AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.177

Formel 1 OBS Spoiler!

Sida 1 av 2
Mågon mer som var uppe inatt och såg loppet? Vad tyckte ni? Både Ralf och JPM hade maximalt oflyt. Det var ett spännande lopp, satt nästan och skrek när JPM snurrade. Kul för McLaren att att få dubbelt på podiumet.

/T.P.
Länk
bo
282
bobbby
320i -91
Orkade tyvärr inte vara uppe o se de.
Tycker att de var kul för Mclaren, JPM måste också har kört bra . Han blev tvåa

¨
bobby
bo
282
bobbby
320i -91
glömde en sak
Länk
Angående JPM så har jag aldrig sett någon så besviken tvåa.

/T.P.
Länk
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
satt och kollade tyska RTL kanalen haha.
asso måste säga att det var ett mycket spännande och roligt lopp.
Hände lite i placeringarna och så.
Lite kul då två stycken hondabar bilar körde in i pitten och en fick stå och vänta på att den första skulle bli klar.
Ohc jekla bull att JPM snurra hade varit nice med BMW på 1 plats första loppet hehe.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ross Brawn måste vara F1 världens mest överskattade person. Bra val att starta på regndäck, not :)

JPM hade rå oflyt utan safety caren så hade det blivit en "enkel" seger.
Acey: ganska orutinerat att sladda av dock.
Om någon hade oflyt var de väl iaf lillebror schumacher.
Lite skrämmande är väl att varken Ferrari eller Mercedes kör med "årets" bil.
Hoppas dock på en intressant säsong.

bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Riktigt kul att Kimi Räikkönen fick stå på pallen också.
Alltid trevligt med en nordbo uppe i toppen!
Jo
70
Johan F
325iX -89
Det var det första roliga F1- loppet på väldigt länge, hoppas bara det inte var en tillfällighet, med tanke på det nya reglementet.

Ha
198
Harry2
BMW 323i-96
Acey,

Men om det var regn på kvalet och dom körde på regndäck då så får dom ju inte ändra något efteråt.
gu
394
gurr
M5 -95
det var inget regn på kvalet. typ av däck verkar man få välja fritt innan start.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Harry2: Jo du får byta däck om förhållandena från kval till race ändras. Och kvalet var torrt.

Wendtan: Ralf snurrade också och var dessutom av fler gånger samt kvalade dåligt. Orutinerat och orutinerat, hans enda misstag hela helgen ganska trist schumi var av att gäng gånger under helgen men det gäller ju att "välja" när man gör misstagen.
Ha
198
Harry2
BMW 323i-96
Acey,

Ok, då vet jag. Men det regnade bara några timmar innan start så jag antar att det var därför Ferrari chansade på regndäck. Jag blev lite orolig när Ferraribilarna dragit över 7 sek på två varv men det ordnade ju upp sig till ett hyfsat spännande race ändå som tur var:)
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Äntligen ett F1-lopp som behöll pirret i magen loppet igenom...! hoppas fortsättningen blir likadan...det verkar vara väldigt lyckat med dom nya reglerna...
Fö måste jag (som den finne jag är) hylla Kimi Räikkönen...snyggt kört och så kylig han var mot Michael Schum,han kommer att bli världmästare vilket år som helt den grabben...
Hörde förresten att F1-bilarna vid fullgas, ökar 50km/h mellan varje växling..! ganska imponerande... :)
JPM
Klart man satt uppe. Är nöjd men JPM:s insats trots missen. Han visade att bilen va helt ok, trots den dåliga försäsongens tester...

Juan Pablo Montoya For President
ant
Petri: jag håller fullständigt med det du skrev. Kimi visade verkligen upp sig!

Angåedne accelerationen så är det grymt imponerande med tanke på hur ofta dom växlar under acc.

nån som har en tid på en F1 bil 0-402 meter? bara av ren nyfikenhet som jag undrar.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Det bästa var nog endå att Schumi för en gångs skull var utanför pallen. ;)
Enl kommentatorerna accar dom vid fullgas 50km/h per växel och kör på varje växel ca: 1sek.

Ferrari kör nästan helt på förra årets bil, inte många ändringar där inte, dom har juh sin 2003 klar till 99,9%

McLaren kör däremot på en uppiffad 2002 modell och har ingen ny modell för året.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nja att dom kör på varje växel i ca 1 sekund är ju fel. Man ska inte tro på allt man hör på tv :)
McLaren kommer med ny bil (MP-18) om några lopp. Både McLaren (MP-17D) och Ferraris bilar är uppdaterade.

/T.P.
Länk
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
ant: enligt en uppgift jag har från Bayerska Bladet så axar en F1 0-200km/ och tillbaka till stillstående på 7sek! ..och jag skulle gissa att de inte behöver så värst mkt mer än 402m att göra det på...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.