|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja, SLK:n är fet! MVH THE TRADER |
|
|
Hallo Trader. Det är ju bra bilar allihop... Jag hade en 2,8 Coupé i nästan två år och mer nöjd med en bil kan man inte vara. De fantastiska köregenskaperna kombinerat med en näst intill perfekt kraftkälla gör bilen oslagbar i dom flesta tillfällen. (Mer kraft vill man ju alltid ha :-)). Tycker du att det är roligt med kraft under huven ska absolut inte välja Z3 1,9 eller TT 1,8T för det är inget direkt att hänga i granen. Inte ens Quattron var något skoj. Bra motor men fan så tråkig. Vad det gäller Mercedes har jag inte provat något så jag vet inte. Ekonomin var helt OK. Förs hel/helår 6800 kr, drift som en vanlig 328 med andra ord helt OK. Anledningen till att jag bytade vara att jag behövde ett baksäte (3 pers) och ville prova något annat som nu står i garaget och väntar på varmare tider. Lycka till. /// Väl mött till sommarens banträffar... Ser fram emot några hårda figter.../// |
|
|
Hej När jag köpte min första Z3 (2,8 -99) var jag och provade en slk 230k, det var en otrolig skillnad på körglädje i dessa bilar. Z3 tycker jag är mycket roligare, men se till att försöka hitta en bil med M-chassi. |
|
|
oK, TACK =) |
|
järnet |
SLK:n är en gubbil. Designad och framtagen för feta tyska gubbar som sitter och röker när de är ute och kör. Feta gubbar kommer inte ner bakom ratten i en Z3 och, framför allt, de kan inte ta sig ur den själva. |
DanTheMan |
SLK..en gubb bil hahaha... E du ute efter blickar o respekt sa ska du definitivt kopa mercan o som sagt battre designad bil far man leta efter...Z3´n ser ju ut som en ladbil bredvid,,,ursakta alla z3 agare!! |
| e man ute efter blickar och respekt e nog inte slk:n någe vidare val heller, Dan the Man då ska du nog ställa undan din lilla slk och köpa ett riktigt åk... | |
järnet |
SLK:n är en snålmerca designad för alla småhandlare som vill kunna säga att de har en Mercedes sport. Egentligen skulle de vilja ha den stora, feta Mercan, men stålarna räcker inte. |
DanTheMan |
haha Nu jamforde jag med Z3án o inte en SL for over miljonen. O Micke ..jag vet vad jag snackar om nar SLK inger respekt o uppmarksamhet...tro mig. 99 % av folket dar ute vet inte ens skillnaden mellan SLK o SL.. dom tror ju for fan det e samma bil. |
|
Tänkte skriva lite komentarer med risk att få huvudet kapat så tycker jag att Z3Coupen är ful. Cabben är betydligt snyggare. Och så tycker jag inte du ska köpa 1.9an för den är slö. En jag kände i skolan hade en sådan och jag körde åttor runt den och det tyckte han var riktigt surt så han sålde den sedan och bytte till just SLK med ngn kompressor. Så jag skulle nog satsa på 2,8an om jag var du. Måste ju ha lite skoj med när man köper en sådan bil. Audin tycker jag är riktigt läcker i svart o ett par snygga fälgar. Inredningen tycker jag är sååå snygg. Ett par ex på snygg TT Länk Länk Mercan kan jag inte uttala mig om. |
|
|
Tack alla, återkommer med hur det blev med köpet =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.