|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Min gaspedal har gått rätt av i plasten nästan längst ner mot mattan. Den går ju fortfarande att använda, men det blir ju sladdrigt i längden. Är det nu någon som vet hur denna gaspedal är infäst i golvet? Den dyker ju under mattan. Kanske till och med någon annan som har råkat gasa för hårt? | |
|
En ny pedal kostar faktiskt inte så många kronor (typ 200kr)! Kanske kan vara läge att investera i en ny! Mvh |
|
|
Det är enkelt att skruva lös och byta alltså? Sitter den fastkilad eller är det skruvar? (Tack för snabbt svar Johan) |
|
|
Vet inte hur det ser ut på e30, men på e36 är det ett spår i golvet som går rakt ner och sedan sitter pedalens nedre del fast i spåret med en plastspärr. Man skall tydligen alltid byta gaspedalen om man har monterat bort den från golvspåret eftersom det finns risk för att spärren inte låser riktigt om man har demonterat den en gång... Finns nog risk för att pedalen viker sig och fastnar i nertryckt läge eller spärrar broms eller koppling om den lossnat från golvet! Mvh |
|
| Lysande, tack! | |
| Även jag har gasat sönder en gaspedal. Reservdelsgubben på BMW garvade rått och sa att han aldrig någonsin behövt sälja en ny gaspedal på grund av att den gamla varit utsliten... | |
|
Jag fick köpa en ny gaspedal till 325:an i höstas, den hade inte gått av men det var inte långt ifrån, kostade som Johan B säger inte många kronor. Mvh / Malte |
|
| Finns bara ett ord för detta: Respekt ;) | |
|
F*n då ligger jag långt efter... min knarrar och går lite trögt.... Dax och börja gasa lite då kanske... Nämen allvarligt talat då både det ju va ett jätte bra sätt att kolla om bilen är hårt körd :) |
|
|
Jag fick köpa en ny gaspedal till min förra 520-92:a, den hade också nötts ut i plasten längst ned och gått av, en ganska vek konstruktion såg det ut som och det hjälper ju inte direkt att det är en 520, då måste man ju ständigt pressa pedalen i mattan för att det ska hända något ;) Mvh/ Micke t |
|
| ja har alltid en extra i hansk facket =) | |
|
Vaaadå? Jag trodde de va kickdåwn där nere? Turbon går väl igång när man trycker pedalen mot golvet, också har jag hört att vissa bilar skickar sprutar in spolarvätska i insuget då, det ska enligt uppgift från min grannes avlidna mosters mans kusins polare ge samma effektökning som lustgas. Min bil ska enligt säljaren vara utrustad med detta, kühlspühlwassergetränkanladdnung som tillvalet ska heta hos BMW! =) Nåja, jag tror att det berott på lite grus som samlats bakom pedalens nederkant och nött sönder. Beställde en ny pedal idag. Och så lite nya mattor för att fira! |
|
|
Jag har också nött av pedalen på min bil, eller rättare sagt den förra ägaren. Nu när jag plockat ut all inredning ur bilen så ser jag precis hur den är fäst och det är ju en vek konstruktion. Jag funderar på att hitta på något eget.. Fast jag undrar om det inte vore bättre att helt skippa det här BMW-stuket och inte ha en pedal som vilar på golvet utan som är fast på pedalupphänget istället? Vad tror ni gott folk? BMW 325iX Registry Länk |
|
bmwracing |
Jo, jag har svetsat ihop min pedalarm med en hängande... från en volvo;) |
|
Hihi.... Nu äger jag två BMW med söndergasad gaspedal =) Skitkonstruktion [punkt] |
|
|
bmwracing: Då blir det hängande pedal för mig med ;) BMW 325iX Registry Länk |
|
|
fan... det är juh ett gammalt arv med stående pedalställ 02:or osv... Bygger ni om till hängande så luktar det illa =) Min var förövrigt också av på e36:an tog en purfärsk på skroten. Gratis... |
|
| Appelqvist: kühlspühlwassergetränkanladdnung....... ha ha ha... det var bra :) | |
|
Hejsan! Återupplivar en gammal tråd. Beställde en ny gaspedal hos Bmw igår, 148kr, rätt prisvärt. Den gamla hade helt enkel nötts ut i plasten i det nedre fästet så den är löst hängande i själva pedalen. Hur ska man göra med det nedre fästet som sitter kvar i golvet? Är det bara att bända loss det? Verkar ju inte finnas några skruvar motsv. /Wiktor Freude am Fahren wünscht Ihnen Ihre Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft |
|
|
fästet är ju svetsat i bottenplattan så den ska du inte bända bort. eller menar du att det finns plast kvar i fästet?? isåfall är det bara att bända upp springan lite och ta bort resterna och sen klämma ihop den lite grann Livet börjar vid 3bar min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Hej Jo, det sitter en del plast kvar i själva metallspringan, ska försöka bända upp den lite försiktigt. Måste säga att jag är förvånad att den har hållit ihop hittils, känns som en väldigt vek konstruktion.. /Wiktor Freude am Fahren wünscht Ihnen Ihre Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.