|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har nu bestämt för vilken sats jag skall ha och det blir en 60/40 sänkning...Nu vill jag bara ha era synpunkter på vems väghållningskit man skall satsa på... Det lutar litegrann åt Jamex från Oka racing... Vilka kör ni på? och vilka rekomenderar ni? BMW när du hellre kör än låter dig köras | |
| Jag åker på Jamex fjädrar och dämpare 60/40. Tycker att den är för hög, men väghållningen är OK! | |
Tony G |
Hej Kör med koni-dämpare och Eibach fjädrar och är mycket nöjd. Skönt med ställbara dämpare beroende på vad man ska göra! Sport eller komfort?? Är kanske frågan du ska ställa dig! |
| Kör på koni å är mycket nöjd,har 60/40 men skulle nog köpa 60/60 om ja köpte idag... | |
ant |
Lazereye: du har ju tidiga e30 karossen. då var hjulhusen bak större än vad dom blev efter faceliften -88. så jag tror att 60/60 på en tidig e30 är mer lämpligt än en senare e30, detta då ur utseende synpunkt. dock så får man mer camber om man sänker 60mm istället 40 vilket resulterar i snedslitna däck. jag ska köpa 60/40 wietec-kit från Länk till min bil inom en snar framtid. ========== Länk |
|
ant: vet att tidiga karossen har större hjulhus,har ingte exakt mått men de lär ju inte va stor skilland,lr har ja fel!? |
|
ant |
nje jag vet inte heller hur stor skillnaden är. dock så har jag hört från flera personer att på tidiga e30 ska 60/60 se bättre ut än 60/40 och tvärtom på nyare e30. ========== Länk |
|
ant: varför weitec? de blir ju inte dyrare å köpa bilstein å nåra vettiga fjädrar till de... fråga bildels importen om fjädrar, dom har prylar som inte finns med i katalogen... /Jonas |
|
|
På "nyare" E30 är 80/60 snyggast :)) /Johan [CUL8ER] |
|
|
70/50 är lagom !!! Mvh/ Daniel |
|
ant |
80 mm blir för mycket för mig.. vad kan ni rekommendera för fjädrar? om jag inte ska åkam ed weitec? ========== Länk |
|
Vad är det för fel på Biltemas sänkningssats? En kapskiva! =) |
|
|
ant: jag har hartge fjädrar på 323an... dom verkar bra, men hör med bildelsimporten, dom hade lite olika förslag när ja kollade med dom till min gammla M3a... /Jonas |
|
|
azkikr: Är inte hartge fjädrar ganska dyra?? |
|
ant |
jag ska ringa dit i veckan. tack för tipset azkikr! jag har även tittat lite på H&R cup-kit till min bil. det ska sänka cirka 60/40 vilket jag är ute efter. det kostar 5800 kronor. dock så finns det bara till 6-cylindrig e30. med 51 mm fjäderben. är det den satsen jag ska ha till min bil? jag har ju m42 motor med m-tech chassi alltså 51mm fjäderben. jag skulle gärna använda H&R grejer då jag hört mycekt braom dem tidigare. vad tycker ni? ========== Länk |
JBR_ |
nån me bild på 40-40 sänk på sin e30? Mvh/JBR |
|
Jag kör 60/60. riktigt gött... Länk |
|
|
JBR_: kolla denhär länken, kanske inte så exakt men underhållande! Länk ///Jonas BMW Club Finland #2046 Länk |
|
|
"nån me bild på 40-40 sänk på sin e30?" Inte riktigt, dock sitter det 30-30 på bilen på bilden. Dvs optimal sänkning ur väghållningsynpunkt med hänsyn till hjulupphängningsgeometri, detta är anledningen till Eibach länge inte gjorde några satser som sänkte mer än så. Men även de måste ju sälja vad folk vill ha (av utseendeskäl). Länk |
|
JBR_ |
har testat online sänkningen men den är tråkig och aningen orealistisk tycker jag. Anledningen till att jag vill ha bild på era 40-40:or är att jag själv köpt sådant och tror förbana jag blivit lurad av återförsäljaren.. Mvh/JBR |
ant |
har du mätit innan sänkning och efter? hur mycket skiljer det? det kan ju ha varit så att de gamla fjädrarna var ltie trötta och därför har sjunkit ner lite. när du då monterar de nya fjädrarna så blir bilen "för hög" i dina ögon även fast dom sänker 40mm jämfört med fräscha orginal fjädrar. ========== Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.