|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu har dom gjort sitt jobb igen! Hittade en skadat bromsrör på touringen som jag själv lyckats missa. Aldrig roligt att få en anmärkning men bättre det än att det fått visa sig själv utmed vägen någonstans... Bra jobbat! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk | |
|
Vad härligt att SBP får lite ROS för omväxlings skull! :) Nu blir nog Jesperado glad och förvånad ;-) Kan inflika att även jag var mycket nöjd med min besiktningstekniker. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Jag besiktigade den arge för en månad sedan lite drygt och det är bara att berömma ASB. Kan bero på att man inte fick någon anmärkning, men man fick en saklig bedömning och rekommendationer man inte tänkt på. I de flesta fall gör de säkerligen ett mycket bra jobb. Problemet är att negativ kritik sprider sig 10 gånger lättare än positiv. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jesperado besiktigade min ;) Var säkert många fel men vem släpper inte igenom en bmw ? hehe.. Länk |
|
|
När jag såg rubriken kom det en lång suck, men jag blev som sagt glatt överrakad. Alltid kul när det är på det hållet! :) Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Har mest ros att ge SBP. Dom gav mig beröm för skicket på min E32 730ia -93 vid bes senast i Mora, när dom sedan hörde hur billiga dessa bilar blivit så vart flera besiktnings gubbar där sugna att själva äga en sådan vagn. | |
|
Jag hade dåliga avgasvärden på min..Vi tog ca 5 varv runt bilprovningshallen och provade mellan varje varv. På sista varvet gick den igenom :) Hade klantigt nog inte kört bilen varm innan provningen.. /martin |
|
|
Själv ser jag alltid framemot besiktningen... Ställer så många frågor jag kan :) /Erik |
|
|
Jesperado : Kul att se att även "besiktningsgubbar" sänker, trimmar osv sina bilar :) Jag höll inte på att få igenom min gamla 735:ia för att den var sänkt + andra fälg/däck dimensioner än orginal. /Jimmy Länk |
|
|
Måste hålla med om att bilprovningen generellt gör ett bra jobb! Den enda gången jag tycker att de missat en grej, var när de missade att bärarmslagringen var slut på en Citroen BX, detta upptäcktes av verkstaden dagen efter, när de skulle reparera en anmärkning på ett läckage i hydraulfjädringen som bilprovningen upptäckt. Mvh |
|
|
Besikta en Citroen BX är varje besiktningsteknikers mardröm. För att på ett bra sätt få fram glappet i länkarmslagringarna krävs att fjädringssystemet blir trycklöst, detta kan ibland vara mycket tidsödande (och ibland lyckas man inte alls). Det får ju naturligtvis inte missas ändå, men det kan ju ge en rimlig förklaring... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jeppe, kan förstå om det missas några enstaka saker, men i just detta fall var bärarmslagringen så slut att däcket hade tagit i innerskärmen i ovankant/insidan pga hjulets vinkel hade blivit "konstig", det var originaldimension på däcken på originalfälgarna.... Så i detta fall handlade det nog om att "gubben" var lite oupmärksam (han verkade "lite trött")! ;o) Men det är enda gången jag inte var riktigt nöjd... Mvh |
|
| Det finns väl bra och dåligt folk i alla yrkesgrupper.. | |
FolkaaN |
att besikta bilen e ju alltid kul när man inte får nån anmärkning =) våran 7:A går iaf igenom utan problem BMW = The biggest the best better then the rest |
|
Jag besiktigade min Corvette igår. De hade fullt i Malmö fram till april så jag fick vackert åka till Hörby. Helt underbara killar som jobbade där, sakliga, intresserade och nogranna. Jag var duktigt nervös innan, men den gick igenom utan anmärkningar. Blev så glad att jag lät besiktningsmannen ta en runda =) Jag delar ut en guldstjärna. |
|
|
Jag har besiktat min bil 3 gånger nu, och jag är alltid med under och kollar. Det är ju inte varje dag man får en sån bra "underblick" på bilen. Sen får man ju se vad som bör göras med den. Och extra glad är jag för 3 år ua... inte ens ett "bra att veta". Lite kli i skallen blev det iofs sisst då han såg min hemgjorda "styrstång" utan gummibussning. Men efter lite ryck och slit så godkände han den... Min skrothög: Länk |
|
|
Är inte gamla Citroens fjädringar trycklösa för det mesta? Mvh /NP |
|
|
Nej, bara när man vill att det ska vara tryck i dem! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hade en riktigt bra besiktiningman på min första bes. någonsin ;) Jeppe såklart ;) Dum som jag var så åkte jag inte med på test turen .. ahh! .. Men bilen gick igenom och det blev lite bmwpower snack! Jag har massa ros att ge;) Länk |
|
|
SAåg precis att jag skrivit två gånger i denna tråd... Hmm.. är nog trött ;) Länk |
|
diamantsvart_bmw |
var jobbar han kanske ska åka dit=) Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.