|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Hallå! Funderar på att skaffa ett effektavgassytem till min M3 -97 och undrar lite över vad som finns. Såg att Simons fått både ris o ros i ett tidigare inlägg, men det kostar visst inte så mycket. Var i Stockholm kan man köpa/beställa ett Simons-system? Förslag på andra system? Supersprint har jag tittat på, men vet inte prisbilden eller återförsäljare i Stockholm där heller. Nån som vet? | |
|
henketh: Dra ett mejl till adresserna: Länk =Supersprint Länk =Simons |
|
|
henketh : Åf för supersprint är tex Bildelsimporten i Uppsala. Länk "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Min personliga åsikt o msimons är att det passar på gamla volvos och dyl. inte en bil av den kalibern. Har hört att de skall rosta friskt. BMW när du hellre kör än låter dig köras |
|
|
Går lite på BMW-Niklas tråd där. Simons är, enligt min erfarenhet, inget vidare kvalitetsmässigt. Att sätta ett sådant på en M3 -97 tycker jag vore ett klart nedbyte från original. Kör med original om du inte kan/vill lägga mer pengar än vad ett Simons kostar. Om du inte ska åka med rostfritt så prova Apple Racing eller Supersprint. De skall vara aluminiserade enligt vad jag har fått för mig. Det allra bästa vore nog ändå ett Ferrita, AC-Schnitzer, Hamann eller liknande. Kostar ju betydligt mer, men det kostar att köpa bättre än BMW original. |
|
| Jag har Supersprint på min E30M3:a och är klart nöjd med det. På min gamla Fiat 124 Spider sitter ett hembyggt system med simons-dämpare och jag har iofs inte upplevt något negativt med det under åren, men jag skulle iaf hellre välja Supersprint med tanke på allt negativt man hört om Simons. | |
| avgassystemen till m3 har högre kvalite dom tillverkas i kromstål o e inte lika kass som dom andra simonssystemen 2700 kostar de om du hämtar de där o 3400 om de skickas så ligger de till förstår ni | |
|
Det stämmer. Simons går mer och mer över till cromstål samt har även en del rostfritt. Så att de rostar som (!) är inte rikitgt sant längre. Kvaliten i jämförelse med andra märken må var något snäpp lägre men kostnaden är ju oxå ofta 40-50% billigare. bitte, benutzen Sie die Suchenfunktion Snälla använd sökfunktionen |
|
| Simmons e för kadett GSi och dyl. skaffa riktiga prylar ist, läs hamann motsv. | |
|
Det negativa som jag har hört om Simons gäller innanmätet som tydligen ska brinna upp alldeles för fort, vilket i sin tur ger ett högt, burkigt ljud. Och då lär det väl inte spela någon större roll om det yttre är gjort i rostfritt och håller för evigt. wendtan: Es heißt Suchfunktion, und nichts anderes. ;) |
|
|
BDrei: Har hört och upplevt samma sak. Inte roligt när man kommer på att man låter mer själv än det lokala epa-traktorgänget... |
|
|
BDrei: E du 100% säker på att de heter så? Har ju till och med kollat med en tysk på jobb. Jag säger inte att simons är klockren kvalite. De säger är att de e ett prisvärt alternativ om man inte vil lägga 10 papp på ett sportsystem. Jag håller dock med om att om man lägger 200 k på en bil så borde man inte snåla på ett sportsystem. Ville bara framhäva att de inte rostar bort efter 1 år som vissa tror. Detta med innanmätet kan ja dock instämma på. bitte, benutzen Sie die Suchenfunktion Snälla använd sökfunktionen |
|
| wendtan: Om jag ska vara helt ärlig så är jag inte 100% säker (trots att jag läst tyska i 11 år). ;) Men det låter bara så in i h-sike fel. Ett väldigt bra sätt att ta reda på hur ett ord stavas eller skrivs är ju att testa i en sökmotor. Gör ett litet experiment med "Suchenfunktion" respektive "Suchfunktion" och se vilket som ger flest träffar. Om någon ger extremt få träffar i förhållande till den andra kan man nästan räkna med att det är felstavningar. I det här fallet blir jag dock lite osäker och tippar på att båda är ok men att "Suchfunktion" är mer vedertaget och används i den dagliga tyskan. | |
|
BDrei : Talspråk är inte så vackert :) dock fungerar bägge att skriva. (halvtysk själv men kan knappt ett ord längre:/ ) Babelfish är en bra översättningssida om ni vill bli 100% Länk Ang avgassystem så har jag själv Supersprint (dock original kat) och är väldigt nöjd. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Ooops såg att den url jag kastade in inte stämmer (ibland är fingrarna snabbare än hjärnan). Länk ska det vara. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
| Nu har jag ställt frågan om sökfunktionen till vår tyska avdelning av företaget. Lär nog få ett bra svar på äkta bayerska hoppas jag. :) | |
|
Nu har jag fått ett komplett svar från en riktig bayrare. Jag pratar inte om någon BMW, utan av en dam vid namn Simone, och hon säger att det heter "Bitte benutzen Sie die Suchfunktion". Det var i alla fall hennes syn på saken och jag litar på henne. :) |
|
|
Haglund: Jag sökte på nätet o de va typ elva miljader träffar på båda varianterna. Enligt min tyska Mobror så kunde man säga både och utan att folk tittade snett på en. Men de mest korrekta enligt honom var de du skrev. så ja ändrar. Underbart. Nu har man fått nått gjort även denna arbetsdagen :) bitte, benutzen Sie die Suchenfunktion Snälla använd sökfunktionen |
|
|
wendtan: Du har nog rätt. Hon funderade också en aning, men kom fram till att det senare nog var mest korrekt. Tur att man har något att fördriva tiden med. :) |
|
|
wendtan: Hoppas förresten att det är OK att jag stjäl din idé rakt av och lägger som min signatur? |
|
|
Haglund: Be my Guest. Har sett någon annan som "stulit" de redan. De var väl Hasso som var först med sin version (Läs orginalet) Så krediten går till honom. bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.