AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
13.350

ett E24 kontakt samling ...

Sida 1 av 7
Robert V
Hej !

Jag skulle vilja se vart ni finns o hur många e vi ? E24 ägare i norden.

Kan ni inte pricka av er med så att man ser kanske mail o modell ? om det inte står i identitetsupplysningen då kan ni kanske bara knappa in det på en rad ! om ni orkar får ni gärna skicka ett mail till mig med bild på bilen !
robertvadadi@yahoo.se

tack på förhand !
Visa användare
165
Göran Benjamin
635CSiA -84
2002 -75
320d -12
2000 Touring -72
318i -88
Hej Robert,
Jag går i samma funderingar som Du. Jag har en lista på E24 ägare som deltagit i BMW Club Schwedens coupeträffar genom åren och en lista på reg.nr och bildata på c:a 600 E24:or.

Jag gjorde en förfrågan hos bilregistret i september 2002.
Då fanns det 710 st E24:or inregistrerade varav 694 "vanliga" och 16 "M" bilar, 330 var avställda varav 37 st hos bilhandlare. Min avsikt är att fortsätta kartläggningen och kan vi hjälpas åt så borde det gå lättare.
Hälsningar
Göran Benjamin
Ordf.
BMWCS Stockholmssektionen
Robert V
Kul ! dessvärre har det inte gått så bra med min samling här som du ser .... :(

Man kanske kan ta del av samlingen ? ... behöver inte vara personligt om du inte vill, behövs inte fullständigt namn eller så. Kanske email o bilmodell, bild, bilmodell ... ja ju mer desto bättre givetvis !

Jag kan signa upp på din lista ( köpte min i sommras från Tyskland ) M635CSi 1985 ... kan försöka fixa bild snarast ....om du vill ha det givetvis !

Jag antar att det e stort (datastorleken) ....
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Här kommer lite info o min bil.

Modell: 635
Årsmodell: 1985
Färg: Alpinvit
Fälgar: Image Wheels 3DL Länk
Övrigt: Bilen är svensksåld och stylad med ett stylingpaket från ABC Exclusive. Bilen finns med i Bilsport nr 10 1986. Om någon har ett exemplar av denna tidning köper jag det gärna. Jag har ingen bild på bilen men här är en annan med samma stylingpaket
Länk

/Anders Nilsson
de
23
degfis
635 CSi -85
O här e min:

635 CSi -85 16000 mil
Färg: Silverguld typ, vet inte vad den heter
Alpina kjolar o spoiler tror jag, köpte den precis (e inte så hajj på bmw ännu)
16" BBS split fälgar
Importerad -91
Börjar bli lite rostig, syns inte så mycket ännu.

/Mackan
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Brorsan har en Grafitgrå 83:a med M-frontspoiler, buffelskinn, 9x17 Hamann-fälgar, flyttgodsimporterad... Togs in av Jarls Bilservice i slutet på 80-talet.

be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
Hej!
Kul ide` Jag har en 88 helt i orginalskick vit med 9500 mil på mätaren. Så vitt jag förstår aldrig vinterkörd. Har ägt den ett år nu. Har inget bra foto skall fixa det när bilen kommer ut ur vinteridet någon gång i Maj

BLJ
JPM
Här e Min

633Csia -80 Silvergrå. Svart skinn.

Kör bilen, men den måste nu genomgå total renovering, när tid o pengar finnes.

Sökes instruktionsbok........

Juan Pablo Montoya For President
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
avn,

Lustigt sammanträffade, jag läste just den Bilsport du nämner i helgen då jag letade efter ett reportage om en röd 3.0 CSi. Jag kan tänka mig att sälja tidningen om du är intresserad. Någon som vet vilken nummer av Bilsport där det gjordes reportage om renoveringen av den röda CSi:n?

/Johan
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
johnor,

Jag köper gärna tidningen. Jag skickar ett mail till dig.

/Anders
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Gick en vit E24 med sånt paket i Blekinge för ett par år sen. Kanske var din bil avn?

av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Ja, det var min bil. Jag har flyttat till Linköping nu.

/Anders
el
68
elvis
535i -90
535i -88
635csi -81
Det vore kul med ett e24 register. En hemsida tex med profiler på bilar och ägare. Ett forum och annonsplank.
Där vi kunde byta erfarenheter och rådgivning.

Kunde jag bygga en hemsida dedikerad e24:an så skulla jag göra det direkt.

Robert V
oj ... det börjar gå bättre nu !
... jag har mailat BMWPower om 6serie forum ... de sa att det försvårar saken för de som försöker följa med hela forumet !

Dock sa de att nu vet iaf att det finns intresse ! så u know what 2 do !

Det e ju lite äldre bilars ( tex e24 ) ägare som behöver oftast ventilera tips o så !

Se hur mycket vi får med herr Göran Benjamin ! ... han verkar ha koll på oss alla E24 :) kanske sikta på en SWE E24 websida ?

tack ni som stödjer idéen !
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
Tanken med en SWE E24 websida låter kul.
Göran Benjamin! kolla mail

mvh

BLJ
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Här är en till.

Jag har en Artisktblå/Delfingrå nertill CSI från -84 i bättre bruksskick.

Köpte bilen i November. Har lullat till den ordentligt de senaste månaderna. Ny bakvagnsbussningar, styrstag, hundben, svart läder inredning, bromsskivor klossar, avgassystem, mattor, ratt, växelspaksknopp mm mm.

Jag är en idiot som kör den på vintern. Men jag älskar att köra BMW, jag kan trösta er med att jag spolar hjulhus och underredet varje gång jag kör ner i garaget när det är vinterväglag.

Någon skrev någonstans här om kupefläkten på fullvarv. Min göt så har bytt vredet men får det bara att funka när jag trycker igång AC:n. Har ni några råd?

MVH

Tobbe
Ha
7
Hallon
635csiA -85
Ytterligare en till e24!

635 CsiA 1985. Silverfärgad med svart skinn och i ett mycket fint skick. Körs ej på vinterhalvåret.

Ses på följande länk: Länk

Den röda M635 som står bredvid tillhör en god vän och är fantastiskt fin. Bilderna är från Rosersberg där det var minst sagt skralt med BMW coupeer, coupee träffen var samma dag.

Tobbe, jag har sett massor med diskussioner om kupefläktar så in och sök. Har inte haft problemet själv - ännu?

MVH
F
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Torbjörn,

Det är förmodligen transistorn till fläktmotorn som har gått sönder. Den finns under den svarta plåten framför vindrutan.
Här finns det en beskrivning av hur man fixar problemet.
Länk

/Anders
Visa användare
202
Torbjörn

Hittade efter "Hallons" inlägg samma sida igår. Skulle rotat idag men jag skall försöka imorgon. Skall till ELFA och handla transistor mm först.

Fick mina vita bakblinkers igår från www.reproglas.se idag. Skall fram med dremeln imorgonkväll och leka plast ingenjör.

Har hittat vita blink till front och sidor. Mina bakljus är rätt dåliga har någon några liggande till ett bra pris?

Tobbe
de
23
degfis
635 CSi -85
Tja.

Någon som vet om jag kan köra med 17"x10" BBS 265/40 bak 245/40 fram utan att det skrapar o har sig. Ska ev. köpa, tacksam för svar.

När jag ändå skriver: Har precis köpt min bil, importerad så det ska va 218 kusar i, den går fint tycker jag men han jag köpte edn av sa att den var trimmad på något sätt, hur visste han inte. Många av mina kompisar säger att det går för bra för att vara orginal. Finns det nått sätt att kolla detta på, hur ska bilen gå?
Gör 110 på 2:an säger det nåt?

Kör aldrig den saab som ryker,..
Visa användare
202
Torbjörn

Kan vara vassare kammar i den. Då borde den gå lite oroligt på tomgång om inte styrboxen fixar detta. Min är en -84 (Svensk, 204 hk) och drar varvstoppet i tvåan runt 105-110 km/h. Vad står det för effekt i det tyska regbeviset. Är bilen trimmad måste den godkännas av TUV. Hade den haft annan effekt än en svensk så hade den inte blivit reggad i Sverige.

10" bak vet inte är bilen sänkt? Går att rulla ut hjulhusen för en billig penning kolla med din verkstad.

Tobbe
|Oo=00=oO|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.