AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.097

Provkört M3 -92

Sida 2 av 2
Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
L33t: Jag har lånat S2:an.

Men jag har bara provkört en M3:a i hela mitt liv och då fick jag inte gasa som jag ville men den gick som en dröm. Det kändes som om man satt i en ferrari eller nåt.

Men det är bättre drag i s2:an ändå tycker jag. Men den känns inte sportigare på något sätt.

Jag tycker att 140 000 kr är bra för en välvårdat M3 från 95.
En 93:a som har rullat över 15 så är den inte värd 120 ens.
Det påstår allafall Molin bil i sundsvall, om Motormännen i Birsta.(Mtest)
dansguru
Dom som säger att m3 pajar efter 10k mil snackar om bilar som gått 10k på mätarn och 40k egentligen. Om jag skulle välja en bil så blir det M3, men jag vill ha lite mer utrymme därav touring. Med kompressor till sommaren.

dansguru
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Hehe Ferrari.. om den hade kännts så hade jag haft 2 :)

Reagerade igentligen på mil/ålders fixeringen som många andra här och frågan om man ska betala 120k eller mer för en 10år gammal bil.

Priset är ju alltid mellan köparen och säljaren som konstaterats här så många gånger tidigare.

Ser man på alternativen till M3:an som finns i prisklassen 120-140k så framstår den fortfarande som ett fynd i mina ögon om man är ute efter prestanda/körglädje//kvalite, visst E36 karossen kanske inte känns helt purfärsk längre men vad är då S2:an som har sina rötter i Audi 80..eller kanske en chippad T4 o.s.v

Skulle jag köpa bil idag för dom pengarna och hittat en välskött/fullservad M3:a hade jag inte tvekat en sekund för att det är svårt att hitta vettiga alternativ till den utan att lägga upp betydligt mer pengar.

Märks det att jag gillar min bil ;-)

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Det tillverkades några testmodeller av M3 E36 -92.
Jag har själv kört en. Fanns en till salu på bilsförsäljningen vid macken i Älgarås..som tidigare har varit på tal här.
Ingen bil att rekommendera.
Priset var dessutom 89000!!!!!

///M3
Perkka
92-as M3 E36?? Låter skumt, mkt skumt..

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det där har varit på tal förut. Låter som sagt som ett väldigt kreativt sätt att sälja en vanlig E36:a med M3-snurra i...

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.