|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
läcker det fån bensin pumpen är det inte så bra kanske har svårt att suga soppa kolla upp bränsletrycket annars skulle jag kolla på brytarna eller tändsystmet bränslefiltert kanske !? Mvh/ Daniel |
|
|
Problemet är ju inte att den inte får soppa utan att den surar... Men tack ändå... Jag har nu provat att koppla ur sladden till luftmängsmätaren och det blir ingen skillnad... går bara på fullgas ändå... |
|
|
Testade göra det på min egenbil och då dog den så fort man rörde gasen??? Fast min är ju en M40 |
|
|
SPIDAREN på ettans cylinder hm ja varför inte????? eller ta ett komprov (en ventil??????) |
|
|
Spridaren till 1 ans cylinder är ju så jäklig att komma åt... |
|
| ja det kan gå genom att piska den litte lätt och sedan öka gradcis med litte tur så går det och sedan kan du ju bytta kablar så snåll kan han inte vara | |
|
Felet verksr inte vara tändninig releaterat det spelar ingen rull hur mycket varv jag har den går ändå som en påase nöttter så länge man inte har fullgas....... och tomången pendlar mellan 0-200rpm.... |
|
|
# ## ### #### ##### ###### ## ## ## ## |
|
| Du kan ju alltid prova att flytta tänkdkablarna mellan din och hans och se om det ändrar. | |
|
Ser inte lika dant ut på m40 och m10 längderna ståmmer nog inte... men felet är ju troligen inte tändningsrelaterat |
|
|
Tändningsproblem kan ge de mest konstiga bekymmer. Har jag själv tyvär fått erfara. Ändrades inte gången föresten när du bytte tändstift? I såna fall är det en stor möjliget att det är en tändkabel som bråkar. |
|
|
Forfarande ingen som vet nåt.... Verkar ju som den surar men det är ju inte säkert kanske är bensinfiltret som är igensatt men då till den stora frågan var sitter det och exakt hur ser det ut? |
|
|
? |
|
patrick0209 |
hej min kompis har haft samma problem som jag hjälpte honom med på han bmw var det cylinderhuvudpakningen (topplockspakningen) som var kass på 1 cylinder. MVH: Patrick |
|
Så där nu går bilen.... (nästan) Det var luftmasse mätaren som hade hängt sig... det verkar liksom skev eller nåt... Spände upp fjäder så nu drar den till baka ordenkligt. Tyävrr så dör bilen så fort man rör gasen när den är kall.... Funkar dock nästan perfekt när tempmätaren har gått upp till normal... Så varför stannar bilen så fort man rör gasen innan den har blivit varm??? =============================== Min E30: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.