|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Något nytt i ärendet jesperado? | |
|
Nytt om vad? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado: Stämmer det som du skrev i ett annat inlägg här på forumet att om man har utfört en turbo konvertering på sin bil och vanligtvis åker med laddtryck för att sedan hänga av en tryckslang och köra motorn som sugmotor igenom besiktingen, kan man då klara sig igenom eller finns det något annat att klaga på så länge avgaskrav osv är reko? Hörde det samma om kompressor, häng av remmen och åk igenom besiktningen, finns väl inga belägg för att man INTE skulle få frakta en kompressor som är mekaniskt ur funktion under sin motorhuv? /Johan Kihl www.laddtryck.com |
|
|
jesperado: quotat tidigare i denna tråd: "Jag har fortfarande inte fått 100% klarhet i förhållandet med de 10 respektive 20 procenten. Detta verkar vara en ren tolkningsfråga av lagtexterna och olika personer i olika befattningar tolkar på olika sätt. Det pågår just nu en diskussion mellan Bilprovningen och Vägverket i frågan, och jag hoppas på ett klart och tydligt svar inom det närmsta. Jeppe" det var det jag undrade över. ;0) |
|
|
johankihl: Man kan klara sig genom med en turbo eller kompressor som inte laddar, men det finns inga garantier. powerpak: Man kan tillgodoräkna sig 20/10% även vid motorbyte. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.