|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Racecruiser: Ja, jag vet inte om det var typ första Executive:en eller nåt sånt, men jag ska forska i det. Återkommer när jag mer specifikt. Men jag läste i artikeln om bilen om att de skulle vara första i Sverige... Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Det kan ju vara så att det var den första som bmw själva tog in, min tog förmodligen ambassaden hit själva. |
|
|
Tjena! Det är inte jag som har planer på register och hemsida för e23... Är för tidsödande att göra hemsidor för mig, men annars hade jag gärna gjort nåt sådant, för det skulle vara verkligt kul om det fanns! mvh / Magnus O |
|
|
Hej! Har ännu inte gjort något på bilen. Men däremot har jag planer på att starta en klubb/forum för E23 och E24. Vill först höra efter om hur många som är intresserade? Skulle man kanske ta med E3 och E9 också? Om jag blir tvungen att kanske ta med något mindre i reklamväg, skulle ni bli ledsna då? Dock inga popups!!! Fundera och skriv sen. Mail går också bra! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Se "Intresse för forum/site för endast E23 och E24?" under "Samtliga BMW-modeller" istället! Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Har missat den här diskussionen helt... konstigt! Angående trim av E23, så bör man inte ta i så att man spricker. Drivlinan är inte tilltagen för att palla så mycket mer än 380 nm, vilket man ganska snart passerar när man "chippar" sin bil. Det som framförallt ger sig automatlådan. Slitna lådor slirar redan med befintlig kraftutveckling, har kört ett par bilar som inte alls betedde sig fint vid kick-down på motorvägen, då är det inte bra ställt i maskineriet. Juha Tuomas grovt trimmade bil eldade ju upp lådan, då var det ändå den trepetade varianten, som är stryktåligare än den senare fyrpetaren. Jag tror firman ni tänker på är TS-Motor nere i Åstorp. De är seriösa och bra, jag har träffat flera som tunat sina bilar hos dem. De lovar inte mest effekt, men de kan visa svart på vitt att du får den effekt de lovar. ska du trimma, ta bilen till dem, och se sedan till att inte trampa gasen i botten vid rödljusen eller göra kick-down på motorvägen. Kraften lär räcka till gott och väl utan att behöva utnyttja bilen till mx. Motorerna är ju helt skottsäkra, även med rejält tryck i överladdningen.... se bara på alla som kör med dem i E28 och bromsar 450-500 hk med endast grövre spridare och bränslepump. :) :) |
|
|
Hej! Vet någon var det finns någon film där de kör med en 745, orginal eller trimmad? Skulle gärna vilja se. Är väldigt tacksam. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.