|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hej! köpte min första bil en bmw e28 och är mycket nöjd och tills i sommar hade jag tänkt fixa upp den en del. Nu är frågan vad finns det för styling och vart hittar man det?? har kollat på en del sidor men det verkar fan inte finnas mycket styling till e28 överhuvud taget! snackade med en kompis och han hade för sig att e30 325 styling passar till min e28 som är en 528 kan det verkligen stämma? och om det inte det funkar vart hittar man stylingen då? tack på förhand /Martin | |
| Verkar tveksamt då E30 är 6cm smalare, den har väl mindre överhäng också. Har svårt att tänka mig att det skulle passa. | |
|
kolla här: Länk |
|
|
tyckte inte hitta så mycket styling på den sidan endast vita blinkers nu menar jag mer body kits å sånt i styling väg någon som har en bra sida? mvh //Martin |
|
Jeppe Johansson |
Bästa är nog att försöka hitta begagnat, Det kommer ju kjolpaket ,vingar m,m lite då och då på denna sida till salu. "Jeppe" |
|
det sitter en vad jag tycker riktigt fin bbs front spoiler på den är den en del i ett kitt?? sedan alla styling som jag har sett här på bmwpower är ju m-paketet och nästan varje e28 ägare har ju det lite roligare om man hittar något som inte "alla" har åp sina bilar och som samtidigt är snyggt! mvh //Martin |
|
|
Har självklart köpt en M-paket till min , då det i mina ögon är det enda som liknar nånting ! Men jag har ett problem ! Hur fäster man sidokjolarna då BMW inte kude hjälpa mig med det ! :( /Mvh Göran |
|
|
har du testat bumtpistol? nä jag bara skoja har ingen aning faktiskt så det enda styling kittet som finns som ser bra ut är alltså m-paketet d va ju typiskt också!! :( mvh /Martin |
|
mag |
Smaken är som baken så du får nog titta lite själv :) Alpina har haft kits också bla. //Magnus |
| Wrath: Jag skulle ta loss mina sidokjolar på 535:an och sedan slänga tebax dem, de sitter i huvudsak i såkallade plastpluttar som man passar in i hål på sidorna på sparklådan, finns säker såna klips att köpa för kjolarna sedan är det bara att måtta och borra. Mina fästen undertill på kjolarna hade en tendens att gå av efter nåra års rostangrepp men skruvade fast dem med en självborrande plåtskruv in i tröskeln sedan målade jag bara på lite rostskyddsfärg. Som nytt! | |
|
det finns ett paket till e28 på www.jms.cit.se, vet inte hur det är med passform, tror att du måste tillverka egna fästen Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
vart hittar man det styling paketet till e28 på www.jms.cit.se såg det inte eller har jag bara inte kollat på rätt ställe?? mvh //Martin |
|
|
Varför inte popnita fast några strategiskt placerade plastsjok runt hela bilen, kanske en takspoiler som du sågar till i plywood, kapa fjädrarna (mest framtill såklart), tryck dit solfilm på alla rutor, litet stripes är väl aldrig fel (ju mer desto snyggare faktiskt), glöm för allt i världen inte ögonlocken för den rätta sömniga looken, neongröna dekoröverdrag till vindrutetorkarna är aldrig fel heller, om du vill ta stajjlingen ytterligare ett steg mot perfektion kan du montera klassiska egentillverkade testarossa-gälar på sidan som du lämpligtvis skär till av lagom styv papp som sedan plastas fast. Måla alla kromlister svarta med vattenfärg, fyll i texten på däcksidorna med en vit däckpenna (finns hos alla välsorterade mackar) för F1-look, leta upp det största fågelbad du kan hitta och fäst den på bakluckan med genomgående bult. Om du sedan rundar av projektet med en skog av doftgranar (skogsfrisk, såklart) att hänga i backspegeln så börjar lustmordet på en fin bil att närma sig fulländning. Förutom att din bil blir exakt lika personlig som alla andra kompisars så kan du även stoltsera med att ha decimerat världen på en bil i originalskick, för det är ju ändå inget att ha, fråga alla som håller på med veteranbilar. Glöm inte heller att ta på dig din tuffa bombarjacka när du sticker ut och raggar på samhället. Lycka till med raggarbilsprojektet, Martin! När var det du skulle ta körkort förresten? Jaha, ska du sälja moppen först? OK! M.v.h. Mikko (litet stajjling måste man ju ha...) M.v.h. Mikko |
|
|
Ja, som väl konstaterats här tidigare är smaken som baken. Mikko glömde att nämna hur rå bilen blir om man lackar bakljusen svarta. Jag begriper mig inte heller på dessa orgier i osmakliga plastbitar men har en BBS fronstspoiler över om någon orkar köra och hämta den. Förövrigt, kan någon avslöja vad i hela världen dessa "ögonlock" är bra för? De måste väl ha tillkommit av något rationellt skäl? |
|
| Mikko: Den beskrivningen passar bra in på 90 % av Sveriges E36:or.... Stackars bilar! | |
|
nån som har M-paket på sin e28 här ? för jag vet nämligen inte hur man ska fästa sidokjolarna !? nån som kan hjälpa mig ? /Mvh Göran |
|
| väldigt nödvändigt svar mikko! jag ville få svar på en fråga och då e väl det ganska onödigt och skriva sånna där tönt svar ellerhur! | |
mag |
"Varför inte popnita fast några strategiskt placerade plastsjok runt hela bilen, kanske en takspoiler som du sågar till i plywood, kapa fjädrarna (mest framtill såklart), tryck dit solfilm på alla rutor, litet stripes är väl aldrig fel (ju mer desto snyggare faktiskt), glöm för allt i världen inte ögonlocken för den rätta sömniga looken, neongröna dekoröverdrag till vindrutetorkarna är aldrig fel heller, om du vill ta stajjlingen ytterligare ett steg mot perfektion kan du montera klassiska egentillverkade testarossa-gälar på sidan som du lämpligtvis skär till av lagom styv papp som sedan plastas fast. Måla alla kromlister svarta med vattenfärg, fyll i texten på däcksidorna med en vit däckpenna (finns hos alla välsorterade mackar) för F1-look, leta upp det största fågelbad du kan hitta och fäst den på bakluckan med genomgående bult. Om du sedan rundar av projektet med en skog av doftgranar (skogsfrisk, såklart) att hänga i backspegeln så börjar lustmordet på en fin bil att närma sig fulländning. Förutom att din bil blir exakt lika personlig som alla andra kompisars så kan du även stoltsera med att ha decimerat världen på en bil i originalskick, för det är ju ändå inget att ha, fråga alla som håller på med veteranbilar. Glöm inte heller att ta på dig din tuffa bombarjacka när du sticker ut och raggar på samhället. Lycka till med raggarbilsprojektet, Martin! När var det du skulle ta körkort förresten? Jaha, ska du sälja moppen först? OK! M.v.h. Mikko (litet stajjling måste man ju ha...) M.v.h. Mikko " he he skojig läsning :-D, om du var allvarlig är det dock väldigt synd om dig :( //Magnus |
|
Jag tycker iofs precis som Mikko men det var väl inte precis det du frågade om Schlymmer så jag tänkte hålla mig till ämnet och tipsa dig om detta: Länk Hoppas det är något som passar. De dyker ju upp med jämna mellanrum och ska det nu stylas är det väl ändå snyggast med orginalgrejer från BMW? Hmm... verkligen ingen som visste varför man tejpar över framlysena med dessa "ögonlock"? |
|
|
det är absolut inte min avsikt att förstöra min e28 med för mycket styling t.ex. det som mikko snackar om men eftersom det är ganska många som har m paketet till den. Så undrade jag bara om det fanns något annat styling paket till bilen så det inte är "en bil i mängden" lite roligare med något som inte är lika vanligt! mvh //Martin |
|
|
Jag har en ganska ovanlig kjolpaket på min bil!! Sånnt kan du hitta billigt på skroten... Bild på bilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.