AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.624

Bänkad 640kw 1260nm

Sida 2 av 6
Det verkar som om supran kommer få stor pisk! :-D
Vilken SUpra
Föresten Kilander

Grattis,hör av er om ni vill köpa ny turbo...har bra pris på GT80 med r-trim om ni vil ha stor turbo
Visst kan du få det.
Rätta mig om jag har fel, har ni kanske en trimmad motor, eller är det en orginalmaskin? Ni kanske har några ess i rockärmen som just gör att er maskin inte kan kopieras.
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Hallå...........

Vad har ni för kammar i motorn?? Orgi standard??

Supramannen........... Vad har du för priser på typ en T72 eller liknande??

//Jesper
Grabbar, lägg av nu va..... Alltid kul med nya maskiner, sen vems det är har ju fan ingen betydelse..... c"/
Vem tycker inte att det är kul? Jag tycker att det skitfränt, men vem som helst kan ju få lika mkt pulver.
Bäckis: Jo det är sant( Tja, iaf nästan vem som helst ) Har du fått nå fjong i din förresten? Kimpa
Bänkning på G inom närmaste månaden, men några 1200Nm lär det ju inte bli iaf...
Citat 1:Vem tycker inte att det är kul? Jag tycker att det skitfränt, men vem som helst kan ju få lika mkt pulver.

Citat2:Bänkning på G inom närmaste månaden, men några 1200Nm lär det ju inte bli iaf...

Var det inte så att vem som helst kunde.......=)

Personligen anser jag att det är en mkt imponerande effektsiffra sen vad som är gjort åt motorn vet ju bara den som satt ihop den, och ju mindre som är gjort desto mer imponerande!! för då vet man att det inns mer att ta från!!
Suck...
Tror nog att du fattar att jag menar att vem som helst kan få lika mkt ur en S38B38 maskin. Efterssom det inte är trollkonst utan en standardmotor med ett Autronic, stora spridare och lågkompskolvar så anser jag att det är ett lätt ingrepp som vem som helst kan utföra för att uppnå samma effekt. Min gamla sunkiga M20B25 maskin har inte den inneboende potentialen för att få 1260(!!!!!)Nm. Om jag kommer över 700 hk under 2 bars laddtryck så tycker jag att jag lyckats jävligt bra, även om jag hoppas på lite mer.
Ja jag fattade det!!=) och visst förstår jag ditt resonemang, men jag tycker inte det är mindre imponerande bara för att det inte är gjort en massa åt grundmotorn, inget fel i att använda vad som finns ist för att uppfinna hjulet på nytt!! Enligt min mening är det en bedrift att få ut dessa siffror ur en motorn som är så pass standard,

Och visst kan man inte jämföra din motor med en S38B38, Och jag måste säga att oavsett vad nu din bromsning slutar på vad gäller effekt så tycker jag att du lyckats jävligt bra redan, att få så höga effekter ur 2.7liter vid så pass lågt laddtryck som du åkte 9.50-repan med är klart imponerande, Och inte tror jag att du har långt kvar till 700hk jag blir inte förvånad om den ger det under 1.8bar

Det blir en klart intressant sommar detta!!!
Man kan ju hoppas, men när jag byggde trodde jag att jag skulle kunna få 700 hk vid 2,2 bar. Det verkar bli bättre än så iaf. Om maskinen ger 750 vid 2 bar så tror jag att jag ger mig där, annars så trycker jag ett par hektot till.....
Vi ses på Pite podden i sommar! Ska bli kul att se vad "mad magnus" 02:a slår till med för tid....
Det blir väldigt intressant, måste säga att det ser ut att bli ett finfint bygge, och med den farten han har på byggandet så lär vi det säkert bli finare och ballare innan sommaren är här!!

Skulle tro att han hamnar på en 10:a troligtvis en låg en om grejerna håller!!

skoj om ni kommer upp, jaga på dina blåa kompisar, iaf forrden lär ju gå att få körklar tills dess!!! Och en svart 325:a lär väl haka på?? Annars finns det en risk för Volvodominans på pitepodden i sommar tror jag!
Two beemers coming up skulle jag tro. Mkt möjligt att det kommer en Ford oxå,och med lite flyt en kolfiber Alfa med ny skrud, liberty pro stock 5 speed låda med tryckluftsväxling och lite annat gosigt.
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Bara att gratulera, den ser vi framemot att få se live väldigt snart. Ser ut att bli en riktigt rolig BMW-sommar igen. Total dominans i år igen?? Förmodligen.. Intressant Bilsport-reportage om precis en vecka oxå.

jimpa
=) nice

//Fredrik

Länk
å fan, börjar alfan ta sig asså=) fett som fan!! det verkar bli minst sagt ett fett bygge!! jag har en kompis som har en GTV turbo som pratat lite med Tomas(visst heter han så??) och han hade visst nämt metanol, stämmer det eller??=)

Sen har vi ju Impellerheadsgrabbarna och ett par finnar och Hunchback och så, sen blir det nog fett med streetrace på kvällskvisten med en massa roliga byggen,nya som gammla!!=)
rocker
Grattis :-) Jag hoppas jag kan få ut 187hk ur min lilla sex...

Rocker
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.