|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Det borde finnas någon form av kW-begränsning för ynglingar med bristande omdöme och nytaget körkort. torparn2: Din grad av omognad saknar proportioner... Anledningen till att de flesta inte kör 250 beror inte bara på att det är olagligt utan också på att det är förbannat onödigt. |
|
| Tänkvärt är att samma folk sitter i andra delar av forumet och undrar varför försäkringspremierna för 18-åringar är så höga. | |
torparn2 |
Jag fattar inte hur det kan vara så många som lipar över att man kör för fort. Ge mig en anledning till att jag ska lyda några jävla politiker som bestämmer att här kan vi bara köra i 90 pga av det dåliga vägunderhållet. Sen så kanske man inte ligger i 200 inne i stan men utan för på flygrackan så har jag inga som helst problem att köra skiten ur min bil. Sen så e jag inte rädd för att köra i kurvor med min 750 om det skulle vara så. Kom till strippen så kan vi rejsa på vägen dit så ska vi ta mig fan köra fort i kurvorna också. |
|
För mig får du köra hur fort som helst, bara du inte kör på mig eller någon annan. Lycka till och hoppas vi ser dig på forumet även i höst..... |
|
torparn2 |
jadå mig blir ni inte av med.... har jag inte kört ihjäl mig igen så lär de inte hända... för jag har ändå lugnat ner mig avsevärt mot förrut. |
|
Man brukar normalt bara köra ihjäl sig en gång...... citat "har jag inte kört ihjäl mig igen så lär de inte hända..." |
|
| Nog har denna tråd tappat tråden.. Skulle oxå vilja veta hur en spärrad 750 ska bete sig strax innan 250. Har "bara" provat drygt 220 än, och där drog det ju friskt ännu. Sen en annan aspekt på att köra fort, hur blir bilen på vägen över 250?? Hur är lyftkrafter på en 750 över 250? Det är ju inte mycket till spoilers som håller ned bilen, så rimligtvis bör den börja bli rätt lätt i så höga farter. Den jag köpte min av hade provat 240, men då tyckte han den började bli ostadig i framänden.. undrar just varför.. Är bromsar, hjulupphängning, fälgar, osv dimensionerat för farter närmare 300km/h. Glöm inte hjullager oxå.. Visst är det kul att köra fort, har själv tappat körkortet två gånger pga det. Men är det lämpligt att köra en 750 med 24' på mätaren över 250?? Själv tycker jag det låter som vissa här har enorm dödslängtan.. | |
|
750:n släpper in toppfartsbegränsningen mycket smidigt, känns som någon sa tidigare som om farthållaren lägger sig på inställd hastighet. 250 och en bit däröver känns tryggt i en 750 tycker jag, i alla fall om allt är OK med bilen. Jag har knappt märkt av några lyftkrafter alls i min, däremot trycker det väldigt hårt i baken. Kör jag riktigt fort kan däcken ta i innerskärmarna bak vilket aldrig händer annars. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Min känns inte heller ostabil eller nåt liknande i de farterna. Kanske när man pratar upp mot 300 km/h så kan jag tänka mig en del, men bilen är ju ingen sportbil heller, även om den går bra för att vara så tung. //Schnitzer |
|
|
Denna ständiga pajkastning, låt folk resonera som de vill och låt dem bli varse om vad som kan hända därefter. Visst kanske det är "lite onödigt/löjligt" att propagera för att köra full gas hela tiden, men desto värre är det många gånger att se "dessa moraltanter" läxa upp dem, för det leder ofta bara till en sak..dvs ännu mer "off topic" snack. Det finns ju dock en anledning till varför man köper en modell "motorstarkare BMW" och svaret på den frågan är inte därför att man skall hålla hastighets- begränsningarna i första hand. Är det så att den första 740E32 från -93 är strypt original redan vid 240km/h och var det därför att inte BMW ville att den skulle vara lika snabb som 750 (deras flaggskepp)?? |
|
|
Dom här frågorna här väl inget med tråden att göra men: 1.Topphastighet för en 750 utan spärr? 2.topphastighet för en 740 utan spärr? 3.Stämmer det att en 750 är en "sexa" när man kör lugnt,när du gasar så kopplas resterande 6-cyl till?....eller hur funkar en 12:a egentligen? |
|
|
Svar på fråga tre: Nej det stämmer inte. Däremot så finns det ett nödprogramm som stängaer av halva motorn om något fel skulle uppstå som bara berör ena motorhalvan. /T.P. Länk |
|
| Frifart: 740 E-32 Är strypt vid 240 ja. Har läst i någon gammal bilsport eller dylig tidning att det är pga. att 750 ska vara snabbare! /Janne | |
|
540i-93 är även den strypt till 240 km/h för att inte konkurrera med M5 men från 94 årsmodell så gäller 250 km/h för 540 vilket är lätt att nå ingen trötthet vid 240 och inga problem att liga och nötta på spärren ett mycket mjukt ingrepp. En BMW 5/7 serie i bra skick har inga problem att ligga i toppfart mil efter mil något annat skulle inte accepteras av dom Tyska kunderna, tycker till och med att dom " har erfarenhet av 735-87 och 540-96 " blir stabilare efter ca 170-180 km/h. Mvh Stephan |
|
| Har aldrig testat någon BMW mot spärren men väll en 600SEL och den var som att köra in i en väg i 262km/h. Tog tvärstop. Tycker spontant att det borde vara samma sak med BMW men de kanske är lite mer sofistikerade. | |
| Kan det inte vara toppfartsspärr på Mercan vid 250 Riktiga fast mätaren visade 262 km? Skulle tro att det va därför "väggen" kom... /Janne | |
FolkaaN |
dom flestamätare visar ju en 10 km fel... BMW = The biggest the best, better then the rest |
|
Nej ni snorungar, nu är jag jävligt trött på eran lekstuga!!! -stick tillbaks till Lunarstorm istället för att besudla denna sida mera med erat fjortisdravel!!!!!! Lär Er stava rätt innan Ni börjar babbla en massa skit om hur fräna Ni är som kör fort. 18 åringar som tror att dom behärskar två ton tung bil i 250 km/h Ni är ju dom mest patetiska valpar jag stött på. bla. bla.... pappas bil? en del av er har ju knapp hoppat ur era Pampers än! Börjar bli dax att införa något iq-test för att komma in på BMW-power. Det kanske finns något fränt nintendo-bil-spel Ni kan leka med. men då kraschar Ni väl i första kurvan, Ärthjärnor! Zaharald |
|
|
Uppdatering Zaharald |
|
| Men hur fort går 750 utan spärr ärliga km/h? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.