AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
13.352

ett E24 kontakt samling ...

Sida 7 av 7
Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
Hej..Kan nämna att jag har min 633-77 kvar men den har inte använts sedan förra våren då den ställdes undan vid ras då jag skulle smiska vårens första R-hoj...Den hade då c.a 700hk..
Den är Silverfärgad och i fint skick (rostfri import från saudiarabien)och med svart skinn..Måste tyvärr ha båge i för prestandans skull..
Den kommer ut till sommaren rullandes på snygga 18tummare och antingen med den nybyggda motorn som vi ska försöka få ut 800hk med eller med den betydligt värre motor som är så gott som färdigbyggd+racepreppad automat..Men jag har inte bestämt mig om jag ska bygga om(förstöra) coupen med helbur och stor cheva-automat eller nöja mig med den lilla motorn och stoppa i den stora motorn i ett lätt racechassie..Coupen är ju ganska tung.. :)
Har även en till coupe som är ganska fräsch och med inte så mkt rost(fin i skärmar dörrar mm som jag tänkte stoppa en annan turbosnurra i men dom planerna har inte blivit av..
Kan tänka mig att sälja den för 12000kr utan motor eller 13000 med en bra 3.3 motors som kan medfölja men som måste plockas ut själv(sitter i en 733)...
Alskar 6-serien och tycker fortfarande att det är en av värdens snyggaste coupe-modeller och den snyggaste Bmw som gjorts bortsett från 3.0 csi....
Mwh Stefan Skagersten....

Race to the last drop!
Ma
11
Mackzz
635 csi-85
Hej!
Har tillbringat en stund nu att läsa igenom denna tråd!
Ser att det var ett tag sen senaste inlägget skrev, men vill endå passa på
att berätta lite om min ögonsten.
Det är en 635 csi -85a.
Köpte den i början av förra sommaren, och körde med den utan att i princip skruva en skruv tills det var dags att ställa in den för vintern.
Denna sommar (som i princip är över) har det dock inte blivit lika mycket körande av, (dock avklarat ca 200mil) har tillbringat mycket tid att fräscha upp den, lagat en del rost, byt alla stötdämpare, fjädrar, diverse bussningar och stag i framvagn, justerat ventilerna mm. Nu spinner ögonstenen som en katt. Snart dags för vinter förvarning igen. Nästa sommar blir det mer översyn av lack mm.

MvH / Markus
Visa användare
28
Slugger
633 csi -79
Tja
Det är roligt att se att det finns ganska många E24:or.
Själv så har jag en 633 csi -79 som går hur bra som helst besiktade den nu i veckan efter ett på år under en presening och den gick igenom ua.
Tycker det är ganska bra för en så gammal bil tror inte att tex en gammal volvo skulle ha gjort det

mvh Linus
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Ännu en E24.
Jag har just köpt en väldigt fräsch 633 CSi -77, rubinröd och biege halvskinn inredning. Framstolarna är aningen nedsuttna, annars är bilen i kanonskick. 17'' BBS-splittfälgarna har jag själv kompletterat bilen med.
Här finns det en bild på skönheten.
Länk
mvh/Magnus

Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Hej GooCart (coolt namn:)

Den var fin! kul att se en utan frontspoiler, det är otroligt så smäcker den är.
Är den svensksåld? Det verkar finnas rätt så många -77:or i Sverige, tycker jag, det är mer sällan man ser -78:or och -79:or.
Grattis till en mycket trevlig bil.

/Fredrik

Vacker förare ska ha vacker bil ;)
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Hej. ja, visst är den fin utan spoiler. Bilens ursprungliga ägare var en äldre man som hade ett antal entusiast-BMW. Då han gick bort hade jag turen att få köpa bilen av hans son. Jag överdrev nog lite angående framstolarna. Dom är klart använda, inte nedsuttna...............Magnus

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Hej! har en M635Csi -84 Import flyttgods -90 från Schweitz
Har lagt ned åtskilliga slantar på bilen de senaste åren för att få en originalbil med status.
Renoverat motor med lite väss ca 320-330 hk
Gått igenom kaross lagt ny lack i original silver.
bytt bärarmar till alu samt nya bussningar runt om
3 " rostfritt underbart ljud!!!!!!! 4" slutrör.
Bilstein runt om ,stenhårt!!
ny front med crome & gummi samt nya lister här o där samt en del övrigt crome.
precis skaffat ny frontspoiler som skall lackas i vinter.
finns det någon som har M sidokjolar till rimlig peng hör av dig!
Har bakkjol men ej sido kjolar

ch
6
christer eiksson
328ia Touring -95
635csia -83
528i (alpina b6 2,8) -84
M635 forever,

var har du fått tag i bärarmar i aluminium?

/Christer

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Hej christer!
Bärarmarna i alu är samma som till 850 E31.
Passar galant!
MVH Patrik

Hej. Jag har också en e 24.En alpinvit 635 csi kat med nötbrun buffelskinn inredning från 87.Bilen importerades till sverige med ca 7000 mil på mätaren 90. Jag köpte den i småland i 03.Den är i mkt bra orginalskick, fri från rost eller andra brister och har nu gått ca 12000mil.Sen jag blev ägare har jag förutom att serva bilen och laga småfel, satt i en ny strereoradio med cd växlare och nya högtalare i dom befintliga hålen.Bytt till sänkfjädrar från lesjöfors och bilsteinstötdämpare.Satt i ett stols-chassie med tiltspak för vänster stolen.Bytt till 17" krysseker splittfälgar och monterat en farthållare från en e28.Bilen är fn.avställd men rullar under sommarmånaderna i sthlm. Jag har alltid gillat 6 serien och är numera en av de lyckliga!
Med God hjul hälsningar. Fredrik
Visa användare
28
Slugger
633 csi -79
kul att det finns så många e24.
synt att jag inte han med att ta några fin kort på min att visa upp, innan jag ställde bort den för vinter.

Men var finns det nån bra sida eller företag som säljer billiga reservdelar till e24:orna skulle ha haft tag i några delar och kan inte hitta dom nån stans.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Lånar den här tråden, för visst vore det kanon om MÅNGA kommer till E24 30-årsjubileum den 27 maj!
Kolla här Länk

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
201
BMW635_Robban
635csi -84
325i -87 Cab
325ia -07 Coupe
330e -21 Sedan
Om någon i detta forum skulle åka på träffen i Skokloster nu på lördag den 27:e maj och har ett par besiktningsgodkända baklampsglas liggandes,
kan denna ta kontakt med innan innan fredag då?

Eller:

Vet nån om man kan få tag i helt nya nånstans?

Tack på förhand!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.