|
Sida 4 av 10
|
|
|---|---|
|
BMW735IA: pumpen? näe jag stod brevid den vita cosworth likande saken =) upp mot bilprovingen lixom.. Och inte fick jag mig någon prov tur heller .. Mvh Teres |
|
|
Tobias (och ni andra: Jag blev pappa i Söndags kväll :DDDD Så vi får se om jag dyker upp, tyvärr står Alpinan utan fälgar eftersom de är på omlack...Men jag kanske kan komma med min antiklimax bil; VW Lupo 3L TDI (61 Ps, 120 Nm, 0.3 l/m :)))?! Vi får se, jag försöker ringa dig innan oavsett, ok?! M V H Stephan - Stolt Pappa! ______________________________ Länk |
|
|
Hatar trådar som spårar ur... men men, vad ska man göra? =) !!GRATTIS!! //Koffe, som måste tycka lite synd om Alpinan som förmodligen halkat ner en placering på pappas favoritlista =) |
|
|
Får också säga GRATTIS Stephan! :) Jo visst, ring mig innan lördagen så ja vet... Vore kul att ses, men du har ju en bra anledning till att inte dyka upp =) Mvh Tobbe |
|
|
Teres : Ja där ser man.. om du ska ha en provtur så får du visa dig :) Nu till helgen e jag i dalarna och byter fälgar.. ses kanske nästa helg.. /Jimmy Länk |
|
| Ja dyker nog upp....frågan e bara hur ja tar mig dit??Nån vägbeskrivning kanske???? | |
|
Dawwe: Från norrort: (e4:an södergående) Kör av e4:an där det står skyltat ”rinkeby bromsten?” alltså upp på kymlingelänken (ca 3km). Vid rinkebykorset (en ok-mack ligger rakt fram när man kommer från kymlingelänken) så svänger man vänster, ut på Ulvsundalenden. Följ Ulvsundaleden (ca 6km) och precis efter bromma flygplats så svänger man höger in på kvarnbacksvägen (ca 1,5km) och följer den en bit. Du kommer då fram till brommaplansrondellen och du kommer ha en ok-mack på din högra sida. Du skall rakt igenom rondellen till Drottningholmsvägen (ca 3km) ut mot drottningholm och ekerö. (Varning ofta hastighetskontroll på denna väg, kör försiktigt). Du kommer att köra över en bro (nockebybron) och precis efter den så skall du in på en liten väg till vänster. Då e du framme :) Från norrort: (E18 södergående) Kör E18 rakt fram genom hjulstamotet (vägen heter nu E18/hjulstavägen). Fortsätt rakt fram och kör rakt igenom korsningen utanför rinkeby (man har en ok-mack på höger sida) och där byter vägen namn ytterligare en gång, nu till Ulvsundaleden. Följ Ulvsundaleden (ca 6km) och precis efter bromma flygplats så svänger man höger in på kvarnbacksvägen (ca 1,5km) och följer den en bit. Du kommer då fram till brommaplansrondellen och du kommer ha en ok-mack på din högra sida. Du skall rakt igenom rondellen till Drottningholmsvägen (ca 3km) ut mot drottningholm och ekerö. (Varning ofta hastighetskontroll på denna väg, kör försiktigt). Du kommer att köra över en bro (nockebybron) och precis efter den så skall du in på en liten väg till vänster. Då e du framme :) Från söderort: (essingeleden, e4:an) Hitta essingeleden och kör den norrut, sväng av där det är skyltat ” bromma/vällingby” det är en ca 180 graders vänster krurva som leder dig under vägen du nyss åkte på, och du kommer ner på drottningholmsvägen. Kör över tranebergsbron och vidare mot vällingby. Sen kommer det att komma en raka med ett gäng rölysen vid varje korsning, efter denna, kommer man fram till en rondel modell stor (brommaplan) med ok på höger sida. Där så skall man till vänster (Drottningholmsvägen (ca 3km)) ut mot drottningholm och ekerö. (Varning ofta hastighetskontroll på denna väg, kör försiktigt). Du kommer att köra över en bro (nockebybron) och precis efter den så skall du in på en liten väg till vänster. Då e du framme :) Från city: (Drottningholmsvägen) Hitta Drottningholmsvägen. Kör över tranebergsbron och vidare mot vällingby. Sen kommer det att komma en raka med ett gäng rölysen vid varje korsning, efter denna, kommer man fram till en rondel modell stor (brommaplan) med ok på höger sida. Där så skall man till vänster (Drottningholmsvägen (ca 3km)) ut mot drottningholm och ekerö. (Varning ofta hastighetskontroll på denna väg, kör försiktigt). Du kommer att köra över en bro (nockebybron) och precis efter den så skall du in på en liten väg till vänster. Då e du framme :)" IP: 217.209.79.123 |
|
Cartén |
Självklart måste man komma förbi. Du kan räkna in mig Tobias. |
|
BMW735IA: visa mig =).. Hmm kan man ha sått bättre till en vad jag gjorde i fredags ..Nja de blir nog lungt med bil åkade i helgen för min del ..ska ta coh ställa ventilerna någon dag i helgen ..Dock är de inte jag som ska pyssla med de .. hehe de jobbet sätter jag pappa på =) STEPHAN: Grattis =) hehe nu kommer du inte få ha alpinan i fred när hon/han har vuxit upp om du har den kvar då =) Mvh Teres |
|
|
Hej och hå igen gott folk! :) Nu har jag gjort en "liten" uppdatering på listan, och jag kan säga att om alla kan (och några till) så blir detta den största BMW-Träffen som jag någonsin varit med om :) Vädret lovar än så länge gott, (har inte sett lördagens prognos), men fram till fredag ska det vara sol, varmt och inte ett moln på himlen! =) Samma tid gäller, vi träffas vid brostugan kl 10 och väntar sedan in alla... Under tiden kan vi mingla och kanske ta en fika =) Vi ska därefter kanske röra oss ut mot Vaxholm och på vägen dit kan vi ju kanske få i oss en bit mat. Är fortfarande öppen för förslag angående matställe :) Vänder mig nu till några killar som inte var säkra på om de skulle hinna ställa på sina bilar. "MNS_M3, Ash och Agge" var de som ja tänkte på. Kanske har missat någon... Vädret är ju lovade så jag hoppas verkligen att ni kan komma :) Här följer en lista på de som kommer. Vet att det finns några osäkra kort men jag skriver med er ändå =) Tobias 320i-94 Jörgen Nymann Erik G jonasjonas Soki MS \\\M 325i ZENDER/// bmwskadad z3mpower MalteK (?) hoppas du hinner, annars kan du hoppa in senare =) Starre dominik (?) är bilen fixad än? :-/ Vore kul om du kunde komma mosse Hubbe325 Stephan735i (Tar du kanske 540:n?) =) touringthomas WilleW BMW V8 Ziore Koffe powerkjell (Hyrt någon schysst kärra?) =) Lövan stroken25 Michael Hedlund STEPHAN (hoppas hoppas du kommer pappsen) =) Dawwe Cartén johann warcow Bavaria Nigh_RaCeR BMWCoupé Maxad Bimmer7er FolkaaN styrman1 Hasso (?) Kryssning eller? :-/ Asken MNS_M3 (?) Ash (?) Agge (?) Hoppas verkligen att alla ni kan, och jag hoppas att fler kan tänka sig att komma! :) Just nu har vi 1-2 st DV-Kameror som vi kan använda. Jag har en Digital-kamera för bilder, men fler kan gärna ta med. Vi kommer förmodligen att ha en "Movie-Car" :) för filmning av alla bilar när vi kryssar på vägarna :) Om det är något som ni undrar över eller om fler kan kommer eller om ni inte kan komma så skriv gärna här på tråden. Annars kan ni maila mig. Om ni vill ha mitt mobil nummer av någon anledning så kan ni maila... Nu önskar jag alla en trevlig "vårdag" =) Så hörs vi snart! Tack på förhand! Mvh Tobias |
|
| Jag kommer bara jag får bilen tilbaks från lackeraren, sen så hoppas jag att alla inte hunnit sätta på sommarsulorna än för jag är väl den enda kanske som kommer med fula vinter :( | |
| Kan tyvärr inte komma. :( | |
| föressten, nockebybron? vilken är det? är det vid kärsön? | |
|
Soki: om du kommer från stan så åker du över Nockebybron sen tar du första till vänster där ser du en gul herrgård på din vänstra sida då är du rätt:)) |
|
| jag kommer altså från norr,, hittar till brommarondellen utan probl, samt till kärsön, det är väl raka vägen ut mot ekerö? står det skyltat på vägen el? f*n att man inte hade navi i bilen :( kanske några likasinnade med dålig orientering kan samlas i bromma och köra ut tillsammans, hehe | |
|
Skit, har fått besiktingstid den 11:e....så jag har körförbud!! Hoppas det går fler tåg! /Klas |
|
|
Soki, Vi kan mötas på McÄckligt i upplands väsby och åka gemensamt därifrån. Ska träffa \\\M 325i ZENDER/// där... Tid ännu ej bestämt. /Erik |
|
| Erik G: ja vore ju en ide annars e det ju bara höra av er til mig när ni närmar er bromma, jag vet ej om jag ska slagga över i sthlm hos en kompis då ja i annatfall måste kliva upp så tidigt för att komma ner till sthlm, men sover jag i sthlm så blir det i sollentuna så det är ju på vägen :) | |
|
Ska försöka att komma, i varje fall en liten stund trots att det är "pappa helg" |
|
|
om jag inte minns fel så är Brostugans parkering inte asfalterad kan inte vi ta en parkering som är det så slipper vi all dam o stötar i bilarna Keep Your Distance This is a BMW ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.