AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.364

vr6 vs 325i

Sida 1 av 2
har en 325i 4 dörrars 91a... tror ni man kör ifrån en golf vr6a 94a med den? eller kan jag få problem att hänga på?
Bara att testa. Ingen här som vet hur bra någon av er är på att köra.
jag har hört att dom ska gå rätt jämt...fast de verkar ju som min bmw blir tokig över 4000 varv...då får den ett jävla ryck och accar skitbra.... den verkar vara varvvillig :)
Th
85
Thomas22
m535i E28
inga problem,har piskat många corradon VR6 även om bil är mycket tyngre än din,han hänger 1 2 men sen är du borta ;)
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
De blir nog ganska jämt, är väl ugefär lika många hästar fast Golf vr6 har en 2,9 liters motor..

Fast har du en E36 så är jag nog ganska säker att du tar han du har nog några hästar mer en han ..

Som jag har fattad de så har en E30 325a nästan lika många som en Vr6a ..så i de fallet hänger de nog helt på föraren ..

Men om du har en e36 så har ju ju fler hästar till din fördel =)

Mvh

Gemini__
Som sagt, det blir förmodligen jämnt. Allt hänger på hur förarna behärskar sina resp. fordon.

Ville bara tillägga att VR6:an har en 2.8l motor(174hp), men Syncron däremot är bestyckad med 2,9l(192hp el. likn.) maskinen.

Mvh:
Thomas
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag tror att vi har upprinnelsen till ytterligare en evighetstråd med mängder av olika "men om...." faktorer inblandade! ;o)

Förstår inte problemet kring dessa frågeställningar "vilken bil är snabbast?" Känns som om det kvittade, och om det spelar någon roll är det väl bara att prova!

Mvh
Om det nu spelar någon roll. Jag har två arbetskamrater, en hade VR6 och en 523T. De låg ganska jämt men 523:an drog iväg i höga farter. Jag drog 523:an med min gamla 325:a, men det var VÄLDIGT jämt. Om någon har svårt för att tro på detta eller accepter detta så skicka gärna ett mail så ska ni få deras telenr.

/T.P.
om de är en vanlig Vr6 å inte syncro lr va de heter är de inga problem för dig...jag körde jämt me en Vr6 upp till 130-140 sen drog han lite ifrån,men inte mycket å jag har ju äldre 325 motorn så...
Si
765
Simon01
120dM -08
var inga problem för mig heller, vr6:an försvann rätt snabbt i backspegeln
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Jag har inte heller några problem att dra VR6or, sedan brukar jag roa mig med att dra ifrån både Concorde och Mig29:or också! =)

Snälla, kan ni inte lägga ner denna töntiga diskussion?
Att diskutera vilken bil som är bäst och snabbast på ett märkesforum är som att diskutera om vilken som är snyggast i Westlife med ett gäng 13åriga flickor!

om du tycker de är töntigt,varför skriver du här då? dom som tycker de är kul å skriva om de kan väl få göra de,å dom som tycker de är töntigt kan ju bara låta tråden vara...
Tips, sök inlägg :)

Länk
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
LazerEye!
Saken är den att diskussionen är töntig eftersom ingen kommer att erkänna sig blivit slagen av en VR6!
Minns i flertalet tidigare VS. trådar att så fort man lagt in lite info och tider så har det blivit dumma bortförklaringar eller t.o.m. anklagat varandra för tjuvstart och att dom är kassa förare eftersom dom fick stryk av en "sämre" bil mm.

/T.P.
håller me att de kanske inte hör hit igentligen,men inte att de är töntigt...sen om man inte kan erkänna att man blivit slagen av en annan bil är ju lite dåligt kanske...men men
Axel
Forumet är till för alla som vill prata BMW,tycker man en tråd är tråkig behöver man inte läsa den,men det är lite löjligt att inte erkänna att blivit efter,men det kanske inte bilen det är fel på utan föraren.
MVH Axel
Visa användare
115
TG_Rossi
BMW 318is 16v -90
Finns väl framhjulsdrivna vr6:or med 192hk också. Typ från 95 års modell. Dessa bör gå lite bättre än syncron då de väger mindre. Syncron är ju iofs betydligt snabbare i starten pga 4wd.

Min bil: Länk
Bm
122
Bmw W
325i -94
Ok nu ska måste väl jag sticka ut näsan lite.

Jag han nämligen haft en Golf VR6 -94:a. Importerad från Tyskland. Den chippade jag hos BSR och satte på JR-filter.
Vet ej vad den hade för hk men skuller väl tro runt 185-190 hk kanske. Den hade ju 174 orginal (fwd).
Och den var bra mycket snabbare än min 325:a. Inte dom första 30 meterna men sen var den snabbare. Helt klart.
Och jag har ju liksom ingen anledning och ljuga för jag sålde den ju för min 325:a.
Kvalitén på Golfen var lite kass. Kommer ihåg när jag körde hem från en Golf-träff (Jag vet, det var mesigt) så gick det ganska fort, och det var kraftig sidvind. Mitt på motorvägen blåste gummilisten på dörren av. Snacka om vindbrus det blev då.
Sök på internet efter tester av respektive modell så kommer Du säkert finna mängder av prestandasiffror.

Det börjar kännas tjatigt med alla dessa versus-trådar. Jag tror knappast BMWPowers forumanvändare gör en objektiv bedömning av vilken bil som är snabbast. Ställ exakt samma fråga på för volkswagenanhängare avsett forum och svaret kommer bli annorlunda.

Ett visst underhållningsvärde finns det dock i att se vad alla märkesfanatiker skriver! Om en BMW uppenbarligen långsammare än sin kombatant så poppar diverse svepskäl upp likt svampar ur marken... "Vänta tills vägen svänger", "Sätt en turbo på BMW:n så kommer den bli snabbare", "Det går inte att jämföra... bla, bla, bla..." Det mest otroliga är när någon stackars BMW-ägare, mot alla odds, blivit frånåkt av en bil av annat fabrikat och har dumheten att erkänner detta Då uppstår det bisarra fenomenet att någon annan BMW-ägare åtar sig det hedersvärda uppdraget att försvara märket BMW med argument såsom "usel förare", "slutkörd bil" eller "trimmad motståndarbil". Tillåt mig att skratta...

Perkka
Som någon föregående talare även sa, dom lr den som tycker tråden är "töntig" lr meningslös behöver inte alls skriva ett inlägg på den tråden.. Lr kanske ännu bättre, inte ens läsa den..

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.