|
Sida 4 av 15
|
|
|---|---|
|
finns dom till m30 motorn 85 |
|
| Lappen, ja de passar på den motorn. | |
| Twin Turbo: Ytterligare ett par frågor.....(om du orkar) Jo, kan jag ta bort toppfartspärren och kan jag flytta upp varvstoppet något? Tack för alla svar, Kimmo. | |
|
Nej, du kan inte ta bort fartspärren på den bilen med SMT5/6 och bara sänka varvstoppet, inte höja den. /Peter |
|
| TT: Om jag då sätter i tex ett Köhlerchip i grunden som tar bort spärren och höjer varvstoppet något, så kan jag väl mappa "vidare" med SMT6? Kanske bättre att gå på ett PRS-sprut? Där kan man väl höja stoppen resp toppfartsspärren? Kimmo. | |
|
Kimmo, kolla om du kan hitta något pirat chip i tyskland. Jag hittade ett pirat chip till motronicen i tyskland på sidan www.318is.de och det har fungerat perfekt hittills och det tog bort varvstoppet vad jag vet, har inte lyckats nå varvstopp med orginalmotorn i alla fall. Kostade mig 600:- inkl frakt. Det är en perfekt grund att bygga på när man ska ha SMT6. Dessutom är det helt ofarligt att stoppa i ett icke fungerande chip i boxen om du skulle lyckas hitta ett som inte är rätt programmerat, det enda som händer är att bilen inte startar, och då byter man till orginal chippet igen! /Johan Länk |
|
Hello Nasty! |
Nu börjar man bli lite varm i kläderna.... Man mappar genom en pc tändn. o bränslemappar? Varvstoppet vad gör man åt det? Mvh/Henrik |
|
Åt varvstoppet får man göra det bästa möjliga om man vill höja det, alltså få tag på ett chip där varvstoppet ligger högt. Sen modifierar man signalen och mappar som du säger tändning och bränsle med en PC! /Johan Länk |
|
|
Kimmo, Johan har ju svarat på frågorna så bra, så jag kan bara instämma. Hitta ett billigt fulchip med borttagna spärrar och mappa utifrån detta är det bästa. PRS-systemen är ju ett helt nytt sprut, då där kan du ställa varvstopp och fartspärr(om du måste ha en ;-)) hur du vill. |
|
Hello Nasty! |
Vad ska man hitta en chip med högt satt varvspärr? Har ett från BSR tror det bryter vid 6500rpm jag vill upp på runt 7000rpm, enligt mig själv men jag ska prata lite med personen som snickrar ihop motorn o se vad han säger. /Henrik |
|
hur svårt är det att få det att funka ordentligt utan att behöva krångla så jäkligt ?och vad kostar det till 535an 85 |
|
| Boxarna är universal, så det är samma pris till alla bilar. Det är bara kopplingsschemat som skiljer. Svårigheten beror på hur duktig du själv är. Till din bil är det ett lätt kopplingsschema och inga svårigheter att ställa in boxen, så mer än en dag skall det inte ta innan du är ute och mappar bilen. | |
|
Har du fått hem com kablarna ännu?? Väntar ivrigt att få sätta igång.. Har du manual till smt6 som du skulle kunna maila så man har nått att göra medans?..' ' Mvh Niko |
|
Orre Touring |
Twin Turbo Hur lång leveranstid är det på SMT6?? Skall sitta på en överladdad 325-89...... Följer allt med för inkoppling? |
|
Leveranstiden är 1-2dagar, men just nu väntar jag på restade com-kablar som skall vara här vilken dag som helst. Allt du behöver för att koppla in boxen och börja mappa medföljer. Niko, jag kan skicka över manualen senare ikväll. |
|
| Niko, det verkar inte som om det går att skicka så mycket till din mail (3,3M)? | |
|
Man. finns väl på deras sida? ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| hittar endast DOS manualen på hemsidan.. Vad det dröjer med kablarna då.... | |
|
Ja :( Det är väl ASG som sitter på grejerna som vanligt. Beställde för drygt två veckor sedan och leveranstiden brukar vara 4-5 dagar, men ibland strular ASG med leveranserna :( |
|
Orre Touring |
Vilka funktioner finns inte på SMT5 Vs SMT6 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.