|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag skruvade på nya sommar hjul i helgen 245-40-19 och 275-35-19 men jag tycker det drabbade bilens komfort allt för negativt,så dom åker nog av igen. Har någon förslag på hjulstorlek som funkar bra och ser bra ut. | |
|
Allt över 16" torde väl påverka komfort negativt. |
|
Lillbjörken |
Vad hade du förvänta dig???????????????? Håller på att massera in 8,5 å 9,5" x 19 på min 740 E32 |
|
Jag har åkt ett par hundra mil med BMWs 18" original krysseker split på en E38, 235/45 fram och 255/40 bak vill jag minnas, något osäker på profilehöjden. Det var lika bekvämt som std 215 65 16. Passa på att kolla bussningar och dämpare om sådant är slitet blir det hela ju klart påvisat med 19".... Asken |
|
|
Jag har kört 8000mil med 20tums Alpina 245-40 .265-35 profil inga problem mjukt o fint |
|
|
Inte förvånad. Den profil som blir resultatet av korrekt rullomkrets vid 19" ger inte mycket utrymme för någon elasticitet i däcksidan. Är bilen dessutom sänkt så behövs det nog njurbälte. Själv har jag 235/50R18 samt 255/45R18 orginalfälgar på min med orginal sportfjädring samt Pirelli Rosso däck och det går förvånansvärt mjukt och fint när vägbanan är bra men nog ruskar det om lite på 'tvättbrädor', dessutom det spårar en del på usla vägar. Men jag måste ända motsäga Asken litet (sorry!) för jag har också provat och jämfört E38 med 16" orginalfälg och det går verkligen mjukt och fint, dessutom känns egenskaperna mycket 'snällare'. Visst ser det bra fett ut med rejäl sänkning, stora fälgar och gummisnoddstunna däck men bekvämt blir det ju inte. Det är bara välja - 'den som vill va fin får lida pin' eller hur det nu var... Mvh Björn |
|
|
Jag kör med 8,5x19 fram och 9,5x19 bak. Inga problem. Den ligger som ett strykjärn och är inte speciellt stötig. mvh Pedda19 |
|
| ja dom bilarna går fint me 20 tums hjul oxå......förstår inte på dom som klagar....åk me stora hjul och njut | |
| 730 har kanske annorlunda stödtämpare än 740 och 750? för dessa bilar går fin fint me stora hjul | |
|
öööh..."20tum och sänkt = Njurbälte på"...jag förstår inte de som kommer med dessa påståenden, har ni prövat överhuvetaget själva?? eller är det så att ni bor i djungeln? Mitt förslag till er är att HÖJA bilen 5cm + 13" fälgar med ballongdäck, borde passa er perfekt. mvh // Lazze Länk |
|
svardska |
HeHe Lazze! Eller gör som jag, ät mkt Kentucky fried chicken så växer bakdelen ut och bildar bra dämpning. Allvarligt talat så kunde jag inte uppleva nån komfortskillnad när jag bytte från 17" till 19" på min e32á MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
|
svardska: hehe...aa...eller varför inte specialmodifiera Skoda fjädrar så att dom passar BMW...skulle bli riktigt komfortabelt :) Allvarligt talat, jag respekterar allas tycke och smak (nästan) men vill man inte göra avkall på komforten det minsta lilla så ska man inte börja möblera om bland fjädrar, dämpare och fälgar. Då e de original som gäller...(eller höjning...hehe) // Lazze Länk |
|
|
svardska; har du nu 19" på din E32? Måste se häftigt ut. Jag har aldrig sett någon E32 med större fälgar än 18". Du har möjligtvis inga bilder? En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
| JL - Länk | |
| När jag åkte till stugan så plockade jag av 20" och satte på org. 16" (eftersom det är ca 2mil grusväg). Den enda skillnad jag kände var att det blev mycket "spårigare", då är min bil även sänkt. | |
| oh no---22 tums på nya 7ser...kör ofta farsans bil ..går jävla fint.....hans förra 750 sänkt me 20 bbs gick kalas oxå...flera som tyckte det gick så fint...de svensson grejjer och säga njurbälte | |
| J.L en 7ser me 19 ser vanligt ut....20 är normalt på den stora bilen...18 är löjligt bara | |
|
Faaan, jag som bara har 16"... Och så jobbar man på OCL//Brorssons, faan jag skäms......... "BMW make the world faster" |
|
| fy skäms | |
|
Läste ett test på Teknikens värld om fälgar + däck från 15" - 18" 17" med Michelin Pilot sport 225/45 tror jag det var avgick med "seger" fast den satt på en Volvo. Det var en bra kompromiss tydligen, sportig men inte alltför stötig! |
|
| Jag åker med 255/35 20" fram och 275/35 20" bak går som ett lok på räls. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.