AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.162

Hjälp till turbobygge till 02:a

Sida 2 av 2
Tony-Avesta
Den är såld sedan många år, tyvärr.

MVH Tony

BMW+SAAB=sant!!
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Den svarta 02 Touringen med M20B25 snurra ni snackar om gick här i Piteå förra sommaren och såldes i våras till Umeå. Jag hade tänkt köpa den (var en polare som hade den) men det blev inte så.
Den var tyvärr rejält rostig.

Och den är som sagt regad med 2,3 motor. Sitter även 5 petad E30 låda och lamelldiffad E30 klump. Lite drygt halvkul kärra skulle man kunna säga! ;-)

Get in and sit down,
shut up and hold on!

///M Power
Hur fasen har du fått på växellådan på en saab motor? Gick det bra, enkelt??? Gillar saabs motorer skarpt....fan du tar det bästa från 2 världar!
Tony-Avesta
Hej.

Tja det var väl jag som hämtade killen som köpte den svarta Touringen av min polare, på Bromma Airport i Sthlm.

Han kom med flyg någonstans norr ifrån, minns ej nu.

Kanske det är den killen som hade den tills nyligen där uppe??

Tråkigt att höra att den blivit rostig, för den var vad jag minns väldigt fin då den såldes dit upp för kanske 7-8 år sedan.

Hur jag fått Lådan att passa på SAAB-motorn?!

Tja efter mycket mätande och räknande så frästes en adapterplatta ut ur ett stycke 4212 Aluminium. Den syns nog på några av bilderna.

MVH Tony

BMW+SAAB=sant!!
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Men hej hopp på dig Tony......

Så du gör ett gästspel på detta forum!!!!!!! KUL, hmm, det är inte så att du blivit utslängd från de övriga forumen???? *flinar* nej då nu ska vi inte vara såna!!

Så så hur går det egentligen för dig med ditt bygge????

Själv så har det varit sjukdom oinspiration och elände............... Men men jag skönjer en ljusning vid horisonten...... Vilket innebär att jag troligen hör av mig snart igen och tjatar om aggregat och liknande!!!!

Hmm, nej usch vad träligt det blev att tänka på allt man borde men inte gjort!!!! Hmm, nu är det dags att vässa sig!!!

Jaha jaha, hmm, just ja jag vet att du har en del video upptagningar som är av stort intresse för mig finns det någon möjlighet att sammanfatta dessa på ett band eller finns det möjlighet att få en tillgång till alla möjliga band så att man själv kan redigera osv?????

Hur som helst så hoppas jag du som bäst pular och fnular med din 02:a så vi änteligen kan få se en lite premiär till sommaren. Och kanske som grädde på moset att du lyckas bromsa ur en och annan häst med något extra fjuttigt aggregat så att allsköns patrask, bakåtsträvare och belackare får se vad aggregaten kan prestera.

//Jesper
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Tony
Din polare sålde den till en kille (Björn) i Luleå. Sen sålde han den söderöver efter några år och därefter såldes den till Luleå IGEN för att förra sommaren hamna i Piteå och nu i våras sedemera i Umeå (där den bytte ägare igen direkt pga rosten).

Hoppas någon tar tag i rosten och räddar den snarast, eftersom den är helrätt i övrigt.

Get in and sit down,
shut up and hold on!

///M Power
FS
483
FSRacing
BMW 2002ti -69
BMW 2002ti (turbo) -70
BMW 1600-2 -71
BMW 1602 (turbo) -75
BMW 740iAL -01
BMW M5 3.8 -94
Tjena

Den svarta touringen med 325 motor är nu i min kompis ägo, tror han köpte den av en kille i skellefteå.
Kan ju meddela att bilen inte alls är rostig förutom en framskärm, och att den nu håller på att få en ny lack då ägaren inte är nöjd med finishen.
Finns lite bilder på bilen på
Länk
Gå in på Galleri...bilträffar/tävlingar...Tidningen bilsport besök i umeå.

/Fredrik Skog
FS
483
FSRacing
BMW 2002ti -69
BMW 2002ti (turbo) -70
BMW 1600-2 -71
BMW 1602 (turbo) -75
BMW 740iAL -01
BMW M5 3.8 -94
Tony:

Din bil råkar inte komma från Peter här i umeå tror du?
Han hade en 2002 med turbo han sålde söderöver för en massa år sedan, den hade 3.0 diff och låda och körde 12,04 på 402m tror och 198 i slutfart.

/Fredrik Skog
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.