|
Sida 14 av 15
|
|
|---|---|
|
Har monterat mitt Smt6 för några dagar sedan! Men jag är ännu ganska osäker på hur man "mappar" Om man har stora spridare och den går fett, skall man skriva - i rutorna då? Om man skall "backa" "sänka" tändningen är det - som gäller då också? Uppdaterar Smt sig själv eller måste man "spara" infon till Smtn. Ingen som har någon mapp sparad så man kan se ungefär hur det kan se ut? Förstod inte så mycket av den Engelska manualen |
|
|
Hej! Har du sett den här länken? Du kanske kan få lite tips därifrån! : Länk |
|
|
Har kollat den manualen, men har inte allt klart för mig ändå! Ingen som har installerat och mappat Smt ?? Borde vara dags för en svensk manual snart tycker jag. |
|
|
Ska MAP givaren kopplas på "Analog in"? Var kopplar jag in tempen? Ska "Analog in" och "Analog defl" vara byglade som det är på PP:s kopplingsschema? |
|
|
Enligt shemat skall stift 7 på ECU:n kopplas på "Analog out" på SMT6 och stift 1 skall kopplas på "Ign in och pullup" på SMT6. Men stift 7 används inte i kontakten till ECU:n? Verkar inte stämma alls.. =( Nån som vet mer om detta. Hoppades på att koppla in boxen idag eller imorgon då jag är ledig. Tacksam för svar |
|
|
Hallo! Kan någon säga exakt hur man kopplar in smt6 i en -92 325... har motronic 3.1 så slipper jag och många andra stå och klura några timmar extra. (finns säkert i någon annan tråd men har inte hittat) |
|
|
Gjorde ett litet grafiskt schema, har dock inte kollat om det funkar än, så använd det på egen risk!! Det är iofs till DME3.3.1 325 -93. Länk |
|
| twin turbo jag vill köpa ett smt6 av dig kan du maila mig om det tack | |
|
Hejsan Twinturbo Jag skulle behöva lite hjälp med en turbokonvertering. Om du har möjlighet så skicka ett email till mig på följande adress: gagik@t.kth.se Eller om du har lust att ringa på: 0733693028 Så förklarar jag vad det handlar om. Tack på förhand. MVH Gagge |
|
|
Hej! Jag har problem med mappningen.... Den vill inte göra som jag vill... det verkar inte spela någon roll vad jag skriver in i mappen den ändrar helt okontrollerat. tex när jag skriver -6 i en hel kollum så kan den ändå hoppa från 13 tiill 27 i afr fram och tillbaks, oberoende av last m.m. och göra samma sak när jag skriver 40? är det något som är felkopplat eller nå?? Det ändras ju när man skriver in olika siffror men inte med någon logik.. Man kan ju få spuk för mindre... sommarn är ju snart slut och skrället är inte klart än =( Snälla någon hjälp mig!!! |
|
|
"hoppa från 13 tiill 27 i afr fram och tillbaks, oberoende av last m.m. och göra samma sak när jag skriver 40" Skall ju inte stå last där.... menade varvtal.... |
|
|
men vänta nu PAKKO: exakt samma sak för mig ;) vart ett vems lessnade på att alldrig få till bilen med smt6an www.535twinturbo.com |
|
| hmm var rädd för att alla skall ha rätt angående smt6 och m50b25 men jag har vägrat inse sanningen..... lutar åt att byta då, men de får bli till nästa säsong isf. | |
|
tagit bort lambdasignalen? låter som orginalboxen försöker justera till rätt lambdavärde. Länk |
|
|
näpp.... de va ju ingen dum ide!! =)) ska fansiken testa de så snabbt ja bara kan... hoppet kom tebax Tack så mycket!!! =) att man inte har tänkt på de själv?!! |
|
|
funkade ej..... jag kan ju skriva upp vad jag har för några inställningar så får vi väll se om jag har gjort något fel. Modes: 1missing tooth Analog: fuel upper limit: 6.97 fuel lower limit: 00 Ignition: Teeth per turn: 60 teeth per firing: 20 ign adv limit: 8 ign ret limit: -8 ign dwell time: 0 cyl: 6 Switch: Rpm 4006 Temp: off Amp: off Def: off System config: Pos input pol: on Pos output pol: on low level input: on resten off Hoppas någon tar sig tid att kolla.... jag blir galen, har hållit på med detta sen i maj.. *snörvel* |
|
|
inte vet ja om det har nån betydelse, men du har skrivit, 1missing tooth. är det inte 60 lost 2 hjul. så det borde väl stå en tvåa där. har ingen erfarenhet av detta, så det är en ren chansning |
|
|
Jupp, har för mig att det bara skall stå missing tooth (inte one) ;-) Har du kopplat lambdasignalen i SMT6? Annars hoppar alla okopplade värden okontrollerbart, så skit i dem. Bry dig om det du kopplat in ;-) Eller menar du att din fristående lambdamätare hoppar så? Har du kopplat ur originallambdan när du mappar? Hur stora steg mellan cellerna kör du med (rekomenderar inte mer än max 2 steg mellan en närliggande cell till nästa). |
|
|
jo det står ju givetvis missing tooth ;-) vi har nu kopplat ut orginallambdan och kollar bara på bredbandarn.... och det är den som hoppar så. men går det att mäta upp på något vis och kolla så den får rätt ström mm. för att det blir ingen skillnad när vi ändrar på analog 0 inte ens från 70 till -70 på iaf inte på tomgången? Och det verkar inte hända något när vi ändrar i mappen heller nu när orginal lambdan är urkopplad.... när den var inkopplad hände det något iaf men helt okontrollerat. Men ännu en mystisk grej är att när man laddar in andra mappar som vi har pysslat med så blir det ju stor skillnad. så själva smt:n funkar ju. men hur bra de e ju en annan fråga. vilken jävla soppa.... |
|
|
Om du skriver upp vad som är gjort på bilen är det lättare att se var felet ligger ;-) Det låter ju helt klart som inställningsfel (antingen i global settings eller så helt fel i mappen). Har du bytt spridare? Isåfall till vilka (och vilka sitter original)? Hur ser mappen ut (vilka värden har du där på fullgas)? Har du ändrat något i fuel zero calibration? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.