|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag har lärt mig, den hårda vägen att alla vanliga plåtbilar börjar rosta efter det att man kört i den första vattenpölen. Vattnet ligger kvar länge i botten på balkar, skrymslen,skarvar och torkar långsamt. En solig dag, dagen efter man kört i regn ser bilen torr och fin ut men i alla vrår under rostar det som faan. Är det sedan vägsalt iblandat kan det gå fort. För mig har två volvo P1800 saltats bort, en -64 och en -71. 71an köpte jag beg. fem år gammal, med väldigt fin lack. Hade kört någon vecka och skulle hissa upp bilen med originaldomkraften för att laga fastrostade bromskolvar. Jag vevade och vevade men hjulen lättade aldrig. Bilen gick i en båge över domkraften, för bl.a längsgående frambalken var nedrostad till ca. 0.1mm tjock på undersidan så bilen hölls mest ihop av att framskärmen var helsvetsad med karossen. De va inte kul då. Nisse |
|
| Det är som sagt inget fel på BMW. Jag hade en 325-89 som hade gått 18k mil och alltid vinterkörd. Den var rostig på alla ovanliga ställen. Framskärmar, baklucka mm var helt rostfritt. Har nu haft en Volvo 740 -87, ej galvad. Den hade gått 27k mil och min sambos far har ägt den nästan sen den var ny, och vaxat den två gånger om året. Den var rostig nästan överallt utom dörrarna. Mycket välbyggda bilar, men rostar lik förbannat. I svenskt klimat finns det nog ingen bil som överlever. Detta inlägget är gjort i telefonen, så ser det konstigt ut så vet ni varför. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.