|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
| Mappa? Det är ju gjort hos VM Performance... | |
imenhoteb |
braxen fick ditt mail .. men ..fel på min mail igen ..så du försvann...(mitt fel tryckte på knapp på morron här). |
|
Hepp hepp.................. Hållbarhet............. Skulle BMW byggt en motor med denna effekt i std så tror jag nog stakarna varit kraftigare eller iaf bultförbandet.... Fast iofs så lär väl inte denna motor gå så många tusen mil så jag tror knappast att det blir problem.... Att det skulle bli så mycket vrid trodde jag ju knappt...... En kompis var till USA och hälsade på ett gäng Hondaåkare.... Ena killen hade drygt 1000hk i sin, den bilen körde de rekord med förra året med drygt 800hp i... (för framhjulsdrift) En annan hade de bänkat ur över 4000hp i sin 4cyl maskin. Dock visste han inte vad det var för motor. Att det kanske inte är så överdrivet avancerat bygge kan jag väl hålla med Bäckis om.... Men det till trots så är det väl bara typ tre stycken som tidigare kört med vassa M-maskiner?? Peter H, Tero och Sahlin.... Så det är tydligen inte ett såååå självklart eller tydligt val... Inte ens BMW-andreas valde ju M-motorn eller toppen... Vilket jag tycker att han borde ha satsat på... Fast det är ju så att var och en har ju sin religion. Bäckis du överväger väl inte att lämna tvåventilstekniken?? //Jesper |
|
|
Jag minns ett bygge som var i Wheels om en opel med B23 block-r-sporttopp bonnmek rakt igenom och ett hilbornsprut, den gav 720hk och 1000nm=) satt nån skitig och rostig gammal holset på den=) klart fränt var det!! sen om dessa effektuppgifter var sanna eller inte vet man ju inte!! |
|
|
pitebo det är nog "kumpanen" du menar :) opeln är utbytt mot ett prostock Z28 chassi. Åker nog super high tech om jag inte missminner mig.. Ang effektuppgifterna så är det ingen omöjlighet, men det lät mycket pga diddilidoo diddilidej.... |
|
|
Ballt var bygget iaf=) jag har nog sett nån bild på en Z28 med volvomotor=) fen vilket soft bygge som säkert ger många jänkefans ett mindre frispel=) hehe Skriv gärna en liten rad om din 02:a, även om det är lite off topic=) |
|
|
Det står ett par rader här.. Länk |
|
|
Små barn är elaka.... Om det är nån som förtjänar nån respekt här, så är det Bäckis!!! Mycket effekt är ju gammalt... Minns en viss 02 med v12 dubbelturbo med 1400hk... Ingen annan som minns?? |
|
|
Kumpanens Volvo motor är bromsad och mappad hos JAMS Ab och gav 750 hk och 1000Nm. Nåt Hillborn har han aldrig använt, däremot körde han förr i tiden dubbla K-jetronic sprut!!! Att det sen ser ut som hej kom och hjälp mig gör det inte till bonnmek. Han har Verdi stakar och smidda kolvar och massa hokus pokus, även om "finishen" gör att man lätt tror att det rör sig om en bonnmek maskin. Jesper: Motorn på 4000 hk har du väl läst om på nätet? Det är ju en halv BAF motor, alltså en topfuel motor. Jag har vissa funderingar på att lämna 2v tekniken, men det beror på att jag vill bygga en 4 cyl maskin på max 2 liter för att få ha bilen mkt lättare. Is maskinen är en lämplig kandidat då S14 maskiner är så svåra att komma över. |
|
|
Hej Gubbar ;) påtal om feta M-maskiner läste en tidning för nått år sen om en vit M3 E36i usa Det va visst 1299 häst i den å han körde en 9:a med den... USA´s M3 har ju en annan motor ha ja för mig oxo. kommer inte ihåg om det va turbo eller kompressor i den nån som vet nått mer om den ? mvh . Mange Den som har flest saker när man dör vinner..... ;) |
|
| Har sett den M3:an på nån site, men jag kommer inte ihåg addressen. Var den verkligen så snabb? har för mig att jag blev rätt förvånad över hur dom kunde köra så sakta, men jag kan ha fel. | |
|
Den Vita M3 var på 700 nånting i hästväg och körde 10.24, Detta kommer jag ihåg då jakan ville veta vilken Gat M3 som kört snabbast.. BMW 325 IMSA/CSL under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
1299 hästar e ja bombsäker på likaså 9:an :/ läste det i en US-bmw tidning låt mig forska ska se om ja hitta tidningen nånstans... Den som har flest saker när man dör vinner..... ;) |
|
|
Har inte läst om den halva TF motorn............. Jag vet inte mycket om IS motorerna osv........... Det enda tipset jag har är att de är bättre på flera punkter f r o m en viss årsmodell eller om det är från karossbytet E30 E36........ S14 maskiner har du kanske rätt i att de är svåra att komma över.... Men den som söker han finner...... Du har inte övervägt en 2000cc M20?????? //Jesper |
|
| Nja, jag vill ju ha en kortare vevaxel också, så M42 eller S14 står högt upp på önskelistan OM det ska byggas nytt. En sak i sänder, och nu ska det plockas allt som går ur M20 maskinen innan det är dags att fundera på att bygga nytt. En seriös underdel kostar ju trots allt 50000kr ungefär, och det är drygt att jobba och skruva jämt. | |
|
Den där vita M3an från USA hade väl runt 700+ hk och gick 10,62 INNAN det spårade ur ;-) Dubbelturbo M5 motor Länk Länk |
|
|
Det är fränt med mycket effekt ur stora maskiner men ännu fränare med massor av effekt i små maskiner. T ex Jarls Z3, den är höjden av ljudupplevelse. :) Dessutom helt okörbar.... |
|
|
Länk |
|
| Men satan. Den där bilen hade jag aldrig hört talas om ens! Var köper man en F1 motor....? | |
|
Jadu har man kontakter så.... Om du aldrig sett bilen i verklighet så är det dags att ta ett besök på nån GT tävling i sommar, hoppas de samkör med STCC. Den låter så jävla mäktigt, bara skriker och ritar 11or så fort laddtrycket kommer, specielt när det svänger :)). En sån bil är nog varken lätt att köra eller ställa in.. Men en klar publikfavorit! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.