|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
|
Och här är en till: Har en flyttgodsiporterad 633csia -80 Grönmet med svart recaro-skinn. Ett rullande projekt som aldrig lär bli färdigt. stor turbo och mycket eftermarknadselektronik står på vinterreceptet. Första E24:an med MS? |
|
|
jeg har en 628 csi från 1986, en ejers bil från tyskland, kört 6800 mil, arktisblau, cremelæder kabine, klima etc. Jeg tycker at det er den fineste model BMW har produceret, har drömt om den länge, nu har jeg endelig en. Mvh Peter |
|
|
jeg har en 628 csi från 1986, en ejers bil från tyskland, kört 6800 mil, arktisblau, cremelæder kabine, klima etc. Jeg tycker at det er den fineste model BMW har produceret, har drömt om den länge, nu har jeg endelig en. Mvh Peter |
|
|
Hej. Här kommer en ny medlem med en gammal bil. Jag har, sen ett par år, fått "ta över" min mors bil som hon köpte hos förenadeBil-78. Bilen är i oskruvat orginalskick och 99,9rostfri. Det är en 633csi-77 med manuell låda som nu gått ca 14000 mil. Givetvis har den aldrig sett snö. När jag nu sitter här och längtar till Maj, så hade jag en fundering. Är det någon som vet när 633.an först togs in i Sverige? Min har chassinr: 4376980. |
|
haimaul |
635 CSi, ut från fabriken i juni 1985. Delphingrau metallic, M-Technic, recarostolar i svart skinn (numera med trevlig patina). 17" BMW radialeker, modell 32, dvs nyare än bilen men en både snygg och ffa måttlig uppdatering av originalutseendet. 235/55 fram, 255/45 bak. Importerad till Sverige sommaren 2000 från södra Tyskland där den då hade gått hela sitt liv med fem ägare. Aldrig vinterkörd i Sverige. Efter tiden i vinteride väntar nu ny vindruta (stenskott, men också gammal och "kornig" i största allmänhet), fix av glas till vänster backspegel eftersom den provocerade någon nattvandrare på Södermalm i höstas att träna kung fu. Vidare översyn av dörrlist vänster för att åtgärda vindbrus i motorvägsfart. Samt, förstås, sedvanlig service. Sammanfattningsvis en bil i bra bruksskick, billig i både inköp och underhåll i förhållande till hur fantastiskt snygg modellen är och hur modern den känns jämfört med andra bilar mde rötter i sjuttiotalet. Enda minus är lite dyr försäkrning. Why pamper life's complexities When the leather runs smooth on the passenger seat |
|
Någon som kan tipsa om en sida på nätet med mycket fakta och statistik runt E24? Inte bara svenska bilar utan kanske framför allt tyska, vilka modeller som tillverkades med vilken motor, etc. Stefan |
|
lefferakis |
här kommer en till: jag har en mycket fräsch 635 csi a har gått 23000 är nästan rostfri förutom nedre kanterna på framflyglarna ni vet. finns det någon som har ett tips hur jag skall laga detta. ( har inte råd att köpa några nya i år) |
lefferakis |
stort grattis och välkommen till klubben stefan lefferakis |
| Jag har en 635:a som jag köpte som födelsedagspresent till mig själv! | |
|
röd 635csi 84a importerad 2000 218hk ;) Tyvärr vinter körd men inte så farligt med rost under. blästrat och lackat nu. Ska in i garaget i vinter och fräsha till den. rost båda bakskärmar men snart bytta.. rost framskärmar "klassiker" ska fixas i vinter I övrigt ganska bra skick köpte inte direkt den dyraste så man får ju det man betalar för men mycke tid och garage så ha man ju en hobby ; ) Sitter simons på så de bli garanterat ett byte av den med så man slipper bröölet!! mvh |
|
Paap Reeder |
Hej 635:or! En liten men snabb utvikning av tråden. Vilka utv ligger det på växlarna i automaten på en 635 E24? Är det: 2,48 1,48 1,0 0,73 och 2,09 ?? MVH /// Paap R |
|
Paap Reeder! Helt rätt! Kollade i min instruktionsbok lådan heter 4HP-22 EH mvh BLJ |
|
| Dina siffror stämmer med mina i instruktionsboken till min svensksålda 635 csi -88 | |
Paap Reeder |
...tackar så mycket. Skall byta min låda på 535:an mot en som enligt Knutsson skall sitta på en 635/E24. Konverter skall vara märkt C7 till E24:an. Jag har R2 på min 535:a. Undras vad som kan hända om man tar C7:an (sprillans) och sätter den i min M30??? MVH /// Paap R |
|
Ägnade en timme eller två av min regnfyllda semester med att lägga upp lite bilder på min bil. Länk nedan om någon är intresserad. Länk MVH, Stefan |
|
|
Vet någon vad en 635csi Automat av årsmodell -83 med lamelldiff har för utväxling i bakaxeln ? ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Hej! Jag har köpt en mkt välvårdad vit 635 Csi från -87 tidigare i somras. Har tillbringat sommaren med att se södra Sverige. Carl Länk |
|
|
Tjenare, jag har sedan början av året en mycket läcker 635Csi-88.Den e importerad och i väldigt gott skick. Glider runt i Götet i ca en mönad till, sedan bär det av på jobb. Jag bytte bort min 520 från 97, i början så kändes det kanske inte helt smart, men vilken bil man fått. |
|
Purre |
Jag har idag bytt till mig en 635CSi -88, Royal Blau Metallic, dock ej skinn & AC. En helt underbar bil måste jag säga... Denna kommer jag inte att göra mig av med i första taget :-) |
KG Sönju |
Hej! Har en Alpina B9 3,5 -84 Kompressormatad med 13600mil på mätaren.Silvermet med sporttyginredning.Har haft bilen sen 1997 och är tredje ägaren i Sverige sen den togs in -88. Har även en 635csi -80 med svart sportskinn Antisitgraumet som är till salu! Ny bes 32,000:- Finns på Powerbörsen! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.