AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.042

Samtal från BMW Sverige!

Sida 1 av 2
Svärd
Ville bara berätta vad som hände mig idag när jag kom hem från jobbet. Fick telefonsamtal från en trevlig tjej på BMW Sverige som ville fråga om mitt senaste verkstadsbesök. Kanonbra tycker jag ifall det hade varit något problem, vilket det ju inte var. Kollade bara felkoder på airbagen och raderade felminnet i densamma.

Brukar BMW göra såhär?? Har aldrig haft någon bil på verkstad innan, men det visar ju att de bryr sig om oss BMW-åkare.

//Martin

GOTLAND har allt, förutom SALT!! Billiga BMW-reservdelar har vi också...
Yupp. Fick samtal efter min första oljeservice nu i januari (vid 200 mil). Finns iofs inte mycket att kommentera då.
Jag har råkat ut för detta 3 gånger. En av gångerna blev samtalet långt. Tycker de är väldigt bra att de gör på detta viset.

bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
vid min första inlämning fick jag oxså telefonsamtal från Bmw Sverige där dom frågade om hur man upplevde servcien etc etc.

Bra Bmw:)
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Samma här !

/Mvh Göran
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Klart att man får samtal av kvinnor från BMW, vad annars.
Jo det har pågått ett bra tag/säker ngr år.
Lika trevligt alla gånger.
Det man får hoppas är att man i slutändan får igen ngt av detta.
Fick i dag reda på pris hos lokal BMW handlare på 17 tum.
BMW Krysseker Split II Styling 42. Vet ni vad vd:n för lokalBMWhandlare begärde för halvlitna däck samtliga fälgar sargade i kanterna, jo 16 000:-, helsjukt. 10 lappar har varit för mycket.

NoFear
bra att Bmw bryr sig om sina kunder...Farsan har en volvo,dom har aldrig ringt hem å frågat om man är nöjd å så,kanske kommer hem ett brev me nåt i bland...
BMW sverige ringde mig i måndags.
Bra tycker jag, trevlig tjej var det oxo :-).
MJ
86
MJ
328i Touring -13
Fick det också nyligen.
Sistan frågan var:
"Kommer du lämna in bilen på BMW's verkstad någon mer gång?"
Svaret var vänligt men bestämt "Nej".

Tycker det finns betydligt kompetentare verkstäder som dessutom är billigare.

//MJ
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
X5 3.0iA lev. kring aug03.
Jag fick en likadå samtal efter 1.sta servicebesöket hos bmw. Fast har jag också fått samma samtal efter jag lämade min VW Passat på verkstan.. Så VAG kör med samma system oxå, fast dem kan inte ha nära så många nöjda "servicekunder" som bmw med tanke på deras väntetider..
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Är det en tjej från BMW Sverige som ringer eller är det en tjej från ett callcenter som på uppdrag av BMW Sverige ringer?

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Verkar som dom har börjat uppmärksamma all dålig kritik dom har fått på senaste tiden (inte minst i Solna...)
/K
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
samma fråga kom till mig också om jag skulle lämna in bilen där igen och svaret: Näe skulle inte tro det , med tanke på priset och kompetensen så vänder jag mig nog nån annanstans

det värsta var ju iaf att han höll med mig angående priset rätt lustigt...

/Mvh Göran
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Har hänt mig oxå. Bra av BMW att göra så..

mvh Daniel

-------

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Tycker det är ett bra sätt för BMW sverige at visa ett intresse för kunden & också ett sätt för dom att kunna förbättra sig. Men personligen så har jag vid dom tillfällen jag råkat ut för "otrevligheter" på verkstan tagit upp det direkt med verkstads chefen på bilcentralen i segeltorp, dom har gjort fel ett par gånger men "gjort rätt för sig" varje gång & jag har fullt förtroende för dom. Att snacka direkt med den personen som är ansvarig är ju det bästa sättet att få fram sin kritik, vare sig den är negativ eller positiv.

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
De har ringt mig vid flera tillfällen! Bra tycker jag

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Wrath:

Med tanke på att BMW har det utlagt på entreprenad så kanske det inte är så omöjligt att den du pratade med höll med dig. Det var ju inte BMW du pratade med utan någon person anställd hos Manpower.
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
dom ringde mig två gånger INNAN jag hämtat ut bilen!
hade lämnat in den för både oljeservice och byte till 97ans front. antagligen är det ett callcenter som automatiskt får besked att en service är klar och ringer då kunden. ska hämta ut min bil imorgon. undrar om de hör av sig igen..

/Martin
Svärd
Kristian Larsson: Hon sa att hon ringde från BMW Sverige, men det är säkert en tjänst BMW köpt från ett callcenter. Och de är ju utbildade på att vara trevliga i telefon.

//Martin

GOTLAND har allt, förutom SALT!! Billiga BMW-reservdelar har vi också...
FolkaaN
ringer dom efter service på alla bmw verkstäder eller e det bara nåra utvalda större i sverige ? vi får den i morron får se om dom ringer. =)

BMW = The biggest the best, better then the rest
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Samma här. Ringde och frågade om jag tyckte att jag blivit väl bemött vid den senaste servicen hos BMW i Solna. Jag visste inte vad jag skulle svara, eftersom jag aldrig servat min bil där. Sen när jag vidare under samtalet kom på att det nog var mitt uttag av utrustningslista / fordonshistorik som orsakat deras uppgift om min service, kunde jag inte hålla mig för skratt längre. Jag vitsordade dock BMW i Segeltorp, som jag tycker är justare med sin 10%-iga BMWCS rabatt.

Mvh. Patric

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.