AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.360

Finns det "nya" baklyserna på en M3 E30?

Sida 1 av 2
Hittade en M3'a -90 till salu på blocket och undrar som rubriken följer. Finns en bild på bilen under länken och det ser ut att vara dom "nya" baklyserna. alltså dom från 88-90. Jag har bara sett M3 med dom gamla(83-87)

Länk

//Andreas
Du var fan... de var första gången jag sett en M3'a med de nyare baklysen. Men är det inte så att M3 E30 bara fanns med gamla baklysens eller byttes de ut på de sista årsmodellerna?
Antingen är detta en nyhet eller så är lyktorna icke orginala.

///Jonas
BMW Club Finland #2046

Länk
oj vad många stavfel, man borde kunna editera sina inlägg...
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
det ska bara finnas med de gamla....
skulle tippa på en krockskada eller liknande som lagats med den nyare bakstammen.... Tråkigt!

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

"BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an"

Länk
Jo, misstänkte att det var nåt fuffens när jag såg dom nyare baklyserna. Ähh, tänkte att det kanske hade nåt att göra med att den hette EVO II men det kanske det inte hade då. :)

//Andreas
Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
tycker åxå att den ser lite "skum" ut..

li
1.959
liste
535i -89
Bilen behöver ABSOLUT INTE vara krockad p g a ljusbytet. Det KAN ju faktiskt vara så att ägaren tyckte att de nyare bakljusen var betydligt snyggare och därför bytte...
Jo, visst kan det vara det men frågan var ju bara om det fanns M3 e30 med nyare baklyserna...??
Lasseman3
Evo 2 som endast tillverkades mars-maj 1988...denna kanske blev ett "sladdbarn".

/Lasse
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
hela bilen verkar lite skum...
kollade runt handbromsen... damasken e i plast!?
är den inte i läder/vinyl på alla M3...?

stolarna verkar inte heller orginal...

snygg bil i övrigt...

/Jonas
mackan325
De 'nya' bakljusen passar inte i där de gamla suttit utan plåtjobb. De nya är större. Kolla också bilens diod-dimljus samt svarta huvudstrålkastare :-(
Esa
Kylaren är inte org.
Synd att placera sidobblinkers på det stället när det inte satt från början.
Från vilken bil kommer stolarna, ser ut som mix mellan org och EVO?
Omlackad hur många ggr?
Baklysena som sagt.
Bromskylningen kom redan på EVO1.

Snygga backspeglar och fälgar dock.

Jag tror knappast det är en äkta EVO2, snarare ombyggd E30.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

För mycket av det goda!
caj
Hej, varför tror ni att det är de "nya" baklysena? man ser ju bara några cm på bilden! och vad det gäller stolarna så är de säkert original, men vinkel på fotot gör dem ser lite lustiga ut..
caj
Ursäkta stavfelen på slutet!!
Esa
Dom gamla har en bred fåra, dom nyare två smalare.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

För mycket av det goda!
caj
Det har du jädra rätt i! ursäkta!
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Varför klanka ner så förbannat på bilen? Vid en snabb titt ser den fruktansvärt fräsch och läcker ut.
* Vad gäller stolarna, så vet jag inte hur de borde se ut på EVO. Klart är dock att det inte är de vanliga sportstolarna, men det finns väl många som byter stolar p.g.a. att de gamla är trasiga (vanligt E30-fel) eller saknar läder eller liknande?
* Sidoblinkers fanns inte original på tyska BMW när denna bilen tillverkades. Det var i Sverige det satt original och därmed måste man sätta på sådana för att få importera den hit. Sedan att inte valt original kan man ju diskutera, men det är väl, om inte jag är ute och cyklar, E46- eller liknande blinkers. Groteska var de i alla fall inte.
* Baklysena tyckte jag också såg ut som de nyare, men det kan vi knappast vara säkra på. Hör med ägaren först. Det kan ljuga bra med en sådan bild. Dessutom finns garanterat de nya i det gamla formatet i Tyskland. Det finns allt där.
* Vad gäller kylaren så kanske den inte är den som satt original. So what? Att byta en kylare kan väl vem som helst behövt göra. Det kan hända mycket med en sådan. Sedan om han satt dit en konstig, vilket jag inte tycker det ser ut som, utan en riktig (det finns många M3 E30-modeller och vem säger att man måste ha den som är där från början om det finns bättre?) det kan man ju tvista om. Hör med ägaren även där om ni skall såga den.
* Lacken. Jag håller med. Det syns att den varit omlackad. Den var nog röd från början. Om den varit omlackad mer tänker jag inte spekulera i. Det är nog det enda STORA orosmomentet jag ser genom att titta på bilderna. Hör med ägaren varför.

Det jag menar är att priset faktiskt inte var särskilt högt för en sådan om den nu är så fin som den ser ut. En okunnig spekulant skulle ju tycka att den var i mint condition och var oerhört välskött med mycket, och fräck utrustning (jag menar inredningen, fälgarna, speglarna m.m.), och det kan man ju inte ta ifrån den. Med den utrustningen och skicket på bilen i övrigt (det lilla man ser på bilderna) så betingar den kanske sitt pris.
Titta närmare på bilen och sätt det i relation till annat innan ni sågar.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Tillägg:

Dimljusen var ju inte så läckra direkt, men att byta dem är ju inte särskilt svårt. Varför inte sätta in luftintag där istället som det (kanske) satt original?

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
angående stolarna kan de mycket väl vara orginal.
Ser ut som den sk. "stora" sportstolen som sitter i bla. vissa Alpina E30:s, har sett sådana stolar i en M3 E30 med men aldrig i skinn.

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

"BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an"

Länk
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Dom sista M3 fanns med dom nyare lyserna jag letade själv efter en sådan för några år sedan men dom är ganska ovanliga.

M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN Såld :(
Nybliven 750i E38 ägare :)
Ovanliga är en sanning med modifikation, det finns inga M3 E30 som lämnat BMW med dom "nyare" lyktorna bak. Förstår dina problem med att finna en.
Denna silver är en riktig Evo II men ingen Evo II levererades i sterlingsilver som denna. Omlackad alltså, kolla dörrhandtagen, urk.
Insug och ventilkåpa ska vara vita med M-ränderna, nu putsade.
M.m.
Huhhh...vad trist, helgerån att modifiera sönder en Evo II.a så ;-(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.