|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| man blir bara mer och mer impad,bredast däck,högst toppfart,mest sänkning,mest hästkrafter och dyrast försäkring... | |
torparn2 |
på denna sida finns de lustgas system att köpa.. www.vanadisgummi.se de e bara att kolla under tuning så hittar ni nog... |
|
Jag hade hoppats på att få ihop någonting till våren nu, men det är bara att glömma. Hoppas på att ev. ha motorn klar till nästa vår istället. Jag hade inte motorn ur när jag trimmade den, men jag har ju bytt motor nu. Det är egentligen inte så svårt, mest trångt och bökigt. Det är inga komplicerade grejer, mest arbete! Topparna lämnade jag till en bekant på en motorrenoveringsfirma, dom blev planade, lite lätt portade och fick nya insugningsventiler och ventilfjädrar, tror jag... Några direkta prisuppgifter har jag inte, jag fick det till ett bra vänskapspris, men du kan ju höra med någon motorrenoveringsfirma... Grejen är att den förra motorn var mycket experiment och patentlösningar, nästa gång jag gör vid motorn hade jag tänkt använda mer påkostade och säkra grejer. Då håller det kanske också... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado: Tack för alla svaren! //Schnitzer |
|
|
Kör hur fort du vill Torparn... men se till att du kör ihjäl dig själv och inga andra. Matures R us Skalman |
|
| Torparn2, Tänker du på trafiken runt omkring dig när du håller dom farterna, skulle inte tro det,Hur hade du mått om du hade ihjäl ngn då? | |
torparn2 |
Varför håller alla på och lipar över att man kör lite fort ibland.. Simba du har ju själv en 850 så du menar du ligger alltid på fartbegränsningarna.... du måste vara väldigt duktig om du aldrig har kört för fort... tänker du aldrig köra fortfare än 110 i sverige så kunde du ju lika väl ha köpt dig en skoda.. En bil med 300 hästar är till för att köras med inse det.. "Det är inte dom höga hastigheterna som dödar, det är dom snabba stoppen" |
|
Visst dödar dom höga hastigheterna.. men det är nog inte det som är problemet. Dålig koncentration, dåliga bromsar/däck/väghållning, dåligt omdöme och inte minst dåliga/sjuka bilförare är nog större bidragande orsaker till dödsolyckor än farten i sig. Fri sikt, fin väg, inga korsningar, barn eller cyklister i vägen.. då skulle väl t.o.m Simba kunna klämma på lite, inte sant?! Själv håller jag stenhårt på att ALDRIG göra omkörningar på backkrön, vid tveksam sikt eller före kurvor/korsningar. Chansar i trafiken gör jag ännu mindre med folk i bilen, och bälte har jag på mig till 90%. Har själv klarat mig undan skador i några kraftigare krockar tack vare fegsnöret, så underskatta inte detta. Sunt förnuft skulle ju räcka i stället för hastighetsbegränsning, men tack vare bristen på det så funkar ju inte detta.. Så till nått roligare.. att den skulle strypa sig vid 240.. Inte då, min drar hur fint som helst upp till ca262km enl. mätaren. Tveksamt om jag provar toppfarten fler gånger, men det ökade fortfarande så det finns mer att hämta tydligen.. dessvärre började vägen svänga så jag fick släppa där.. :-) |
|
| OM NI VERKLIGEN KÖR 240 km/h PÅ ALMÄNNA VÄGAR SÅ BORDE NI PSYK-TESTAS. | |
|
sig det åt tyskarna också. haha |
|
torparn2 |
Klart man kan testa bilen och se hur fort den går men under ordnade former.. jag har aldrig sagt att jag gör i 250 när det är trafikerat... "Det är inte dom höga hastigheterna som dödar, det är dom snabba stoppen" |
| skoe, vadå då? det är väl en regel mer än undantag om man har en kärra som grejar det. :-) Det är dags att Sverige bygger Autobahn..eller Schwedenbahn fur alle som den kunde heta. | |
torparn2 |
Frifart: Äntligen nån som förstår att man måste få trampa till den lite ibland.. "Det är inte dom höga hastigheterna som dödar, det är dom snabba stoppen" |
| Ja visst, men det finns tyvärr allt för många moraltanter som bara gnäller och klagar såfort man nämner att man gillar att köra fort, jag menar varför köra konstant lagligt med en bil som inte är byggd för de låga hastigheterna? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.