|
Sida 15 av 15
|
|
|---|---|
|
har 340cc spridare (m3 spridare) 190cc orginal om ja inte minns fel (m50b25) ska göra en skärmdump när jag kommer hem på mappen som funkar bäst. jo vi har ändrat där.... men där händer inget! vi har testat att ändra från 127 till -127, men det blir exakt samma AFR iaf... =/ kör med orginal LMM också... suger genom den... bredbandslambda kkk k24 turbo annars är det väl inte just nå mer |
|
|
Har för mig att jag läste i en manual att på tomgång, första rutan (lägsta last/varv rutan) går inte att ändra av någon anledning, så det skall inte hända något när man ändrade i den, inte helt säker men har läst något om det. //Thörn Länk |
|
|
Någon som testat PRS Win programmet med smt6? kanske går med ngn setting, det funkar iaf att ladda in mappar från smt om man döper om till .prs Vore fint för då har man en lambdamapp... //Thörn Länk |
|
|
kan jag kanske ha fått tag i en dålig version av programmet? ibland när man öppnar en mapp så blir den helt annars än när man öppnade den förr..... alltså alla siffror är samma men AFR är annars (oftast helt åt flatters) så då måste man ladda om det igen och hålla den på tomgången ett tag, sen pjoppar de till sig automatiskt. hittar ingenstans att lägga upp skärmdumparna på.... ni skulle få se hur lustig mappen är (den som funkar bäst) |
|
|
maila den till fiiirebaaat@hotmail.com så åker den upp på Länk www.535twinturbo.com |
|
|
här så junk.535twinturbo.com/smt6...JPG Länk junk.535twinturbo.com/smt6global.JPG Länk www.535twinturbo.com |
|
| tackar! =) | |
|
vänta nu, jo så var det.. för att man skulle få till fuel zero calibration inställningen har den/de? första mapp punkterna i analog map tagits ur bruk. Händer alltså inget när man byter värde där. Länk |
|
| okey, bra att veta... så slipper man få spunk på att de inte händer något när man ändrar där ;-) | |
|
Nu har vi varit och mappat.... men det går inge bra. Analog 0 går att ställa in hyffsat nu, den går på tomgången om man släpper gasen lite försiktigt. Inställnigarna i dom första staplarna verkar funka hyffsat också, men från 4e stapeln och frammåt händer det ingenting när vi ändrar... väldigt mysko tycker jag! Vi måste ju ha fel inställningar nånstans. En till sak som är mysko är att den går perfekt på tomgång när vi har skrivit -127 i bränslemappen. Om nån vänlig själ kunde lägga upp sina fungerande inställningar vore det jätteschysst! =) Mvh/ Pakko |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.