AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.154

BMW Z3 M-Coupe stulen

Sida 3 av 3
Kanske lite OT...

Audi TT : "dom lyckades få BMW larmet urspel"

BMW larmet är inte så svårt att koppla ur. I alla fall när det gäller E36. Nu vet jag inte om BMW har förbättrat larmet men på E36 är det ganska enkelt att göra det. Vill inte skriva här inne hur man gör men lätt är det. Tänk på det ni som har bmwlarm på era M3or (E36).

BMW M3 *Flight instructions not included*
T()()L: Beklagar!

------------
Länk

Doggeli Londons största MoDoit!
Mr.Vanos

Nja lättar är det inte om du inte vet vad du gör eller hur.
Jag tror inte BMW bygger skit larm i alla fall. Men man tycker ju att det vore svårt att starta en bil utan nyckel, för man kör väl inte bara in en glasspinne eller?

MVH Patrik
Audi TT

Jag tror inte heller att BMW bygger skitlarm, det har jag inte sagt men för 10 år sen var dom inte så avancerade (jag vet endast om M3 93-95). Obs det är endast "lätt" att koppla ur larmet, att starta bilen är en annan femma... :-)

BMW M3 *Flight instructions not included*
T()()L: skittrist!! Min E39 blev stulen i London för 2 år sedan. Visserligen fick jag bra betalt från försäkringen men alltid.... men det är inte samma sak om man har känslomässig förhållande till sin bil
Som plåster på såret kan jag berätta att jag till slut fick faktiskt mer jag gav. Dem sa att om jag gjorde en bra affär så ska inte det behöva försämra ersättningen från dem. vad dem gör är att dem ringer runt till en 6-8 bil handlare (både märkes och privat) och frågar efter priset på en bil som din. Jag har förstått att privat handlarna i alla fall verkar tycke synd om dem som har blivit av med bilen och brukar uppge juste pris. Det är värre med BMW gruppen, dem går efter någon bok som dem har som är inte speciellt generös...men summan av kardemumman brukar vara att man inte är helt blåst

_________
Länk
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
De= 'dom', Dem= 'dom' Någon som vet när 'de' resp. 'dem' skall användas? Sorry for det hutlösa off-topic språnget... No harm intended, Z3c 4 ever! :)

*Best Man Wins* ________________

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
de,dem skriftspråk och dom talspråk :) Finns många som stör sig på att (jag tex) skriver 'dom' men enligt mig är forum/chat en form av talspråk.

Det ska de är subjekt ska det heta de och objekt så är det dem. Efter prepositioner på,för,till osv skriver man dem.

Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Finns nog många som retar sig på mitt påpekande... det är ok, ordnörd som jag är ;) inom parentes så är numera 'dom' helt ok att använda enl SAOL, oavsett om det är tal- eller skriftspråk. Back to topic o glöm ovanstående, jag kunde bara inte hålla mig...

*Best Man Wins* ________________

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Något nytt om bilen, Tool?

__
Länk
Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
Helt ledsen över det som har hänt!!!!!!

Jag kan säga att polisen kan inte göra något!

Min granne blev av med sin ASTRO.

Han ringde polisen och gissa vad de sa!

Jo om vi skulle råka ligga bakom den och råka slå in regnummret och det råkade vara din bileller annas stulna bil så skulle vi stoppa den.
mer än så kan vi inte göra!!

Ledsen är stulen av några körsugna idioter så kommer den att hittas men en sådan bil är intressant för lite mer än så!

T(
46
T()()L
Z3 M Coupe
Inga nyheter om kärran...den är som bortblåst,det har nu gått 30 dagar så förlikning blir på tal (dom gör nu tydligen en marknadsundersökning av Z3 M-Coupe) skall bli spännande o se vad dom kommer fram till,ligger runt 250k enligt Novation Bil i uppsala.

m.v.h Nicke
One of One
Önskar dig lycka till...

"Bättre en kälke på vinden, än en spark på pungen"
Be
89
Beamerman
Z3M Coupe-99 Svart
Spännande att höra vad den blir värderad till!
Jag måste bara säga att det är rätt otroligt att en bil bara kan försvinna så där.

MVH Patrik

Drive it like you hate it...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Inte första eller sista gången det händer heller tyvärr :(
T(
46
T()()L
Z3 M Coupe
Fick besked idag....kommer att få lika stor peng som jag en gång köpte den för,känns bra och jag är nöjd.

m.v.h Nicke
Skönt att höra, däremot är det ju tråkigt att en bil man gillar och lagt ner massa tid på försvinner på det här sättet...

/Wille
T()()L:

Vad skönt för dig, hoppas att du hittar en till drömbil blir det Bmw igen??
T()()L
Jag har hört att du ska svika BMW och köpa en EVO...
I så fall! Fan va rätt... Varför glida när man kan ligga brett i skogen???

MVH Patrik AKA: Riskok

Drive it like you hate it...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.