ha en ok-mack på din högra sida. Du skall rakt igenom rondellen till Drottningholmsvägen (ca 3km) ut mot drottningholm och ekerö. (Varning ofta hastighetskontroll på denna väg, kör försiktigt). Du kommer att köra över en bro (nockebybron) och precis efter den så skall du in på en liten väg till vänster. Då e du framme :)

Från norrort: (E18 södergående)

Kör E18 rakt fram genom hjulstamotet (vägen heter nu E18/hjulstavägen). Fortsätt rakt fram och kör rakt igenom korsningen utanför rinkeby (man har en ok-mack på höger sida) och där byter vägen namn ytterligare en gång, nu till Ulvsundaleden.
Följ Ulvsundaleden (ca 6km) och precis efter bromma flygplats så svänger man höger in på kvarnbacksvägen (ca 1,5km) och följer den en bit. Du kommer då fram till brommaplansrondellen och du kommer ha en ok-mack på din högra sida. Du skall rakt igenom rondellen till Drottningholmsvägen (ca 3km) ut mot drottningholm och ekerö. (Varning ofta hastighetskontroll på denna väg, kör försiktigt). Du kommer att köra över en bro (nockebybron) och precis efter den så skall du in på en liten väg till vänster. Då e du framme :)

Från söderort: (essingeleden, e4:an)

Hitta essingeleden och kör den norrut, sväng av där det är skyltat ” bromma/vällingby” det är en ca 180 graders vänster krurva som leder dig under vägen du nyss åkte på, och du kommer ner på drottningholmsvägen. Kör över tranebergsbron och vidare mot vällingby. Sen kommer det att komma en raka med ett gäng rölysen vid varje korsning, efter denna, kommer man fram till en rondel modell stor (brommaplan) med ok på höger sida. Där så skall man till vänster (Drottningholmsvägen (ca 3km)) ut mot drottningholm och ekerö. (Varning ofta hastighetskontroll på denna väg, kör försiktigt). Du kommer att köra över en bro (nockebybron) och precis efter den så skall du in på en liten väg till vänster. Då e du framme :)

Från city: (Drottningholmsvägen)

Hitta Drottningholmsvägen. Kör över tranebergsbron och vidare mot vällingby. Sen kommer det att komma en raka med ett gäng rölysen vid varje korsning, efter denna, kommer man fram till en rondel modell stor (brommaplan) med ok på höger sida. Där så skall man till vänster (Drottningholmsvägen (ca 3km)) ut mot drottningholm och ekerö. (Varning ofta hastighetskontroll på denna väg, kör försiktigt). Du kommer att köra över en bro (nockebybron) och precis efter den så skall du in på en liten väg till vänster. Då e du framme :)"
Saxat från zatzy.com

"Från norrort: (e4:an södergående)

Kör av e4:an där det står skyltat ”rinkeby bromsten?” alltså upp på kymlingelänken (ca 3km).

Står väl inte rinkeby bromsten vid E4 an, står först en avfart sollentuna /akalla, sedan avfart mot Kista, det är den mot kista man ska ta.
Bara vädret är bra (sommarväglag) kanske jag kommer. Har även jag en DV-kamera.
Själv togs bilen ut för första gången detta år. Helt underbart att köra den efter alla vintermånader i en tråkbil.

// Mattias
Länk
Skulle gärna komma men det är lite väl tidigt att ta fram B8:an tycker jag... Så jag avvaktar nog till i början av maj :)

/Marcus
Bmwcs# 4680
Vi kommer helt klart att ha flera BMW-träffar under våren och sommarn! =) Skulle gärna vilja se din B8:a Marcus! ;-)

Mvh Tobbe
\\\M 325i ZENDER///
hur kul sommmmm helst.....
Tänkte kolla med andra norrortsbor,ska vi träffas typ vid macdonalds.i upplandsväsby och sen åka till sammans?

bra för dom dom inte hittar (erik g och mej:)).

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Det låter som en bra idé M 325i ZENDER.
Ju fler som åker vilse desto roligare ;)

/Erik
\\\M 325i ZENDER///
haha......
hoppas flera hakar på både på träffen och macd.träffen i väsby.
mvh

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
\\\M 325i ZENDER///
Vi kan ju höras av när det börjar närma sig om tid...

/Erik
\\\M 325i ZENDER///
Erik G
ja d tycker jag......två som ev åker rätt:)))
inga andra som hakar på våran långa caravan::)
behöver inte åka till väsby alla som bor typ närmare,kanske kan plocka några eftersom och åka flera?
mvh

bm
30
bmwskadad
325 coupe -93
Kommer troligtvis från gävle!
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Låter kul, får se om jag plockar fram min bil redan då.

Någon som vet när vägverket tänker sopa bort all sand de kastat ut på vägaran (för icke körkunniga Stockholmare).

Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Hoppas du kommer Z3MPower :) Jo ja undrar också när de ska sopa bort all sand, grus, salt etc... :( De har ju slängt ut sjukt mkt grus på vägarna i år. Och salt har de inte snåla me precis. Fan, man borde kräva en omlackering av bilen varje år av vägverket, eftersom de bokstavligen förstör bilarna me sand, grus å salt. Men men... Folk vet ju inte hur man kör bil å då måste man ha dessa "hjälpmedel". Suck... Aja, hoppas vägarna e sopade å fina till vår träff! :)

Mvh Tobbe
\\\M 325i ZENDER///
"tobias"
vet du hur många som dyker upp??

Jag ska ställa på och plocka ut kärran i vårsolen den 29:e däremot så jobbar jag natten mellan 28-29 så 10.00 blir för tidigt för mig tyvärr.

Mvh / Malte
Tror det e mellan 10-15 hittills så vi behöver helt klart fler bilar! :)

Mvh Tobbe
Tobias 320i-94:

Har du tänkt mera på vilken matställe som kan vara passande för 15-25st bil tokiga personer?

Kan vara läge att bestämma något alt ha några alt så vi slipper att dividera om det då.....

Med passande skön sommarväg dit:))

MalteK:
Du kan alltid haka på senare........
kanske kommer ner till er om det är fint väder. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.