AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.169

bmw för alltid?

Sida 1 av 2
ni här som kör bmw vad riktigt tycker ni då? ska ni köra bmw som nästa bil också?
själv tycker jag bmw är ett väldigt bra märke, dom har så smarta lösningar. t.ex på alla elsaker ( el speglar eltaklucka, elhissar )
dom sätter inte allt på en och samma plats, utan elhissarna vid växelspaken, elspeglarna på dörren, eltakluckan vid takluckan. de gör att de behöver ledas mindre kablar ända ut till dörrsidan. på t.ex volvo sitter de flesta sakerna på dörren. vilket gör att först ska de gå 2 kablar till dörren där sakerna sitter, sen ska en vidare till respektive spegel, elhiss osv... så bmw har ett mkt smartare uppbyggt elsystem, vilket jag har hört inte ska krångla alls, medans typ volvos kan börja glappa eller rent av bli krångel med. på grund av att de går så många kablar till ett och samma ställe, dvs till dörren ( en jävla kabelhärva därunder)

de intryck jag fått av bmw hitills är att de är en suverän bil.

jag kommer nog att köra bmw för all framtid hur är de med er?

/mvh stolt bmw ägare!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
För all framtid är nog svårt att säga men nästa bil blir troligtvis en bmw om inte det blir något ytterligare lite sportigare. Men köper BMW mest pga känslan och körglädjen och troligtvis då en M bil.
så länge man kör dom äldre bmw så ska ja iaf va märkestrogen..men om ett par år(10 kanske) så vetti fan asså,dom nya bmw som kommer snart ser ju förjävliga ut!!
Nyare volvo är nog smartare än du tror, Handsfree. Dom har ett datanätverk med 2 kablar där all kommunikation sker (så som "fönster upp", "spegel ner" osv. På så sätt kan dom placera reglagen där dom anser det är bäst ur ergonomisk synpunkt och ändå ha få kablar i bilen..
Jag kommer köpa Bmw som nästa bil oxå, tillomed samma modell E38 som jag är riktigt nöjd med. Blir nog större motor då :), annars så tycker jag Bmw har bäst design innuti. Snyggt snyggt snyggt!!
ja men jag menade typ om man jämför en volvo 91a emot en bmw 91a..... volvos kablage går i en gröt medans bmws och mercedes är uppdelat och snyggt...

så jag menade, skrev lite otydligt kanske
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Instämmer med LazerEye till fullo! Kommer dock inte att köra BMW om 10 år om Chris bangle får fortsätta.. Kanske man hinner med en E39T innan de är för gamla...*Suck*

//Henrik BMWCS #05196

328iT: Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Lär alltid stå minst en BMW på min uppfart/i mitt garage.

Bangles bilar är än så länge fruktansvärt vackra.(E46 compact undantaget)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Som den sanna individuallist jag är upplever jag BMW som alltför opersonlig idag. Nästa bil kommer bli något exotiskt...
Detta är kanske den sista.
Eventuellt blir det en E46 compact om ett år eller så.

Annars blir det nog ingen förrän jag hittar en fin 635:a och jag har råd att ha den som prydnads objelt;)
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Kommer att köra BMW så länge som jag har råd.
Har hittills inte kört någon annan bil som har den "rätta känslan".
Skulle ev. tänka mig en Facel Vega bara för förarplatsen eller en Morgan Aero (fast det är ju nästan en BMW det också...)
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Kommer åtminstone att alltid äga en BMW...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
sa
42
sandor
528 touring -97
X5 3.0d -07
Har man köpt en BMW så vill man inte ha någon annan bil i framtiden..Hellre en bmw från-90 än vad som helst från-00 !!!
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Alltid minst 2st,gillar man inte nya så finns ju gamla som är som nya. ´Upplev körglädjen i BMW´

Länk Bmwcs 3381

Länk NY
-BeeMWe-
Nej det ska nog bli något lite ovanligare och hetare sen. Typ Aston Martin.

Länk
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Jag köpte min första BMW idag.. lär inte bli den sista skulle jag tro :D
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
Man skall inte säga vad det blir som nästa bil. Gäller iaf mig. jag är nöjd med min bil men den, som säkert också nästa bil blir var den inte alls vad jag letade efter utan jag "snubblade" över den.

"Detta är dock min högst personliga åsikt"
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Näe det blir nog en Golf II nästa gång....en gammal BMW var dyrare att hålla liv i än jag trodde trots ett relativt fräscht ex.
Ska dock göra ett försök att får fart på det nuvarande skrället innan jag kastar in handduken
Nyare M5 eller MB 600CL om jag får ett välbetalt jobb inom en snar framtid.

/Dominik
sa
42
sandor
528 touring -97
X5 3.0d -07
bmw------once you pop you can`t stop
JBR_
hah instämmer med "sandor"..

Mvh/JBR
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.