|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra lite om hur ni andra 750i E32 ägare uppfattar era vagnar i 240 km/h och efter. Jag tycker att min stryper ner sig lite. Beror det inte på att spjällen drar ner lite så att topfartspärren ska gå i mjukare? Är det inte så? Med chiptrimning samt borttagen spärr, hur blir den då efter 240 km/h? Märkar man någon skillnad? //Schnitzer | |
torparn2 |
Jag tycker också min börjar gå slött vid 240... men det försvinner nog om man chippar bort fartspärren... |
| Hur ofta kör ni med sådana farter på dom svenska vägarna???...menar är det någon ide att ta bort spärren? | |
|
Inte ofta!!! //Schnitzer |
|
| Alla gör ju som dom vill men personligen skulle jag inte lägga ner pengar på att spärren ska plockas bort...vet inte ens vad det kan kosta men för mej är det för "dyrt" med 100kr för en sådan sak....då lägger jag pengarna hellre på tex chippning. | |
torparn2 |
herregud kör ni inte ofta i dom farterna de e ju där man måste rejsa med en sådan bil för dom e ju inte så snabba 0-100 de kostar runt 3000:- att få bort fartspärren och det ska jag göra för det e så knäckande när det börja sacka vid 240 när bilen gör typ 270 eller nått orginal.... men som sagt alla har ju inte det nöjet som jag har att ligga och köra fort som fan |
| Torparn2-Skulle vara roligt & veta på vilka vägar du ligger på 240-270km/h???....har själv "racet" en del också,men sällan behövt komma upp i farter över 200km/h...rättså många "lägger" av när man börjar närma sig 200.....hade en audi v8 tidigare som toppade 280km/h,men det var som att köra i en tunnel.....stor skillnad mellan tex 280 & 200..jag har svårt att tro att varje gång du rejsar att du verkligen trampar fullt ut.... | |
|
Bara en reflektion.....schnitzer undrar varför son bil slutar dra runt 240...och istället för att ta det tekniska så trillar det över till hur ofta man kör i dom hastigheterna...vad spelar det för roll allt förofta glider diskutionerna från den tekniska biten till något helt annat.. Inget på hopp varken på torparen eller infinty...utan bara en ren reflef över hur forumet har utveklat sig den senaste tiden.. |
|
|
Vad händer om tex. ett däck punkteras då man ligger i 240 km/h ? Kanske däcket slits sönder på någon sekund och man får styra med bara ett framdäck och en fälg som tuggar asfalt ? Eller klarar ett bra däck punktering i sådan hastighet? Kanske tappar man kontroll över bilen då och den kanske rullar "några" varv ? Tur att min audi bara toppar ca 110 innan ratten skakar så dant att man inte vågar mera :-) |
|
|
Pelle Persson: Jag håller med dig, det är inte alltid som man får den respons som man vill ha. //Schnitzer |
|
torparn2 |
Jasså så ni är lite känsliga på farter över 200... men där jag bor kör man inte ifrån så många om man inte vågar trampa bilen i botten.... Jag förstår att det finns människor som inte vill köra fort men jag e en sån som aldrig kör lagligt.... sen tycker ju många att 750 är en lyxbil och det kanske den är men den har ju ändå 300 hästar orginal klart att dom vill rastas.. |
|
Här har vi en som fattat! Pelle Person drar det hela till sin kärna och jag håller fullständigt med, det är inte vår sak att vara någons samvete eller moralens väktare. Även jag tycker att det inte är vettigt att ändra en spärr för att kunna nå farter över 240, men det var inte det som efterfrågades här. |
|
|
Hmm, 240 km/h, då går det undan, jag provade 220 km/h igår, och det gick snabbt dit! BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
torparn2 |
ja då de rullar på rätt bra till 220 men jag tycker de e lite klent att sätta en spärr vid 250 för när man väl kör i den farten så vad gör det om det går 20-30 km/h snabbare.... bort med den där töntiga spärren från fabriken.... |
svardska |
det man inte har i byxorna får man ha under huven. Och jag hoppas att jag slipper möta några 18 åringar i dom farter ni talar om. Över ca 230 så börjar det gå farligt fort! en punktering i dom farterna innebär i 99% sankte pär enkel biljett. |
|
Den spärren sitter där för att blifabrikatörerna inte ville att det skulle bli lagstiftning på hur fort bilarna ska gå. Samma sak gäller även MC numera fast då är det 299km/h som gäller. Sedan tycker jag att det är lite omoget att säga saker som "men i dom farterna så hänger inte snuten med om man säger så...". Den typen av utalanden kan gott stanna kvar på zatzy. Det känns bara pinsammt när folk uttrycker sig så (det första man gör är att kolla profilen för att se hur gammal vederbörande är och som vanligt så får man rätt i sina misstankar). /T.P. Länk |
|
torparn2 |
tror ni inte jag skiter lite i vad ni tycker är lagom att köra... antingen kör man för fort eller så håller man strikt på lagen.. så ni som inte tycker man ska köra för fort kör för satan inte över 110 i sverige då..... Det ända jag kan säga att det finns ingen som kan säga att jag ska köra saktare... e jag sugen på att köra så fort bara bilen orkar så gör jag ju det... Tycker att alla ni kan byta bil till en 316 compact eller nått då som aldrig tänker använda era hästar under huven |
|
Jag har inget emot att köra för fort (har blivit av med körkortet av den anledningen två gånger, är jag häftig nu?). Men då det knappast tillför tråden något att hålla på med en massa omoget snack om att köra ifrån snuten eller "men jag e en sån som aldrig kör lagligt" eller "men där jag bor kör man inte ifrån så många om man inte vågar trampa bilen i botten", ni i Mönsterås måste vara jättetuffa! Varför inte köra på bana istället garanterat roligare, att köra fort rakt fram kan väl alla Du får gärna köra hur fort du vill så länge som du inte skadar någon annan än dig själv. Men håll det för dig själv, jag tror inte att det är någon här som blir "imponerad" av ditt snack. Kom tillbaka om du har kört ringen under nio minuter eller nått. Dessutom så räcker det att använda en punkt åt gången. Schnitzer: Jag ber om ursäkt för att din tråd har flippat ut. Har tyvärr bara kört strypt 750 så jag vet inte hur den går chippad. Men den ska ju göra ca 270 så det borde finnas ganska bra kraft kvar efter 240. /T.P. Länk |
|
|
T.P.: Nej, det kan vara svårt att veta. Du behöver inte be om ursäkt. Ibland brukar man lära sig av konflikter, låter knäppt men sant. //Schnitzer |
|
|
Lika dumt som det är att ge alla automatisk rätt att rösta när dom är arton, är det att automatiskt ge alla rätt att ta körkort vid arton. Man borde nog införa nån form av mognadstest också! *funderar på hur det skulle kunna konstrueras* Otäckt att veta att det finns folk som torparen i trafiken, kanske utanför min sons skola? |
|
|
TP du skrev "ni i Mönsterås måste vara jättetuffa! Varför inte köra på bana i stället garanterat roligare, att köra fort rakt fram kan väl alla" dom killarna som skriver så är precis dom som ALDRIG kommer till banträffarna....lättare att snacka här än att åka och snurra runt på en bana, för där visar man snabbt vad man går för irl! Även om e32an inte är världens bästa banbil...så har man sätt några rasta av dom rätt så duktigt på banträffarna! Totalt off topic :-O Och ändå när vi är totalt ute i det blå..prova med att maila raap...jag har förstått att han har satt sig in i e32 750 rätt så rejält...om jag inte är ute och reser nu igen ;-) MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.