AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.155

BMW Z3 M-Coupe stulen

Sida 2 av 3
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Du Nike... Jag kollade annonsen på din bil. Du visar regskyltarna och det tror jag är orsaken till att din bil blivit stulen. Det, plus bilderna på hur ditt garage ser ut... Faan asså... Jag beklagar verkligen det som har hänt, måste vara obeskrivligt... Visa aldrig skyltarna, det gäller alla som vill ha kvar sin pärla! Tjuvpacket är fullkomligt sjujävliga på att snappa upp regnummer. Beklagar, ännu en gång...

Länk
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
T(
46
T()()L
Z3 M Coupe
Ligger nåt i det du säger....tyvärr försent nu : (

m.v.h Nicke
I och med att man oftast har ett telenummer i annonsen så är man inte så svår att spåra även om man suddat skyltarna.

/T.P.
Man borde eller rättare sagt polisen borde kunna ringa bilregistret och få numret till alla faxar som har tagit emot info om bilen sen drar man numren igenom brottsregistret sen tar man dom mest ”självklara” och gör en liten utredning på dom. Eller kollar upp var dom befinner sig i landet eller bara ”skuggar” dom till deras hemliga lager vid hamnen… =)

MVH Patrik
Co
129
CompuTerror
M5 3,6l, 1990
Det måste ju inte vara så... Det räcker ju att någon ser dig åka förbi och sen kollar dom upp var du bor... Kan vara så att dom först sett dig, kollat upp var du bor och sedan väntat vid infarten till ditt område för att se var du tar vägen.

Länk
Jag är 100% säker på att detta var ett proffs jobb med tanke på att dom vågar stanna kvar så länge samt att dom lyckades få BMW larmet urspel. Så någon köra förbi grej tror jag inte på utan detta var väl planerat.

Med vänlig hälsning Patrik
Men visst kan väl polisen/f-bolag få reda på vilka som begärt ut uppgifter på bilen via fax, dock inte om man fått infon uppläst i telefonen.....kan vara värt att kika på.
BM
118
BMW-Niklas
E24 635csi-87
E39 525ia touring-02
E36 323TI SLE-00
E87 118d-10
Beklagar det jävlöiga som hänt. Kan inte beskriva vad jag känt och personligen skulle jag inte vilja ha tillbaka en bil som sådana svin har kört. Tycker att det här med bil-svar borde avskaffas eller förbättras typ så att endast ägaren skall kunna komma åt informationen. Är ju isåfall bara att visa för kunden vid en eventuell försäljning.

BMW när du hellre kör än låter dig köras
T(
46
T()()L
Z3 M Coupe
Polisen var inte ens intresserade att komma hit o kolla (fotspår i snön odyl..)
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Jävligt tråkigt Nicke! Lider verkligen med dig. Oavsett om du skulle sälja den eller ej.

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Det är bra att ha sitt tel. nummer hemlig också, skadar aldrig:-)

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
T(
46
T()()L
Z3 M Coupe
Tjaaaa.....

Verkar jävligt dumt o annonsera överhuvud taget,får väl börja fråga folk i "affären" när man går o handlar om dom är sugen o köpa ens bil.
T()L:
Jag lider med dig, har du inga förhoppningar att hitta den?
T(
46
T()()L
Z3 M Coupe
Jag vill inte ha en bil som det suttit "svin" i.
T()()L

Jag vill...
(Om dom fortfarande är kvar i bilen!!!)

Mitt "lilla" basebollrack tycker att säsongen är fööööörrr kort i Sverige!

MVH Patrik
T()()L:
Nej, det kan jag förstå men men en god vän bli av med sin bil. Polisen ringde efter 2dgr och sa då att dom hade hittat den. Bilen var helt okej men ägaren tyckte exakt som du. Då beslöt vi att lämna in bilen för en rekond och vips bilen kändes som ny:))

Dock var det inte en lika exklusiv bil som din.......
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Hoppas du kan få ut det du ville sälja den för (fr. förs. bolag)

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Angående VV:s bilsvar: numera sparas faxuppgifter (vet ej hur länge) på den som gör förfrågning om en viss bil. Så helt anonym är man inte när man gör bilförfrågningar hos bilregistret.

/Dominik
yttryck
T()()L
Har du haft kontakt med den tänkta köparen av bilen efter bilstölden !

Fan vad tråkigt, verkligen ledsen för din skull..
/Igge
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tråkigt tool har följt de modds du gjort med bilen och den var verkligen i superskick. Trist när bilar med få mil och bra skick förstörs :(

Lycka till med försäkringsbolaget!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.