|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
bjoerck: Jag håller med till 100%. Vissa här inne är så "fanatiska" så man kan knappt nämna att en bil av annat fabrikat är bättre på någon punkt. |
|
|
Perkka med flera. Att engagera sig i tråden eller inte spelar ingen roll. Frågan är vilken nivå man vill ha på forumet. Vill man ha ett seriöst forum utan en massa pajkastning så tolererar man helt enkelt inte sådan här meningslös trådar. bjoerck: Jag tycker mest det är personer som gillar andra märken som brukar prata om att chippa, trimma och liknande. /T.P. |
|
|
Tydligen lite olika åsikter om trådens vara eller inte vara... Generellt så har Golf VR6 och 325 likvärdiga prestanda så vid ett eventuellt race så är det förarnas kompetens och hur bra de aktuella bilarna går som fäller avgörandet. Karaktären på VR6:an påminner lite om 325:an dvs den kräver lite varv för att får fart till skillnad mot t ex 328:an som piggnar till mycket tidigare. Alla framhjulsdrvna Golf VR6 har en (knappt) 2.8-liters motor med 174hk medan den fyrhjulsdrivna har en 2.9-liters på 192hk. Ganska likvärdiga prestanda pga Syncrons högre vikt. Den större motorn satt även i Corrado och då är prestandan mer jämförbar med E36 328i. _____________________________________ Länk |
|
| Tänkte bara delge en liten anekdot då jag körde mot en kompis som hade en VR6 FWD. Vi hade letat oss ut till en klassisk flygraka och rastade våra kärror. De två första vändorna hittade undertecknad inte riktigt alla växlarna, och fick se sig slagen. Den tredje vändan när man ställde bilen på 3-4000 varv och hoppade iväg så vann man med en knapp billängd =) Fast vändan efter blev man piskad med samma lilla marginal, så jag håller med tidigare inlägg att det är mycket beroende på vilken bil och förare det är frågan om. | |
|
En E36:a är snabbare än en E30. /T.P. |
|
| Vem bestämmer vad som är töntigt? motor-människor har ialla tider velat jämföra sina bilar med andra...hur tror ni t.ex Dragracing började?!...jo,vid rödljusen en gång i tiden...jag tror många (inte alla) är nyfiken på att jämföra prestandan på sin bilar med andras...och varför då inte diskutera det på ett forum t.ex? sen är det ju en helt annan femma vilken bil som egentl vinner... ;) | |
|
piskar både turbo konvetreade golf vr6 med min giftgröna 318 Livet börjar vid 180 |
|
|
glömde 318 s 14 turbo Livet börjar vid 180 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.