AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.166

Småryckig Diesel

Sida 2 av 2
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det där kan jag...men det hjälper inte tyvärr
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
Om den suger luft kan du få detta fenomenet, och att se om den gör det är ju inte det lätaste.
Ett tipps är att byta alla läckolje ledningar kostar max 100kr tar ca 10min.

Sen vet jag inte om du justerat in pumpen mekanist eller elektroniskt=vanligast kostra ca 600kr hoss bmw men den mekaniska ör att föredra ligger runt 2000kr.

kör diesel och skruvar dagligen i dielsar allt från bilar till frakt fartygs motorer så dieslar kan jag och 525tds pumpen kan jag i nattmössan

Joakim Eriksson
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jadu allt detta är redan gjort..jag har kört diesel både privat och i jobb i 30 år nu men aldrig haft det här förut...Har tom.vart ute och kört med en verkare på BMW med deras bärbara dator inkopplad...inget fel..bilen har hållt på så här i 5 år nu
Jo
274
Jonne Mek
525tds Touring -93
Sliten Turbo?
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Sliten Turbo...vet inte har känt på den inget glapp..men som jag skrev tidigare det är inte på heltid det rycker...det kan gå en vecka helt symptomfri..problemet är ju att man kan ju bara inte byta grejer både här och där,sen kvarstår felet ändå..
ch
5
chrissp
320d -99
Jag har något annat skumt betende på min 320d -99. Vid ca 2000 varv så tappar den kraft för att sedan långsamt öka få tillbaka den vid ca 2500-3000 varv. Det är som om turbon växlar om eller något. Skall det vara så eller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.