AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.232

E-30 325- 87 Världens snyggaste...

Sida 1 av 2
Det var ett halvår sen jag blev ägare till min andra BMW, en 325:a från 87, Delfingrå, 20 000 mil på mätaren. Satt och reflektera igår på vägen hem från korpmatchen. Vilken J-vla bil man har! För 25 tusen fick jag en bil som går som en klocka, som är rolig att köra, klockren kvalité i spakar och reglage, smidig motor och växellåda och designmässigt så satans snygg. Jag har ägt Volvo, Ford, Cheva, Toyota, Merca, Peugot. Men har aldrig kännt mig så nöjd och glad som Människa och fordonsägare.

LEVE BMW!!

Johan

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Bra att du är nöjd... Det ska man va... Skit i vad andra tycker om din bil. huvudsaken är ju att man dreglar som en bulldog varenda gång man kommer in i garaget....

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Johanmaster:

Kul att du känner så!

Jag känner lite samma sak. Folk är ju grundlurade som åker omkring och tycker de har kul med en Saab 900i -89 för 25.000 när man kan köpa en E30 för samma pengar och ha såhär kul med.
Jag menar nu alltså inte familjen Persson som behöver bilen för att frakta ungarna till och från dagis, för då passar inte E30. Jag menar 18-åringen med vit keps och tonade rutor.
Jag är själv snart 29, har ett bra jobb med hyfsad inkomst, sambo, katt, segelbåt mm. Har kompisar som tycker att bilägandet ska vara problemfritt, som inte inser tjusningen med en rolig och snygg bil. Som med rätt vård är problemfri... Har alltid varit märkesotrogen, typ ett halvår mellan bilmärkena. Men nu känner jag att det alltid kommer att stå en e-30 därute och vänta på mig.....

Johan

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Håller med Johanmaster. Är 30 år och funderar på att byta till en 323 coupé e36. Men inte får jag en roligare bil om jag gör det.

Kan man behålla en E30 318 is som entusiastbil!? Det är ju så få som har förstått vad det är för små pärlor vi har hittat. Folk ler lite överlägset när jag säger att jag har en 318 från 1990.

Mr C
*B
535
*Bumse*
324td -88
Kan ju inte annat än hålla med er, det är en underbar bil!! Både att stå utanför vila ögonen på och att sitta i! Fast jag bara har haft min 325:a ståendes i vintergaraget änn så länge..

Lätta inte på högerfoten!
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Mr C:

Jag håller med dig till 100%. Det hade varit den ultimata lösningen. Enda chansen att få den entusiastförsäkrad torde vara att bygga fullbur och få den att se ut som ett totalt lekfordon.

Jag åkte 325 E36 ett år och det var inte en roligare bil än E30 med M42. Mitt leksinne har inte mognat tillräckligt för en E36 utan det är E30 som gäller för mig och det lär nog göra så ett bra tag till känns det som.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Kan inte annat än hålla med! Min E30 har gått 27000 mil. Köpte den för två och ett halvt år sen. Å jag är underbart nöjd! Den är billig i drift och jättekul att köra. Vi var fyra pers på 700 mil Europasemester förra sommaren. Inte ett fel uppstod! Mer än tut-knappen som fastnade i Frankrike. Ryckte säkringen! Den är ultimat för mina behov! Kommer alltid behålla detta exemplar! Får inte så hemskt mycket pengar för den om jag skulle vilja sälja henne. PAM är faktiskt regnummret....lite roligt.

mvh

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Stavros:

Då har du ett naturligt namn på den! Min heter "Den arge" f.ö. :D
Lustigt, mitt reg. nummer börjar också med PAM, är det Dallasinspirerat, eller kan det bero på privatimport 1990...

håller även ja med,otroligt rolig bil att köra men de ända som kunde vart lite bättre är komforten,svårt å förklara vad men...men allt håller iaf,startar alltid å aldrig fått motorstopp,så de är bra!!
sudden
tycker det samma om folk som små ler när man säger att man har en gamm bil en -87 ix men det skiter jag i för det är min bil.Extra roligt nu på vintern när det är halt o snöigt då man står vid rödljusen och väntar på att det ska bli grönt.Då kliver man på med allt man har och drar som en avlöning.livet leker........

Visa användare
159
nybörjaren
325iK -87
Tjenaixen Johanmaster Köpte min ljusgråa/delfingråa Bmw 325i -87 för kanske 2 månader sen.. å jag säger bara det.. det finns ingen snyggare bil som är snygg från alla vinklar!! Jag är också OTROLIGT nöjd fastän jag inte kunnat köra den mycket pga jag endast har sommardäck.

Har aldrig längtat så mycket till sommaren som nu! :-)
ma
129
martin1980
320i (E30) -86
jag håller med samtliga här, köpte min 320 - 86 för ett år sen, då stod mätarna på 16500 mil och jag har aldrig ångrat en minut av köpet, vill klart ha en 325 men dom är så jävla sköna att åka med, det märks på mina omvägar jag tar varje gång jag ska åka nån stans..:)

mk
ant
trevlig läsning om trevliga bilar!
jag måste få hålla med er alla angående bmw e30.
jag har en 318is 16V -91 och jag nåste säga att den känns väldigt välbalanserad och stabil. allt funkar som det ska och bjuder på underhållande körning oavsett väder. är det halt åker man brett och är det torrt åker man och söker ett bra spår..
man vill hela tiden köra lite till!

==========
Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jo lite Dallasinspirerat är det ju, eller Baywatch...
Import 89-90 ungefär tror jag. Står att den är uttagen i Luxembourg i serviceboken!

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
PAM är typexempel på importbil, tex POX, PAM, PAX, mfl vet inte varför de ofta började på P..min 535a börjar på dock på C trots import (1989)..så det är ingen regel med P i början..bara det att jag har aldrig stött på eller hört talas om att bilar från 1987-88-89 tex hade P i början om de var svensksålda....87 var det M, 88 kom N, samt 89 dök O upp (är lite osäker på på det men har för mig detta)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Frifart: Plåtar som börjar på PA, PB, PC och PD har jag hört nåt om att det är importer från typ 87-90. PO har jag dock aldrig förknippat till dessa?

Jo det stämmer 86 kom M, 1988 kom N, 1989-90 kom O och svensksålda bilar fick P 1992. Jag vet detta för farsan leasade nya Volvo 740 under dessa år.

Dock konstigt att din har C och är import från 89...

Min är intagen som flyttgods...kanske har nåt med nåt sånt att göra?

Äsch vi får ta och fråga ut vägverket om denna härva! Dom borde ju ha koll....

gangsta_toth
Min är importerad -87, men den har HKL?!
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
FRIFART:

Du har helt rätt i resonemanget. I början av 88 (februari) tog min familj ut en ny bil och fick då NAD. Min bil är en sen 89 (årsmodell 90) och har OJK.
gi
77
gizzmo123
325ia -92
318i -88
318i -85
320ia -87
min är importerad 88- börjar på H
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.