|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
| Har ingen funderat över hur ens körstil kan påverka rostangreppet? tex höga farter leder till mer stenskott som slår djupare märken i lacken på huven osv, stenskott från spinnande bakhjul blästrar skärmkanterna. Fär visst har många E30 bilar gått mycket hårt (hårdare än många andra)...frågan är om man kan se mer rost på de motorstarkare E30 än de med 4rorna i? | |
| Fast problemet är ju att det rostar mest i skrymslen som bakom uppvikta skärmkanter och sån't och det beror nog inte på körstilen. Snarare hur ofta och noggrant bilen är tvättad. | |
|
Har inte BMW blitt mycke bättre på rost skydd dom sista åren? Har haft några andra bilar, men ingen som rostar mindre än BMW faksiskt. Kanske Audi, men då lossnade lacken så fort jag s¨g på den i stället:-) Det kommer du ihåg "MarreCAB"!? Var det inte Opel Vectra som kunde tappa taket pga rost efter bara 5 år i trafik? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" |
|
|
Hosse: He he, det där om Opel Vectra lät ju trevligt... _________________________ BMWCS #4675 Länk |
|
| Har både BMW och Volvo, dock är Volvon några år äldre... Den har en del rost, trots att den mestadels stått i garage hos min farfar som var den tidigare ägaren, fick den i 18 års present (har putsat som fan på den men det hjälper inte). Däremot är min BMW nästintill rostfri = ingen rost på synliga ställen iallafall (måste ju inte va bra men men).. | |
|
surferboy: som jag ser de så är de ju lite ålderskilland på dina bilar .. Vore väl förjävligt om en 93 skulle vara tok rostig eller hur .. skulle iaf jag tycka .. |
|
|
Har haft 2 st M535. Den första var en -87, som jag köpte -96. Den var rostig ÖVERALLT. Min -85a köpte jag -98. Den var (är) rostig på ett ställe mitt på passagerardörren. Något har slagit i, därför har det börjat rosta där, men det e inte mycke. Sen är den rostig vid bakluckan pga att det var inbrott i den och de bände upp luckan, ganska förlåtligt... Jag tror att det kan bero på tillverkningen. Annorlunda rostskyddsmedel etc.. Sedan måste man väga in dåligt lagade krockskador! Detta om något kan leda till allvarliga rostskador! Kvittar om bilen är 1 år gammal.. (iof inte så troligt att en 1 år gammal bil blir dåligt lagad, bara ett exempel..) |
|
|
Jag har råkat ut för dåligt lagade skador. Huven som bara är ett år gammal har börjat rosta på insidan. Dessutom är lacken så tunn att minsta märke går rakt igenom och det blir rotsangrepp... Huven skall vara bytt efter en mindre krock förra vintern... Finns det garanti på sådana arbeten? /Anders |
|
|
Att äldre BMW rostar som fäen beror väl på galvanisering, eller rättare sagt bristen på den. Jämför en Bmw med en Audi mellan 1986 och framåt, och en viss skillnad i rostmotståndighet bör iakttagas!! Kizz rulez!!!! |
|
| jag har en italienkörd 320 -91 som aldrig rostskyddsbehandlats, knappt tvättats och inte har en rostfläck nånstans... :) | |
|
Ville bara tillägga att från 88 fick volvo galvad plåt dvs dem rostar int lika lätt som dem som e ogalvade!! Some men do not accept the rules. They create their own! |
|
E30poppe |
Instämmer faktiskt på att BMW e rätt duktiga på att rosta.. =/ Tråkigt... |
|
Fezoj_80// Håller inte riktigt med. Första galvade Volvo 740 (-88) är nog den årsmodellen som rostar mest. Volvo litade helt enkelt för mycket på just galven. Det kvittar vilken plåt man använder, skyddar man den inte ordentligt så rostar det ändå... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Kom inte galvningen av volvo -87? Vill minnas att så var fallet.. | |
|
Jag har haft en E30 -88, diamantsvar metallic...finns fortfarande inge rost på den när jag såg den senast // Regards Phredric |
|
|
Som me allt annat så kvittar de om de e galvat eller int...sköter man de int så rostar de....Själv har ja en 88 320...tvättar för hand typ en gång i veckan...vä framdörr rostar i neder kanst...har lämnat in den på lack en gång men de har kommit tillbaka...å Galvning kom 88 på volvo... Men nu ska ja int sitta å svära på de...men ja jobbar som bilmeck på just Volvo å ja e rätt säker på att de kom 88... finns många JÄTTE fina 740 88 har haft en på jobb som ser ut som NY!!! Men då har ägaren sköt den bättre en sin fru kan tänka!!! Sen finns de rost högar som heter duga me...men de e int så vanligt på 88 å uppåt.. dvs om man sköter bilen någerlunda... Sen blir ju int all bilar som lämnar banden precis likadana i kvalitet..som t e x rostskydd!!! m.m Some men do not accept the rules. They create their own! |
|
|
Min 318 -89 köpte jag i oktober 02, den var lite rostig i skärmarna fram o en liten fläck på bakskärmen, lite på bakluckan, efter vintens ingrepp så blev det så mycket rost att jag plockade ner bilen helt för att rostlaga...den skapliga bakluckan var det nästan hål i, det var grova rost angrepp under hela fogmassan och även rätt mycket i nedre kant av dörrarna, trösklarna var faktiskt ricktigt fina...nu sitter det kjolar i plåt och MÅNGA burkar rostskydd i mellan...nu sitter det även nya skärmar fram och en ny skärmkant i bak. å mång timmars silp arbete blev det Nästa vecka ska bilen lackas o sen ska den smaka på de svenska vägarna för at sedan stå i garget i fyra kalla månader Tyckar att alla ska ta vara på sina små e30 |
|
| ni bor i fel lands ende..har en 88s 318 e30 finns inte en m.m stor rost fläck..kör fortförande med samma av gas system som när bilen var ny.samma broms skivor.har en arbets kompis som har en rost fri amazon från 1970.salt skall man ha till matlagning inte på vägen.. | |
Don portillo |
Rostar? Opel är visserligen Europas mest sålda kärra, men det lär ju inte bero på att den är rostfri.. Köp en beemer idag och den rostar inte, samma sak gäller Mercedes och Audi + ett antal till.. sen finns det KIA som ser förjävlig ut efter 5 år. Har själv efarenheten.. MVH K |
|
Jag tycker inte man ser bara Oplar som rostar. 80-tals ford, bmw, vw, audi och framför allt alla japanare ser man ofta rostiga exemplar av. Bladn 90-talsbilar är det inte så mycket bmw, men saab, ford, vw och japanerna ser man ofta. Och opel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.