AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.041

Kilform 750iL E38

Sida 1 av 2
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Är det någon som kan veta på ett ungefär hur mycket den här är sänkt? Skönare kilformssänkning på en E38 har jag aldrig sett tror jag. Är det någon E38 ägare som tycker om detta "stuket" eller föredrar ni original?

Länk

//Schnitzer
Bimmer7er
Ser ut som bilen har panikbromsat från 100 till 0 och fastnat där.
För mycket KIL för min del.

/// Bimmer7er
Scheckheft
Hej, hur mycket den är sänkt vet jag ej. Men mycket är det... . Min förra 740 (i galleriet) var sänkt . Snyggt, visst men ack så opraktiskt. En tur till stugan var alltid förknippat med ångest då det fanns uppenbar risk att jag skulle köra på stenar, grenar osv.
Hädanefterär det originalstuket som gäller.

/Scheckheft
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Kan inte vara någon skön åktur man erbjuds i den kärran. Ivf. om det inte är nyasfalterad plan väg. Lite väl överdriven sänkning enl. min smak. Lagom är bäst ;)

Mvh. Patric

Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Komforten offrar man gärna för att få en bil med det utseendet, tycker jag i alla fall.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
J.L: Jag håller med dig om att kilform är supersnyggt.

//Schnitzer
Detta har jag funderat mycket på! Varför införskaffar man en bil som BMW 7-serien, (som är optimerad ända in i minsta detalj för att vara en komfortkryssare av världsklass, som samtidigt har en väghållning som får många bilar med sportbilsambitioner att skämmas) och sen slaktar man fjädrar och annat, som välbetalda högutbildade ingenjörer i tyskland räknat på i minsta detalj, bara för att få bilen att se ut som en sportbil?? Det är ingen sportbil, och kommer aldrig att bli en!! BMW erbjuder ju så mycket annat som verkligen ÄR sportbilar! Jag tycker det är synd och skam att försämra ett av världens förnämsta bilbyggen. Sen är det ju naturligtvis valfritt att göra vad man vill med sin bil, det säger jag inget om! Men personligen skulle jag köpa en M3 från första början, om det var en sportbil jag ville ha...

Bara en åsikt! :-)
Tycker inte att "stukningen" var speciellt passande på en e38, priset verkade dock klart bra!

/Simon
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Håller med Bstrom till 100%.
Länk
mi
196
mikael
730i-87
745i-85
750i-89
730i-93
525 tds touring -93
väghållningen blir då inte sämre med andra fjädrar och fälgar,orginal är ju som en gunghäst i lite hastighet men man kanske måste ha hatt för att åka 7 serie..
Klart att en din bil kan vara lite gungig, efter 10 (eller mer, om det inte är din 730 du talar om) år, men lägg pengarna på nya dämpare och bussningar och kanske lite annat också, enligt originalspecifikation, så ska du få se på grejor!

För övrigt föredrar jag personligen en mjuk och behaglig, men dock distinkt och exakt väghållning, framför en stötig åktur som möjligen kan gå 10 km/tim snabbare i rondeller... Jag menar: inte tar du väl ut din "limo" på bankörning på yttersta gränserna, eller?
Bimmer7er
Kan bara tillägga att E38'n blir klart snyggare när den är sänkt (dock ej superkil), jag har H&R 50-35 sänkning på min + kortare dämpare. Stabilare = Ja , Stötig = Nej , Fortfarande komfortkryssare = Ja

Är det snyggt när man som på original kan ställa in en tekopp mellan däck och skärmkant ?

/// Bimmer7er
Bimmer7er
Dessutom tycker jag att ljudet är förtjänt av att leva upp till vad som sitter under huven (V8)
Original låter ju...ingenting. (vilket oxå har eftersträvats av BMW)
Personligen tycker jag att V8 skall låta V8, även om det är en BMW. Men det går ju att fixa till också :-))

/// Bimmer7er
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Morastuk (kilform) är absolutivt nej tack, från min sida! En vettig sänkning (20-40 mm) runtom, är snyggt även på E38:an, men blir det mer än så... ser det mer ut som en leveransbil från Kebab 2000, än en BMW.

BMW's sjuor ser bara ut som om de har eftersatt underhåll på fjädringen, när de är sänkta. En mindre bil, med ett kompaktare format, lämpar sig rent formmässigt betydligt bättre för sådana övningar.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Smaken är ju som sagt delad ,persoligen föredrar jag en tyst komfortabel landsvägexpress.Citat från usa(the second best long distance call)det låg en telefon på huven på bumsen.

Länk Bmwcs 3381

Länk NY
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ser ut som eftersatt underhåll på fjädringen? Tack för den du...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Ja, precis såhär...

Länk

...såg min flickväns 735:a ut när bakdämparna gjort sitt.

Jag ber om ursäkt för att jag är lite elak nu, men, bilen ser verkligen ut som om den har satt sig på bakaxeln. Det är inte sällan jag tänker "det är sorgligt att se en misskött E32:a", innan jag inser att bilen förmodligen är sänkt med flit.

Jag säger inte att jag inte gillar sänkning, har själv monterat Bilstein sänksats på en av mina E23:or, sänker 30 mm runtom, helt klart OK. Men mer än det... nej, det ger varken form eller funktion.
Delar quixotic2s åsikt helt. Kan det vara att örebroare inte gillar sänkta 7 serier helt enkelt? :-) Nädå... visst kan en måttligt sänkt e38/e32 med fina (läs LAGOM stora, INTE 20") hjul på, vara väldigt fet att se på, men jag vidhåller mitt tidigare inlägg om komfort och väghållning... Den är NOG så fet i originalutförandet!
Bimmer7er
Bstrom: När blev 20" för stort till E38'an ?
I mina ögon har det alltid varit för stort... jag tycker det blir hallickvarning med 20".
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Om det ger form är ju som bekant en smaksak, men i mitt fall har det i alla fall gett funktion. Vägegenskaperna är kraftigt förbättrade med ganska mycket av komforten bibehållen. Bara för man kör en stor bil behöver man ju inte gunga fram i trafiken som någon atlantångare!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.