|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Innan jag köpte min Z3M hade jag bestämt mig för en boxster -98. Jag pratade en del med ägaren till en boxster som jag var spekulant på och berättade att jag haft en Z3 2,8 tidigare, säljaren hade själv aldrig kört ngn Z3:a men var fast besluten om att boxstern var grymt mycket bättre, detta var enligt honom en "riktig" sportbil. Efter jag testkört porschen så tyckte jag faktiskt att denna bil kändes lite "plastigt snikig", t.ex klena reglage och vxlspak (bilen var dessutom nästintill fullutrustad). Efter att varit helt inställd på att köpa en boxster så ändrade jag mig faktiskt efter provturen, den riktiga körkänslan tycker jag faktiskt aldrig riktigt infann sig. Måste däremot säga att jag tycker boxstern är snyggare (i rätt färg) och låter dessutom j-t ballt. Men i motor styrka går inte bilarna att jämföra, BMW:n är brutal mot porschen. |
|
|
Jag får lov att säga tack till alla som visat intresse för frågan men ni har inte övertygat mig helt för varken det ena eller det andra. Självklart, då detta är ett BMWforum har M:n flest anhängare men allt ÄR inte acc. och tider på N-ring. Kommer jag att känna så stor skillnad att äga och köra Mroadstern i jämförelse mot min superchipsade Z3 2.8 med 18"?? Det känns som om jag lika gärna kan ha kvar den ett tag till och vänta på att Boxster S ska sjuka ned till lite vettigare pris. Hur låter det??? |
|
|
Klart du kommer att känna skillnad när du kör, det skiljer nästan 130hk. M roadster är helt klart den roligaste bil jag kört helt sanslös. Nackdelen är högre kostnader för tex försäkring. En M coupé ska innförskaffas till sommaren :) /T.P. |
|
|
Z3-mannen, jag står på mig, köp boxster s:) //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Min efarenhet är att nyare porschar är "billiga" i drift En vän till mig som kör en 996c2 betalade runt 7000 för stor servicen med allt inräknat. vilket är väl billigare än en M bil? |
|
|
tomass: jepps nya porschar är "billiga" i drift =) normala servicen för en 996 c2 ligger på ca 5000:- och servicarna kommer med 2000 mils intervaller eller en gång per år (vilket av de som kommer först). Lite större service var 4000 mil men 7000 e inte så farligt det helller me tanke på att det är på Porsche center i sthlm då oxå! Sen är försäkringen billig också så att Porschen skulle va dyrare tror ja inte. Värdet lär ju hålla sig bättre på Porschen oxå =) Jag skulle köpt en M roadster om ja valde mellan den och boxster men hellre än boxster S än en m roadster dock! mvh larsson |
|
modano |
ATG, vart har du köpt din M-roadster? Bara lite nyfiken för väntar även jag på min... Får man fråga vad du gett för den, mil, färg o utrustning? Maila om du inte vill lägga ut uppgifterna här.. equinoxe@swipnet.se mvh Johan ----- det finns bilar... men som tur är så finns det också BMW... |
|
Man måste hålla med om att Boxtern är en läcker bil...Länk missförstå mig rätt,jag gillar min 530i skarpt...men visst skulle det sitta fint med en sån oxå... :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.