AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.096

Provkört M3 -92

Sida 1 av 2
Visa användare
33
Per-Erik
M5 -93 Röd
Hej på er igen, alla gasglada.
Era goda råd när jag kollade M3an kom väl till pass, tack mr Vanos, mean machine, m3 chefen m.m.
Nu undrar jag? är m3or i detta skick överlag?
Det luktade avgasor ur kylaren,
grenrörspackningen läckte.
Bakspoilern var lös.
Stenskott i framlykta, sprucken baklykta.
Omlackad, Krockad.
Bakaxeln var försjuten i förhållande till karossen (c:a 5-7mm) i sidled.
Under bilen så var bakre länkarm utbytt och staginfästning på bakaxeln ihopsvetsad.
Däcken dåliga.
bägge bakre skivor var spruckna.
Förutom det så gick motorn och lådan bra, men.. men..????
Det ända vettiga jag fick ut av denna repa var att M3 an var jäkligt mycke roligare att köra än en M5:a.
dansguru
fanns det verkligen m3or 92? nix skulle inte tro det. det var ett mellan år mellan e30 och e36.

dansguru
Visa användare
33
Per-Erik
M5 -93 Röd
OK, årsmodellen kanske jag missa det var nog en -93:a?
Vaken grabb tydligen.
mors.
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Det finns faktiskt några M3 e36, redan -92. Enda skillnaden vad jag vet är att dom saknade sidokjolarna....

HenrikM
Tyvärr så finns det många ihoplagade skabbiga m3or ute i vårat avlånga land. Men det finns många riktigt fina bilar oxå. Det e bara att leta vidare. Men det e ju ofta så att man får vad man betalar för. !!

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
HenrikM: det finns inga m3 e36 årsmodell -92, det är jag 100% säker på. Om du har sett en sådan så måste det vara en importbil som registrerats med felaktig årsmodell.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
det gjordes ett par ex. i tyskland. Tydligen några testexemplar, som senare såldes ut.

HenrikM
Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
Oj!

Ska man verkligen lägga 120-150 000 kr på en 10 år gammal bil.

Oj oj oj!

Jag håller med att det finns snygga och välvårdade ex men men.
Då vill ju de minst ha 140 000 kr. No way.
Kör hellre en audi s2 eller 328:a
Ax
4
Axl_Rose
323IM Touring -97
Ok, Bmw har en gedigen kvalitet på sina bilar, men jag hade aldrig köpt en M3:a som e 10år gammal. Möjligvis om det varit en lågmilad svensk men inte annars. Va inne på mobile härrom dagen och där fann jag en M3 limousine -97 som hade gått 14 000 mil och den begärde dom ca 140 000:- för. Jag hade ju garanterat åkt ner till tyskland själv o hämtat hem en bil, det blir billigare, du får i regel mer utrustning och kan vara säker på att mätarställingen stämmer. Den största delen av alla bilar som importeras från tyskland har fått mätarna spolade, så är det bara. Ska man då köpa en Bmw som heter M3 så kan det bli jävligt dyrt efter ett par tusen mil när man gjort en 12 000 mila service när du isjälva verket skulle gjort en 20 000 mila service.

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jag blir bara så trött på detta ständiga TJAT om att en M3:a (eller annan bil) skulle vara utdömd på grund av dess ålder!
Min fyller 10 år i år och den är ljusår fräschare än många 95, 96 & 97:or jag har tittat på och kört!
Vet dessutom många grabbar här på forumet som äger mycket välvårdade & fina äldre M3.or...

Se till bilens historik & "känsla" mer än till tillverkningsår!

Over & Out!
/Klas
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Undrar hur en 89:ans m5:a ens kan hålla ihop med tanke på att alla tycks tjata om att m3:or som är fyra år nyare är totalt slutkörda.

Och sedan så förstår jag inte varför en massa personer som inte ens äger en m3:a ägnar så mkt tid till att oroa sig över dessa bilars skick, borde väl vara vi m3 ägare som skulle vara oroliga om ngn.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Loqmankaki:

Du har väl antagligen betalat runt 110-120k för din 10 år
gamla S2:a vad är skillnaden förutom att den är fulare? har sett fler slutkörda och söndertrimmade S2:or än M3:or.

En 328 är ingen M3 det är stor skillnad, hitta en fin M3 och du har
en kanonbil tror det är svårt att hitta något roligare för dom pengarna.
Ax
4
Axl_Rose
323IM Touring -97
Köper du en M3:a så gör du det för att du har en aktiv körstil, tycker om när det går undan, M3:orna går hårt, så är det bara. Bmw säger själva att efter 10 000 mil så bör du räkna med diverse reperationer av motor och koppling. Finns inga bilar som klarar av 10 000 mils hård körning utan att gå isönder.

M3 -92 finns faktiskt ett par stycken som "HenrikM" säger. Ett par test modellen som saknade den optiska "styling" som gjort M3 väldigt populär. De har nämligen inte: Speglarna, kjolarna eller front.

Dock så sitter det en 3.0l M3 sexa och låda i den. Synd att bilen var sliten, bara att leta vidare.

Känns bra att tipsen var till någon nytta iallafall.

Mvh.
Robban Johansson
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Axl_Rose

Bara för att man har en M3 betyder inte det att man kör som en biltjuv hela tiden, sköter man den rätt och och inte varvar innan
oljetempen nått 80 grader håller dom länge.

Finns en M3 E36 som gått 40.000mil på verkstaden där jag servar
min bil.. Gjorde nyligen ett komptest på min egen som gått 11.000 mil och den var nästan som ny om man ska tro på test värdena. Jag säger inte att alla bilar är bra en M3 går hårt stundtals men det skillnad på idiotkörning och misskötsel och normal användning det finns en hel del välskötta bilar runt om i Sverige så det är bara att leta.
En kompis till mig hade en problemfri 94:a som hade rullat 23000 mil när han sålde den.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Nu ska vi inte argumentera mot lille Axl....han verkar ju VETA allt om M3:or & dess ägare.
Sanningen är ju att vi kör sönder dom totalt, och att 90% av M3:orn behöver ny motor & växellåda efter 10.000 mil.... ;)

Var kom du ifrån förresten Axel? verkar som ännu en i raden av "wannabee" M3 ägare som mår bra av att vräla ur sig massa dynga för att han själv inte har råd med en...men vad vet jag?
/m
Japp visst är det så.
Just M3'or är kända för att vara okörbara efter 10' mil.

Mvh
//Wille
(Snart ägare till en slutkörd och oanvändbar -95'a)
De e alltid kul att höra på alla avundsjuka personer som åker runt i gammla sunkna audibilar som går lika fort o drar lika mycke som en lastbil Nä dom som inte haft en M3 fattar inte vad körglädje är en gång M3 alltid M3.
Håller med Mosse i hans första inlägg, bilens ålder stirrar många sig blind på!!
Istället för att kolla skicket på bilen ifråga lite noggrannare.
Man kan köra slut en bil efter bara ett par år, men den kan lika gärna vara i toppslick efter 10-15år, -så är det.!!
Antagligen är bilen väl omhändertagen och servad som den skall och inte alltför illa körd eller så är den helt enkelt bra renoverad av någon av ägarna innen, kanske efter ett haveri??
Sen att det skulle vara mera fel och skavanker på en S2:a har jag ingen aning om men en sak är säker: den är MYCKET billigare att trimma till Högre effekter/vridmoment och det är vad de flesta gör.
Annars har jag hört att bla Audis 2,2l femma och Saabs 2,3l fyra är bland de mest välkonstruerade och stryktåliga motorer som gjorts bland standardbilar, dvs inte rena tävlingsmotorer.
Sak samma, titta på skicket på det enskillda exemplaret!
Polaren har en M5 -92:a och den ser MYCKET fin ut både utanpå och inuti och den går mycket bra i motorn!!
Att den sedan bara skulle ha gått 12000mil det tror varken han eller jag på......
M.V.H.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Andreas: kunde inte sagt det bättre själv! :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.